طی 10 ماه گذشته صورت گرفت

کشف40تن موادمخدر در مرزهای کشور

فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی کشور از کشف 40 تن مواد مخدر در نقاط صفر مرزهای شرقی کشور در 10 ماهه گذشته خبر داد و گفت: این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل 30 درصد افزایش یافته است.
کد خبر: ۳۰۹۶۲۸

به گزارش مهر، سردار حسین ذوالفقاری پیش از ظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران در بیرجند، به افزایش دو تا چهار برابری قیمت مواد مخدر در داخل کشور اشاره کرد و افزود: این افزایش قیمت نشان از کاهش مواد مخدر در کشور دارد.

وی با اشاره به اینکه کشفیات سوخت قاچاق در کشور از رشد 17 درصدی برخودار بوده است، عنوان کرد: عمده این سوخت ها گازوئیل بوده که با اقدامات برخوردی ناجا در این زمینه قاچاق خودرویی سوخت کاهش چشمگیری داشته است.

فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران در خصوص کشفیات کالای قاچاق در کشور، تصریح کرد: کشفیات وسایل ممنوعه از جمله مشروبات الکلی و سلاح به داخل کشور کاهش داشته، اما در زمینه کالاهای غیر ممنوعه از جمله وسایل خانگی شرایط مانند قبل است.

به گفته وی در این زمینه با ایجاد بازارچه های مرزی برای مرز نشینان تسهیلاتی ایجاد شده تا کالاها را تا سقف مشخص به صورت مجاز وارد و خارج کنند.

وی تقویت نیروی انسانی، آموزش تخصصی به نیروهای مرزی و پیگیری برای به تصویب رسیدن کامل قانون مرزبانی را از جمله برنامه های مرزبانی کشور برشمرد و اظهار داشت: در طرح های کنترل مرزها که بر اساس بودجه دولت و مجلس است به سمتی می رویم تا طرح جامع مرزها را اجرا کنیم.

فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران احداث جاده مرزی، برق رسانی برای پاسگاه ها، گسترش امکانات الکترونیکی در مرزها و برقراری ارتباط مناسب با مرزبانان کشورهای همستایه را از جمله برنامه های در دست اجرا در زمینه طرح کنترل مرزها عنوان کرد.

سردار ذوالفقاری در ادامه به برقراری ارتباط با مرزبانان کشور افغانستان و ارتباط دیپلماتیک با پاکستان اشاره کرد و بیان داشت: بیشتر آسیب پذیری ما از سوی این کشورها می باشد که مرزبانان دو کشور باید در این زمینه پاسخگو باشند.

فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران از راه اندازی ستاد مرزبانی خراسان جنوبی تا قبل از پایان سال جاری خبر داد و بازدید از مرزها و بررسی مشکلات مرزبانان، بررسی امکانات تخصیص داده شده به خراسان جنوبی  را از جمله اهداف سفر خود به این استان ذکر کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها