در اولان باتور مغولستان برگزار شد

قدردانی از برگزیدگان رسانه ملی در اجلاس ABU

عوامل تهیه برنامه‌های برگزیده صداوسیما در چهل و ششمین اجلاس رادیو و تلویزیون‌های آسیا و اقیانوسیه (ABU) در اولان باتور مغولستان ، تقدیر شد.
کد خبر: ۳۰۷۶۲۹

به گزارش فارس، در این مراسم دارابی با تقدیر از پدیدآورندگان آثار و تشکر از مدیران مراکز و داوران ایرانی چهل و ششمین اجلاس ABU در سخنانی با اشاره به نهضت امام خمینی(ره) و وقوع انقلاب اسلامی ایران و تأثیر آن بر جنبش‌ها و نظریات سیاسی کشورهای مختلف جهان اظهار داشت: وقوع انقلاب اسلامی در ایران همه دیدگاه‌ها و نگاه‌ها را در سراسر جهان تحت‌الشعاع خود قرار داد و حتی قطب‌بندی‌ها را در نظام جهانی دگرگون ساخت.

انقلابی با این عظمت که توانست در مقابل 8 سال جنگ علیه تمامیت ارضی خود، تحریم، تهدید و توطئه‌های مختلف مقابله و مقابل آن‌ها ایستادگی کند. اکنون آمریکا از آن طرف دنیا آمده و کشور عراق و افغانستان را اشغال نظامی کرد و در کشورهایی چون پاکستان و یمن دخالت نظامی می‌کند داعیه صدور دمکراسی را دارد و در ادبیات رسانه‌ای خود و از طریق امپراطوری‌های رسانه‌ای که در سراسر جهان در اختیار دارد ما را متجاوز قلمداد می‌کند و تلاش می‌کند تصویری مخدوش از ایران به جهانیان ارائه دهد و ایران را ناقض حقوق بشر و حامی تروریسم در جهان برمی‌شمرد و مهم‌تر از همه اسلام هراسی، شیعه‌هراسی و ایران هراسی را در دنیا دنبال می‌کند.

وی افزود: ما باید این تصویر مخدوش و ناجوانمردانه که از جمهوری اسلامی در دنیا ترسیم می‌شود بر هم بزنیم. یکی از روش‌هایی که می‌توانیم با این جوسازی‌ها مقابله کنیم این است که ما باید یک آرایش جدید سیاسی و فرهنگی و رسانه‌ای در دنیا بگیریم و با فعالیت‌های فرهنگی و تولیدات رسانه‌ای و با کسب افتخارات در حوزه‌های ورزشی، صنعتی و میراث تمدنی خود توطئه‌های آن‌ها را خنثی کنیم.

قائم‌مقام رسانه ملی با اشاره به تأکید ریاست سازمان بر لزوم حضور در مجامع و اتحادیه‌های رسانه‌ای مختلف بین‌المللی گفت: در شر ایطی که سازمان صداوسیما به دنبال کوچک و چابک‌سازی و کارآمدی تشکیلات است، اما چرا ما در این مقطع اداره‌کل امور بین‌الملل را تبدیل به مرکز می‌کنیم.

این کار بیانگر آن است که چشم‌انداز، انتظارات و توقعات و مطالباتی است که ما از این مرکز داریم و آن حضور مؤثر و پررنگ در مجامع اتحادیه‌ها و همه فرصت‌هایی است که برای جمهوری اسلامی در حوزه رسانه‌ای فراهم می‌شود.

وی عضویت سازمان صداوسیما را در دو رکن اصلی ABU در گروه استراتژیک و حضور یکی از معاونان سازمان به عنوان یکی از نایب رئیسان آن فرصت بسیار مهمی برای سازمان برشمرد و تأکید کرد: ما امروز با در اختیار داشتن 110شبکه رادیویی و تلویزیونی و تولید و پخش برنامه به 32 زبان دنیا باید برون دادمان هم متناسب با این سعی و تلاش باشد.

دکتر دارابی در ادامه سخنانش خاطرنشان کرد: انتظار من از امور بین‌الملل سازمان این است که براساس وظایفی که بر عهده دارد ستادی را با حضور نمایندگان تام‌الاختیار معاونت‌های ذیربط و با حضور کارشناسان و داوران بخش‌های مسابقه تشکیل دهد تا معیارها و شاخص‌های داوری بیان شود و گروهی نیز آثار خوب و ارزنده را برای حضور در جشنواره‌های بین‌المللی رصد کنند.

در ادامه این مراسم حسن خجسته معاون برنامه‌ریزی و نظارت در سخنانی با اشاره بر توانایی‌های همکاران سازمان در حوزه تولید برنامه‌های ارزشمند و فاخر حوزه‌های مختلف و تولید مقالات علمی که امکان کسب جوائز متعددی را در سطح جهان دارند گفت: ما در حوزه‌ها و موضوعات مختلف حرف‌های نو بسیاری برای گفتن و ارائه در عرصه جهانی داریم توجه به حوزه بین‌الملل سازمان می‌تواند زمینه حضور برنامه‌سازان رسانه ملی را در اتحادیه‌ها و مجامع جهانی فراهم آورد و موجب کسب افتخارات هر چه بهتر برای کشورمان شود.

وی افزود تبدیل اداره ‌کل امور بین‌الملل به مرکز را موجب افزایش توقعات از این حوزه دانست و خاطرنشان شد باید مرکز امور بین‌الملل سازمان با استفاده از تجارب همکاران و استفاده پتانسیل‌های موجود سازمان زمینه حضور هر چه بیش‌تر بخش‌های مختلف سازمان درعرصه‌های جهانی را فراهم کند.

در بخش دیگری از این مراسم حسینی رئیس مرکز بین‌الملل سازمان نیز ارتقای اداره‌کل بین‌الملل را به مرکز، فتح‌بابی برای حضور هر چه بیش‌تر سازمان صداوسیما در عرصه بین‌المللی دانست و اظهار داشت: سازمان با ظرفیت‌های بزرگی که در اختیار دارد امروزه فراتر از یک رسانه ملی است و این ظرفیت را دارد که در عرصه روابط بین‌الملل و جهانی ایجاد موج و جریان‌سازی کند و قدرتمندانه و مقتدرانه در مقابل نظام استکبار جهانی و امپریالیسم خبری مقاومت و ایستادگی کند.

حسینی با اشاره به تأثیر فرهنگی حضور سازمان صداوسیما در جشنواره‌های بین‌المللی گفت: جشنواره‌های بین‌المللی ضمن اینکه می‌تواند اثرگذاری فرهنگی در دنیای امروز داشته باشد نشان از اقتدار رسانه‌ای ما نیز دارد. وقتی تولیدات و آثار فاخر ما در شبکه‌های استانی و برون‌مرزی به جشنواره‌های بین‌المللی راه پیدا می‌کند ضمن اینکه این حضور تبلیغات استکبار جهانی علیه جمهوری اسلامی ایران را خنثی می‌کند توان ما را نیز در عرصه رسانه‌ای به جهانیان به نمایش می‌گذارد.

رئیس مرکز بین‌الملل سازمان آمادگی کامل مرکز را برای ارائه خدمت به همه همکاران برای حضور در جشنواره ABU و همچنین تمامی جشنواره‌های بین‌المللی اعلام کرد و تصریح کرد: ما باید در سال آینده خیلی فراتر و قوی‌تر از سال گذشته در جشنواره‌های بین‌المللی حضور یابیم و جوائز بیش‌تری را نصیب سازمان صداوسیما بکنیم.

گفتنی است امسال چهل و ششمین اجلاس اتحادیه رادیو تلویزیون‌های آسیا و اقیانوسیه در اولانباتور مغولستان برگزار شد. هر ساله در کمیته برنامه‌ای جنبی اجلاس مسابقاتی برگزار شود که مسابقه در بخش تلویزیونی شامل بخش‌های داستانی، سرگرمی، کودک، جوانان، خبری، مستند و ورزشی و در بخش مسابقه رادیویی شامل بخش‌های داستانی، برنامه‌های سرگرمی و اطلاع‌رسانی، کودکان و نوجوانان، خبری، مستند و برنامه‌ برون‌مرزی است امسال نیز طبق روال هر سال پس از ارسال فراخوان به معاونت‌های صداوسیما و مجلس و امور استان‌ها و ارزیابی آثار رسیده در انتخاب اولیه آثار دو برنامه تلویزیونی، ورزش از نگاه دو، مرگان و سه برنامه رادیویی (ضرباهنگ زندگی ، نقش رسانه در جلوگیری از بحران و چمچه خاتون به بخش نهایی مسابقه راه یافت که در نهایت دو جایزه زیر به فیلم کوتاه داستانی مرگان به کارگردانی جعفر نورمحمدی تولید سیمای مرکز خراسان شمالی در بخش بهترین برنامه تلویزیونی در بخش نوجوان و چمچه خاتون به تهیه‌کنندگی خسرو رسولی به عنوان بهترین برنامه رادیویی در بخش اطلاع‌رسانی و سرگرمی از تولید صدای مرکز زنجان تندیس و جوائز جشنواره ABU را به خود اختصاص داد.

در پایان این مراسم از عوامل تولید برنامه‌های برگزیده و داوران جشنواره ABU به شرح زیر تقدیر شد:
خسرو رسولی: تهیه‌کننده و نویسنده برنامه رادیویی چمچه خاتون در بخش مستند اطلاع‌رسانی و سرگرمی از مرکز زنجان، رزمجو: مدیرکل مرکز زنجان ، جعفر نورمحمدی: تهیه‌کننده و کارگردان فیلم کوتاه داستانی مرگان از خراسان شمالی در بخش نوجوان مسابقه تلویزیونی ، مهدوی‌زاده: مدیرکل مرکز خراسان شمالی ، تمجیدی و دوستی: داوران جشنواره ABU قدردانی شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها