گروه رسانه - رضا استادی: فیلم‌های ساخته شده توسط سینماگران ایرانی، هر سال در رویدادهای مختلفی قضاوت می‌شوند و جوایز گوناگونی از پول نقد گرفته تا سکه طلا و حواله خودرو را نصیب سازندگان خوشبخت خود می‌کنند، اما جوایزی که هر سال انجمن منتقدان سینمای ایران به بخش‌های سینمای ایران اهداء می‌کند از معدود جوایزی است که برای سینماگران اهمیتی بیش از جوایز مادی دارد و اعتبار آن به اندازه‌ای است که به گفته خود سینماگران قابل مقایسه با جوایز نقدی جشنواره‌های دیگر نیست. روز گذشته «سعید مستغاثی»، «کیوان کثیریان» و «زهرا مشتاق» به عنوان 3 نفر از اعضای این انجمن در نشستی خبری در خانه سینما حاضر شدند تا در خصوص برنامه‌ای که عصر روز دوشنبه قرار است در فرهنگسرای ارسباران با این هدف برگزار شود؛ با نمایندگان رسانه‌های گروهی گفتگو کنند.
کد خبر: ۳۰۷۵۷۱

به گزارش خبرنگار ما، در این جلسه پس از صحبت‌های زهرا مشتاق در خصوص مشکلات موجود بر سر راه برگزاری این رویداد که سبب تاخیری شش ماهه در برگزاری این رویداد شد، کثیریان به اعلام اسامی فیلم‌های برگزیده دوره بیست و هفتم جشنواره فجر در 8 رشته اشاره کرد و گفت: این جوایز در رشته‌های: بهترین فیلم، بهترین فیلمنامه، بهترین کارگردانی، بهترین اثر در حوزه خلاقیت و استعداد درخشان و بهترین بازیگری (شامل چهار جایزه) به برگزیدگان اهداء خواهد شد.

در ادامه این نشست اعضای شورای مرکزی انجمن منتقدان به تشریح جوایز بخش انتخاب بهترین آثار روزنامه‌نگاران سینمایی طی 3 سال اخیر پرداختند. این آثار طی یک فراخوان از سوی روزنامه‌نگاران سینمایی عضو انجمن برای این تشکل صنفی ارسال شده و از سوی هیاتی متشکل از سردبیران 5 نشریه سینمایی مورد قضاوت قرار گرفته است تا بهترین آثار در زمینه: نقد، گفتگو، گزارش، مقاله، ترجمه، وبلاگ‌ها و سایت‌های سینمایی انتخاب و معرفی شوند. برگزیدگان این بخش نیز عصر امروز دوشنبه در مراسمی که میزبان برترین‌های جشنواره گذشته است، جوایز خود را دریافت خواهند کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها