کد خبر: ۳۰۶۲۰۶

اما رازهای زیبایی بانوان در سنین پس از جوانی نیز در این گیاه نهفته است. شما با آن می‌توانید طراوت پوست را حفظ و آن را جوان نگاه دارید. این گیاه چین و چروک پوست‌های پیر را کاهش می‌دهد و کبودی پوست شما را برطرف می‌سازد. اگر پوست چربی دارید آن را روشن می‌کند و خستگی و کدری چهره شما را به شادابی بدل می‌کند.

حتی اگر از پف کردگی پوست خود ناراحت هستید می‌توانید از رازیانه کمک بگیرید، زیرا با کاهش تجمع آب در زیر پوست این حالت را برطرف می‌سازد و با تحریک غدد لنفاوی آب اضافه بافت‌ها را دفع می‌کند. با استفاده از این گیاه به عنوان جوشانده یا ادویه می‌توانید مدت بیشتری الاستیک بودن پوست و عضلات خود را حفظ کنید.

اما آقایان نیز می‌توانند برای اهداف دیگری از این گیاه استفاده کنند. این گیاه اشتهاآور و مقوی است و برگ‌های آن مدر است. جوشانده ریشه‌اش مسهل و ملین به شمار می‌رود.

دردهای مفاصل را برطرف می‌کند و اگر دچار کم‌اشتهایی باشید می‌تواند اشتهای شما را تحریک کند.

اگر درد آرتروز دارید روغن رازیانه می‌تواند آن را التیام بخشد و خاصیت رقیق‌کنندگی خون که در مواد موجود در ریشه این گیاه است جلوی تصلب شرایین را می‌گیرد.

رازیانه مغز را نیز فعال می‌کند و تخم آن به شرطی که به شکل دم‌کرده 3 بار در روز استفاده شود تنگی نفس را برطرف می‌کند.

این گیاه حاوی مقدار زیادی ویتامینA ، کلسیم، پتاسیم و آهن است و آهن و ویتامینA موجود در این گیاه به سلامت پوست و ناخن کمک بسزایی می‌کند و از خستگی و کم‌خونی نیز جلوگیری می‌کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها