نمایندگان مجلس شورای اسلامی به کلیات طرح اصلاح قانون بودجه سال 1388 کل کشور رای مثبت دادند. در صورت تصویب جزئیات طرح اصلاح بند 7 ماده واحده قانون بودجه 1388 کل کشور، وزارت نفت از طریق شرکت‌های دولتی تابع موظف می‌شود قیمت هر مترمکعب فروش گاز مصرفی را مبلغ 20 ریال افزایش دهد و درآمد حاصله را عینا جهت گازرسانی به روستاهای کشور هزینه کند.
کد خبر: ۳۰۵۱۷۸

آیین دادرسی کیفری در مجلس بررسی می‌شود

نمایندگان مجلس شورای اسلامی بررسی و تصویب جزئیات لایحه آیین دادرسی کیفری را طبق اصل 85 قانون اساسی به کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس واگذار کردند.

اصل 85 قانون اساسی جمهوری اسلامی تصریح کرده است: مجلس در موارد ضروری می‌تواند اختیار وضع برخی قوانین را با رعایت اصل 72 قانون اساسی به کمیسیون‌های داخلی خود تفویض کند و در صورت تصویب نهایی در صحن علنی مجلس، به صورت آزمایشی اجرا شود.لایحه آیین دادرسی کیفری بنا به پیشنهاد قوه قضاییه در جلسه 23 آذر سال 1387 هیات وزیران با قید یک فوریت به تصویب رسید.

تاکید رئیس مجلس سوریه بر برخورداری ایران از انرژی هسته‌ای

رئیس مجلس سوریه دیروز با حضور در صحن علنی مجلس شورای اسلامی نسبت به برخورداری ایران از انرژی هسته‌ای تاکید کرد.به گزارش «جام‌جم»، محمود الابرش، رئیس مجلس سوریه روز گذشته با سخنرانی در صحن علنی مجلس گفت: ایران و سوریه در مسائل مختلف با یکدیگر همکاری دارند و ما همواره در کنار شما هستیم و بر حق برخورداری جمهوری اسلامی ایران از انرژی هسته‌ای تاکید می‌کنیم.وی افزود: ملت و دولت سوریه با صدای رسا و از موضعی اصولی و دوستانه اعلام می‌کنند که انرژی هسته‌ای حق مسلم ملت ایران است.علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی نیز با قدردانی از حضور الابرش در مجلس گفت: سخنان ایشان نشان‌دهنده درک عمیق وی از انقلاب اسلامی و افکار امام است و مبانی جدیدی برای حرکت آزادیبخش مسلمانان در دنیا فراهم خواهد آورد.

طرح تقویت مرزهای کشور به مجلس می‌آید

سردار حسن ذوالفقاری، فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی از ارائه طرح تقویت مرزبانی کشور به مجلس شورای اسلامی خبر داد.

وی روز گذشته در جمع خبرنگاران با اشاره به حضورش در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس و بحث انسداد مرزها نیز گفت: براساس این طرح جامع، تمامی مرزهای کشور و بویژه مرزهای پرخطر شرق و شمال غرب کشور در اولویت قرار می‌گیرند.وی افزود: قصد داریم با استفاده از امکانات مختلفی نظیر رادار، سیم خاردار و نیز امکانات اپتیکی، این طرح را محقق کنیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها