سارکوزی بلک بری را کنار گذاشت

تلفن همراه جدید آقای رئیس جمهور!

رئیس جمهور فرانسه که تاکنون "بلک بری" مورد علاقه خود را داشت به دلایل امنیتی مجبور شد از تلفن همراه جدیدی استفاده کند که مجهز به نرم افزار ضد شنود است.
کد خبر: ۳۰۵۰۳۱

این تلفن همراه جدید که Teorem نام دارد شبیه به یک تلفن همراه هوشمند معمولی است با این تفاوت که از بالاترین سطح امنیتی برخوردار است.

نیکلا سارکوزی Teorem را برای اولین بار چهارشنبه گذشته امتحان کرد. این تلفن همراه قرار است از سال آینده مورد استفاده مقامات مهم دولتی و نظامی فرانسه قرار گیرد. به طوری که شرکت چند ملیتی Thales تا سال 2011 در حدود 20 هزار نمونه از این تلفن همراه را تولید خواهد کرد.

قیمت این تلفن همراه بسیار محرمانه است و تنها سازمان امنیت ملی فرانسه از قیمت آن آگاه بوده و این مدلها را برای دولت این کشور خریداری می کند.

مهمترین ویژگی این تلفن همراه این است که از ردیابی مکالمات و پیامهای کوتاه شخصیتهای مهم سیاسی توسط  افراد یا سازمانهای سودجو جلوگیری می کند.

این محصول از شبکه های UMTS, EDGE, GPRS و GSM برخوردار است.

به این ترتیب سارکوزی نیز همانند باراک اوباما به دلایل امنیتی مجبور به جدا شدن از تلفن همراه "بلک بری" محبوب خود شد.

در حقیقت تلفن همراه بلک بری محصول شرکت Research in Motion مورد استفاده بازرگانان و سیاستمداران قرار می گیرد، اما به گفته کارشناسان، سیستم امنیتی این تلفن همراه مشکلات زیادی دارد و به راحتی می تواند ردیابی شود.

این درحالی است که Teorem مجهز به یک نرم افزار امنیتی ویژه است که شنود مکالمات رئیس جمهور فرانسه و همکارانش را غیرممکن می کند.

براساس گزارش خبرگزاری فرانسه، نیکلا سارکوزی پس از اولین امتحان این تلفن همراه اظهار داشت: " Teorem واقعا خوب است."

همچنین شرکتی که این محصول را تولید می کند، تائید کرد: "این تلفن همراه مجهز به سیستم کریپتوفونیک نسل جدید است که از سوی نیروهای مسلح و وزرا استفاده می شود."

مهر

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها