کیف‌های سنگین ، شانه‌هایتان را کج می‌کند

بلند کردن اجسام سنگین یا پرکردن بیش از اندازه کیف به خصوص کیف‌هایی که تنها روی یک شانه حمل می‌شوند منجر به افتادگی شانه و دردهای شایع شانه‌ای می‌شود.
کد خبر: ۲۹۹۸۰۴

دکتر سهیل مهدی‌پور، متخصص ارتوپدی درگفتگو با ایسنا با بیان این مطلب گفت: دردهای شانه‌ای از جمله موارد شایع است که طی آن تاندون‌ها در فضای عبوری خود در داخل شانه گیر کرده و در واقع فضایی که رباط‌ها از آن خارج می‌شوند، تنگ می‌شود.

این متخصص ارتوپدی، نقاش‌های ساختمان، وزنه برداران و کسانی که زیاد دست را بالای سر حرکت می‌دهند و یا اجسام سنگینی بلند می‌کنند را مستعد این بیماری خواند و گفت: این دردها در دانش آموزان و کسانی که کیف‌های سنگین خود را تنها بر‌روی یک شانه حمل می‌کنند نیز دیده می‌شود که بروز آنها در جوانی معمولا به صورت گذرا و کم و بیش است و با افزایش سن و عدم توجه کافی به آن باعث تبدیل آن به دردهای دائمی می‌شود.

به گفته وی، حمل طولانی مدت کیف سنگین بر روی یک شانه باعث نامتعادل‌شدن تدریجی عضلات داخلی و خارجی شانه و خستگی آنها شده و در نهایت به افتادگی شانه و دردهای مکرر ختم می‌شود.

وی تاکید کرد: اگر به دردهای شانه‌ای و افتادگی شانه بموقع رسیدگی شود قابل درمان و برگشت‌پذیر هستند و با فیزیوتراپی و حرکات ورزشی خاص تحت نظر پزشک طی طول درمان مشخص بهبود می‌یابند.وی افزود: اصلاح ساختارهای کاری و زندگی مهم‌ترین راه پیشگیری از بسیاری از دردهای شانه‌ای است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها