با ادامه روند گرمایش زمین

مالدیو به زیر آب خواهد رفت

کارشناسان مسائل اقلیمی می گویند اگر روند گرمایش زمین همین طور ادامه داشته باشد، کشور زیبایی مانند مجمع الجزایر مالدیو که به بهشت روی زمین معروف است به زیر آب خواهد رفت.
کد خبر: ۲۹۹۲۰۸

 به گزارش واحدمرکزی خبر ، با ادامه روند گرمایش زمین مجمع الجزایر مالدیو ، کشوری که به بهشت روی زمین معروف شده است به بهشت زیر آب تبدیل خواهد شد.

مالدیو از چند جزیره تشکیل شده است که در اقیانوس هند و در جنوب شرقی هند واقع شده است.

مجمع الجزایر مالدیو از سطح دریا تنها سه متر ارتفاع دارد و هنگامی که معمولا در محافل علمی از بالا آمدن سطح آب دریا به علت ذوب شدن یخچال های قطب شمال صحبت می شود ، نام این کشور به زبان آورده می شود.

هشتاد درصد خاک مجمع الجزایر مالدیو از سطح دریا کمتر از یک متر(نود و دو سانت) ارتفاع دارد.

براساس برخی ارزیابی های بسیار نگران کننده ،اگر هیچ کاری برای مبارزه با گرمایش زمین و تغییرات آب و هوایی صورت نگیرد،طی قرنی که در آن هستیم سطح آب دریا هفت متر دیگر بالا خواهد آمد و این بهشت کوچک را خواهد بلعید.

در چنین حالتی زندگی سیصد و هفتاد و نه هزار ساکنان این مجمع الجزایر که اغلب از طریق دریا امرار معاش می کنند، در معرض تهدید قرار می گیرد و در نهایت برای آنکه جان خود را از دست ندهند مجبور خواهند شد به مناطقی دیگری پناهنده شوند.

بی جهت نبود که محمد نشید، رئیس جمهور جوان مجمع الجزایر مالدیو در اقدامی ابتکاری ،یکی از جلسات کابینه خود را در زیر آب دریا تشکیل داد تا این چنین نظر همه رسانه های ارتباط جمعی و شبکه های خبری تلویزیونی جهان را به این مسئله مهم جهانی جلب کند.

رئیس جمهوری مجمع الجزایر مالدیو با این اقدام می خواست که در واقع توجه جامعه بین المللی را به مسئله گرمایش زمین و تاثیرات منفی آن معطوف کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها