نصف مال من، نصف مال تو

کریشنا و تریشنا تقریبا 3 سال را با سرهای به هم چسبیده گذراندند. والدین این 2 دختر خردسال بنگلادشی پس از تولد به دلیل سختی نگهداری، آنها را به پرورشگاهی در بنگلادش سپردند. 2 سال پیش یک سازمان خیریه، کریشنا و تریشنا را به شهر ملبورن استرالیا منتقل کرد، جایی که یک تیم پزشکی 16 نفره سرانجام موفق شد بالاخره در هفته گذشته این دوقلو را از یکدیگر جدا کند.
کد خبر: ۲۹۷۸۹۶

به گفته‌ لئو دونان‌، جراح و سرپرست تیم پزشکی بیمارستان کودکان شهر ملبورن، عمل جداسازی این دو به خوبی پیش رفت، اما هنوز برای اظهارنظر درباره‌ میزان موفقیت‌ آن زود است. او در کنفرانس مطبوعاتی، یک روز پس از عمل جراحی گفت که این دو همچنان دوران سختی را در پیش رو خواهند داشت. طبق پیش‌بینی پزشکان تا 50 درصد احتمال می‌رود که یکی از این دو دختر دچار آسیب‌های مغزی شود. تیم جراحی، کریشنا و تریشنا را به مدت چند روز در حالت کمای مصنوعی قرار داده‌اند و پس از آن نیز همچنان بایستی چندین عمل جراحی به منظور ترمیم جمجمه روی آنها صورت گیرد.

جداسازی این دوقلوی به هم‌چسبیده در حالی صورت گرفته که پزشکان این روزها در حال آماده‌سازی یک مورد مشابه عمل جراحی دیگر هستند.

وانی و وینا، دوقلوهای 6 ساله‌ هندی، قرار است نه ماه دیگر در سنگاپور تحت عمل جراحی قرار بگیرند. این عمل توسط جراحی سرپرستی خواهد شد که پیشتر جراحی روی لادن و لاله بیژنی، دوقلوهای به هم چسبیده‌ ایرانی را انجام داده بود. لادن و لاله که از زمان تولد از ناحیه‌ سر به هم چسبیده بودند سال 82 و در سن 28 سالگی، یکی در هنگام عمل و دیگری به فاصله‌ کوتاهی بعد از آن، درگذشتند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها