خاطرات متین

فصل پاییز و امتحانات در ژاپن

کد خبر: ۲۹۷۷۵۱

برای مردم ژاپن تغییر فصل خیلی مهم است و دیدن برگ‌های رنگی و خشک هر سال در فصل پاییز برای آنها اهمیت دارد. مردم برای تماشای درختانی که رنگ برگ‌های آنها قرمز می‌شود به پارک‌های داخل شهر یا کوه‌های نزدیک شهرشان می‌روند. جالب آن است که هر بار که به دیدن طبیعت زیبا و برگریزان درخت‌ها می‌روند، برایشان تازگی دارد و از تماشای خزان خسته نمی‌شوند. ژاپنی‌ها به این کار «مومی جی گاری» می‌گویند.

من هم امسال به همراه خانواده و دوستان خانوادگی‌مان به یک منطقه کوهستانی رفتیم. تغییر رنگ برگ‌های درختان در کوه‌ها خیلی زیبا بود، مخصوصا چون نوع درختان با هم فرق دارد برگ‌های آنها هم در پاییز وقتی خشک می‌شوند، رنگ‌های مختلفی دارند حتی بعضی از برگ‌ها همیشه سبز می‌مانند و منظره خیلی جالبی ایجاد می‌کنند.

عکسی که می‌بینید، از همان کوه‌ها گرفته‌ام. امیدوارم خوشتان بیاید.

راستی دوستان هموطنم، الان در مدارس ژاپن فصل امتحانات است و بچه‌ها درس می‌خوانند و خودشان را برای امتحانات آماده می‌کنند. دانش‌آموزان در هر ترم 2 دفعه امتحان می‌دهند؛ یکی میان ترم و یکی هم پایان ترم. امتحانات میان ترم 5 امتحان اصلی دارد: ادبیات ژاپنی، ریاضی، علوم، تعلیمات اجتماعی و زبان انگلیسی. ولی در پایان ترم علاوه بر این پنج درس، موسیقی، نقاشی، حرفه و فن و ورزش را هم امتحان می‌دهند.

در کارنامه نمره‌های میان ترم و پایان ترم و همچنین نمره انضباط که خیلی مهم است تاثیر دارند. نمره انضباط را جداگانه در کارنامه نمی‌گذارند، بلکه به نمره اصلی اضافه یا از نمره اصلی کم می‌کنند. من هم الان مشغول درس و آماده شدن برای امتحان هستم. تا هفته بعد خدانگهدار.

متین والی‌نژاد

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها