فروشگاهی بزرگ در توکیو درصدد است از روباتهای هوشمندی به نام سایا به عنوان راهنمای فروشگاه استفاده کرده و از آنها بخواهد مشتریان را به طبقات مورد نظر هدایت کرده و شکایات آنها را بشنوند.
کد خبر: ۲۹۵۱۹۴

به زودی خرید کردن در فروشگاه های بزرگ و پر جمعیت ژاپن بسیار آسانتر خواهد شد زیرا فروشگاه های بزرگ این کشور قصد دارند از روباتهای هوشمند با توانایی تکلم و شناسایی سخن مخاطبان برای راهنمایی مشتریان به بخشها و طبقات مختلف فروشگاه های بزرگ خود استفاده کنند.

خرید کردن یکی از سخت ترین فعالیتهای روزانه در توکیو به شمار می رود زیرا مردم در این شهر معمولا برای خریداری جدید ترین محصولات برای روزها صفهای طولانی را تشکیل می دهند تا اولین کسی باشند که محصولات جدیدی از قبیل تلفن همراه یا بازی های رایانه ای را خریداری می کنند.

از این رو فروشگاه بزرگی به نام تاکاشیمایا تصمیم دارد به منظور کنترل هجوم مشتریان به آنجا از روباتهای هوشمندی به نام سایا استفاده کند این روبات که محصول دست دانشمندان روباتیک دانشگاه توکیو است، دوره آزمایشی خود را در مدرسه ای در توکیو گذرانده و در این دوره مسئول گرفتن مچ دانش آموزان متقلب و تشخیص مشقهایی که از روی یکدیگر کپی شده بودند، است.

بر اساس گزارش تلگراف، این روبات فعالیت خود در این فروشگاه بزرگ را با نشستن در پشت میز اطلاعات فروشگاه آغاز کرده و به سئوالات مشتریان پاسخ داده است روبات سایا اکنون می تواند به سئوالات و شکایات مشتریان به 700 گونه متفاوت پاسخ دهد و آنها را به طبقات مرتبط با نیازشان هدایت کرده و مکالمه کوچکی با آنها داشته باشد.

مهر

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها