سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان:

هرگونه افزایش قیمت کالا ممنوع است

معاون سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان گفت: افزایش قیمت خارج از ضوابط قیمت گذاری سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان به هر بهانه ای ممنوع است.
کد خبر: ۲۹۴۶۸۷

محمد قبله در گفتگو با مهر با بیان این مطلب گف: در همین حال، اگر متغیری باعث شود که یک کالا ناخودآگاه و با استدلال منطقی افزایش یابد، سازمان حمایت مصرف کنندگان جلساتی را با تولیدکنندگان آن برگزار و در مورد افزایش قیمت آن تصمیم گیری می کند.

معاون کالاهای مصرفی و خدمات عمومی سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان افزود: هرگونه تغییر قیمتی باید در چارچوب ضوابط سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان باشد، این سازمان به صورت منطقی افزایش را اعمال خواهد کرد.

قبله با بیان اینکه گرانفروشی ممنوع است، تاکید کرد: سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان نیز به شدت با متخلفان برخورد خواهد کرد.

وی تصریح کرد: به نظر می رسد اینکه از افزایش قیمتهای منطقی در سطح جامعه جلوگیری کنیم، در واقع متوقع کردن مردم در برابر دولت است، زیرا دولت مجبور به پرداخت یارانه است و این سیاست، به شکل فعلی در دستور کار دولت قرار ندارد.

به گفته قبله، البته شرایط اقتصاد خصوصی ایجاب می کند که واحد تولیدی بر مبنای هزینه های وارده، کالایش را قیمت گذاری کند. در این راستا اگر دولت بخواهد فشار زیادی بر تولیدکنندگان وارد کند، به طور قطع تولیدکننده متضرر شده و بیکاری جامعه را فرا می گیرد، این به ضرر تولیدکننده و مصرف کننده است.

وی ادامه داد: بنابراین، افزایش قیمت در جامعه باید با توجه به شرایط اقتصاد دنیا و ایران، صورت گیرد اما در چارچوب ضوابط سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان این کار عملیاتی است و منفعت هر دو طرف نیز لحاظ خواهد شد.

این مقام مسئول در سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان با این اینکه قیمت گذاری نیز بر اساس این ضوابط صورت می گیرد، خاطرنشان کرد: سازمان حمایت، ضوابطی دارد که اصناف و تولیدکنندگان، آن را پذیرفته اند.

وی تاکید کرد: سازمان حمایت مصرف کنندگان باید با دو بال حرکت کند؛ یکی حمایت از تولید و دیگری حمایت از مصرف کننده است. برهمین اساس، اگر هر یک از این دو بال‌،‌ به درستی کار نکنند مشکلات بسیاری ظهور می کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها