دادستان تهران خبر داد :

آزادی اکثر بازداشت‌شدگان 13 آبان

دادستان عمومی و انقلاب تهران از آزادی اکثر بازداشت‌شدگان 13 آبان خبر داد و گفت: تحقیقات در مورد بقیه ادامه دارد و به محض تکمیل تحقیقات اطلاع رسانی می‌شود.
کد خبر: ۲۹۴۳۶۳

به گزارش مهر، عباس جعفری دولت آبادی در حاشیه مراسم تودیع و معارفه سرپرست دادسرای ناحیه 16 تهران در جمع خبرنگاران درباره جلسه دادگاه تبعه فرانسوی بازداشت شده در حوادث پس از انتخابات گفت : جلسه دادگاه قرار بود امروز با حضور نماینده دادستان و وکیل وی برگزار شود و این‌که جلسه آخر باشد تصمیمش با دادگاه است.

دادستان تهران در پاسخ به سوال یکی دیگر از خبرنگاران مبنی بر اینکه اتهام جاسوسی سه تبعه آمریکایی با جنجال سازی خانوده اش مواجه شده و آنها از مجامع بین المللی خواسته‌اند این موضوع را پیگیری کنند، گفت : در مورد این خبر اطلاع رسانی شده است و در مورد اثبات اتهام مراجع قضایی تصمیمات قضایی خود را اعلام خواهند کرد.

دولت آبادی در مورد قوانین موجود در پیشگیری از اتهاماتی مثل تجاوز به عنف گفت: اصل قوانین در باب مجازات اسلامی مشکلی ندارد اما معتقدیم در ساختار فعلی که مرجع رسیدگی را دادگاه کیفری استان قرار داده است روند رسیدگی را طولانی می‌کند. به همین دلیل پیشنهاد می‌کنیم در این حوزه مرجع رسیدگی در قانون تجدیدنظر شود و این پرونده‌ها ابتدا به دادسرا ارجاع شود و بعد از انجام تحقیقات مقدماتی و صدور کیفرخواست دادگاه کیفری استان با 5 قاضی پرونده را رسیدگی کند.

دولت آبادی در پاسخ به سوالی مبنی بر این‌که آیا اخبار منتشر شده از رسانه‌های خارجی مبنی بر صدور حکم اعدام برای (ر.خ) یکی از متهمان بازداشت شده در حوادث پس از انتخابات صحت دارد؟ گفت: اطلاع دقیقی از این موضوع ندارم.

وی در مورد اینکه آیا بازداشت شدگان مراسم دعای کمیل و 13 آبان ممنوع الملاقات هستند گفت: شاید تعبیر بازداشت شده دعای کمیل جالب نباشد، عده‌ای در جلسه‌ای حضور داشتند که بازداشت شده‌اند و اکثر این بازداشت شدگان و بازداشت شدگان 13 آبان آزاد شده‌اند و در مورد بقیه نیز اطلاع رسانی شد و تحقیقات در مورد بقیه ادامه دارد و به محض تکمیل تحقیقات اطلاع رسانی می‌شود اما سیاست دادستانی تکمیل تحقیقات و آزادی اشخاصی است که نیاز به ادامه بازداشت آنها نیست و بعد از آزادی‌ها در مورد تعداد دستگیر شدگان 13 آبان اطلاع رسانی می‌کنیم.

دادستان تهران در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه شکایت محمدرضا شجریان از صدا و سیما در دادسرای کارکنان دولت به کجا رسیده است؟ افزود: از این موضوع بی اطلاع هستم.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار دیگری درباره سرانجام شکایت نمایندگان مجلس از میرحسین موسوی گفت: به این سوالات در جلسات جداگانه جواب می‌دهم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها