گروه سلامت: یک فوق تخصص مغز و اعصاب کودکان گفت: گاهی کودکانی که برچسب بیش فعالی یا در خود فرورفتگی به آنها زده می‌شود، در واقع دچار اختلال خواب هستند که مکیدن شیشه خالی شیر یکی از عواملی است که موجب اختلال خواب می‌شود. دکتر زرین کیهان دوست در گفتگو با ایسنا با بیان این‌که یک طفل فعال شیشه شیر شبانه‌اش را به سرعت می‌مکد و بعد با مکیدن شیشه خالی در واقع به مکیدن هوا می‌پردازد که موجب نفخ و دل درد می‌شود، گفت: این قبیل کودکان شب به راحتی نمی‌خوابند و صبح روز بعد را با خواب آلودگی آغاز می‌کنند و طی روز به علت نخوابیدن، بی قرار هستند.
کد خبر: ۲۹۳۵۲۹

این متخصص بیماری‌های کودکان، شایع‌ترین علت مراجعه والدین به درمانگاه را اختلال رفتاری کودک عنوان کرد و گفت: به اغلب این کودکان برچسب بیش فعالی یا در خود فرورفتگی خورده است (به این معنی که یا شلوغ بوده یا در خودشان هستند) و بدون این که مورد مطالعه درست قرار بگیرند و تنها براساس علائم رفتاری، مصرف دارو برایشان تجویز شده، در حالی که گاه به دنبال بررسی مشاهده می‌شود که علت اختلال رفتاری آنها عواملی چون رعایت نشدن بهداشت خواب کودک است.

دانشیار دانشگاه علوم پزشکی تهران افزود: گاه با رعایت امور ساده‌ای چون بهداشت خواب کودک از بسیاری اقدامات بیهوده و احیانا مضر برای سلامت طفل جلوگیری می‌شود. دکتر کیهانی دوست با اشاره به مشاهده اتفاقی این وضعیت که مادری هنگام شرح دادن حال کودکان خود برای ساکت کردن آنها شیشه شیری با سوراخ‌های بزرگ در پستانک به دست آنها داد، گفت: بعدها متوجه شدم که تعداد این گونه مادران کم نیست و اغلب آنها افراد وسواسی بودند که نیمی از آنها خود داروی روان تنی مصرف می‌کردند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها