علی‌رغم هشدارهای مکرر پلیس آگاهی در خصوص خرید و نگهداری اشیای ظاهرا عتیقه و سودجویی مجرمان فرصت‌طلب در فروش اشیای تقلبی و عواقب قانونی آن، این بار نیز کارآگاهان پلیس آگاهی استان آذربایجان غربی موفق شدند مردی را به اتهام نگهداری اشیای عتیقه قلابی دستگیر کنند.
کد خبر: ۲۹۰۴۳۶

سرهنگ عظیمی، رئیس پلیس آگاهی استان آذربایجان غربی با اعلام این خبر درباره جزئیات پرونده گفت: چندی قبل کارآگاهان پلیس آگاهی استان آذربایجان غربی از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی از نگهداری مقادیر زیادی اشیای تقلبی توسط فردی مطلع شدند.

با دریافت این خبر، کارآگاهان پلیس آگاهی مسوول رسیدگی به پرونده شدند و با جمع‌بندی اطلاعات، تحقیقات گسترده خود را در شهرستان سردشت آغاز کردند.

در این مرحله کارآگاهان پلیس به صورت مداوم به محل‌هایی که احتمال می‌دادند متهم در آنجا جضور دارد، رفتند و با کسب اطلاعات مردمی موفق شدند وی را دستگیر کنند.

پس از انتقال متهم به پلیس آگاهی، وی در بازجویی‌ها عنوان کرد از مدت‌ها قبل در کار خرید و فروش اشیای عتیقه بوده و با نشان دادن چند سکه واقعی به خریداران، آنان را فریب داده و مقادیر زیادی اشیای بدلی به عنوان عتیقه به آنان فروخته است. با هماهنگی‌های لازم و در بازرسی از منزل متهم تعداد 3270 عدد سکه تقلبی کشف و ضبط شد.

سرهنگ عظیمی عنوان کرد: متاسفانه بسیاری افراد که علاقه فراوانی به در اختیار داشتن اجناس عتیقه دارند از دام خطرناکی که برای آنها پهن شده بی‌اطلاع هستند.

مجرمان و کلاهبرداران این حوزه همان طور که پلیس آگاهی بارها هشدار داده است اجناس قلابی و بدلی را برای رسیدن به پول تحویل آنها می‌دهند و در برخی موارد نیز که اشیا واقعا عتیقه هستند، به دلیل این که در حفاری‌های غیرمجاز به دست آمده و از نظر قانونی جزو اموال ملی محسوب می‌شوند، خرید و فروش آنها اساسا غیرقانونی است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها