این هفته رفته‌ایم سراغ جوانان ایتالیا

کشور کارناوالهای رنگی و خوراکی

کارناوال نقاشی، موسیقی و غذا هر سال در چند خیابان اصلی منتهی به مرکز شهر رم برگزار می‌شود. جشنواره‌ای پر از شور و شادی مخصوصا برای جوانان. در این جشنواره هنرمندان جوان سراسر کشور در زمینه‌های نقاشی، موسیقی و آشپزی شرکت می‌کنند؛ گروهی که با شور و هیجان زیاد برای ارائه هنر خود به عموم بازدیدکنندگان، یک سال صبر کرده‌اند. جشنواره از ساعت 9 صبح شروع می‌شود و تا ساعت 7 بعد از ظهر ادامه پیدا می‌کند. در گوشه و کنار خیابان‌ها نقاش‌های جوان را می‌بینیم که با حساسیت تصاویر مورد نظر خود روی سنگفرش‌های پیاده‌رو‌ها می‌کشند. نقاشی جوان با طراحی یک منظره زیبا بازدیدکنندگان را به دل طبیعت می‌برد و دیگری آن طرف‌تر با ترسیم نقش نلسون ماندلا خاطره این مبارز بزرگ سیاهپوست را در دل بینندگان زنده می‌کند.
کد خبر: ۲۸۸۷۰۱

در کنار حظ بردن از نقاشی این هنرمندان جوان، صدای دلنشین موسیقی فضای جشنواره را دلپذیرتر می‌کند. بازدیدکنندگان آرام و بی‌صدا به تماشای هنر نقاشان، موسیقیدانان و آشپزهای شرکت‌کننده می‌پردازند. رعایت سکوت بسیار ضروری است، چون همه شرکت‌کنندگان دوست دارند از صدای دلنشین موسیقی که فضای خیابان‌ها را پر کرده، لذت ببرند. در قسمت‌های مختلف خیابان ایستگاه‌های مختلفی برای فروش تی‌شرت‌های تبلیغاتی جشنواره در نظر گرفته شده است، دلیل فروش آنها، قراردادن چیزی به عنوان یادگاری در اختیار بازدیدکنندگان و تامین هزینه لازم برای خرید هدایا برای قدردانی از هنرمندان شرکت‌کننده در جشنواره است. در کنار ایستگاه‌های فروش کالاهای تبلیغاتی ایستگاه‌هایی برای آشنایی بیشتر بچه‌ها با نقاشی و موسیقی در نظر گرفته شده، به این ترتیب، با سرگرم شدن بچه‌ها در این اماکن بزرگ‌ترها زمان بیشتری برای استفاده از فضای جشنواره پیدا می‌کنند. بعد از پایان جشنواره و متفرق شدن مهمانان، خیابان‌های خسته از پذیرایی بازدیدکنندگان و هنرمندان در حالی که با تصاویر بسیار زیبا و هنرمندانه نقاشان جوان ایتالیایی تزئین شده‌اند، می‌روند تا برای کارناوالی دیگر در سال آینده آماده شوند.

روز دعا و نیایش برای برقراری صلح در دنیا

آنتونیو، جوان 21 ساله‌ای است که به تازگی جذب گروه «جوانی و زندگی» شده. او در این مورد می‌گوید: از این که به این گروه پیوستم، بسیار خوشحالم. ماموریت اصلی این گروه دفاع از زندگی افرادی است که در موقعیت‌های خانمانسوز جنگ و درگیری قرار دارند، شرایطی که جان بسیاری از آنها را به خطر می‌اندازد. اعضای جوان این گروه، 31 ژانویه، برای برقراری صلح و آرامش در سراسر جهان به دعا و نیاش می‌پردازند. گفته می‌شود قراراست این روز به یکی از روزهای ملی کشور ایتالیا تبدیل شود. از زمان تاسیس این جنبش، جوانان زیادی مثل آنتونیو جذب فعالیت‌های بشردوستانه آن شده‌اند. در واقع جوانان ایتالیایی قصد دارند با برقراری این دوره‌های دعا و نیایش واسطه‌ای بین خالق هستی و مردم تحت سلطه جنگ و خونریزی شده و باعث جهانی شدن صلح و دوستی در سراسر دنیا شوند.

گروه «جوانی و زندگی» در 7 اکتبر 2008، توسط 2 دانشجوی رشته الهیات تاسیس شد که هدف اصلی آن «انعکاس نوای عاشقانه خداوند برای برقراری صلح و آرامش در میان تمامی مردم دنیا و یادآوری ارزش والای زندگی به آنهاست.» فرانسیسکو دوروا، یکی از جوانان پایه‌گذار این جنبش می‌گوید: «ابتدا این گروه با تعداد اندکی از جوانان ایتالیایی که حدودا 300 نفر بودند، آغاز به کار کرد، اما ازتاریخ تاسیس آن هر روز به جمع طرفداران آن افزوده شده است تا جایی که در حال حاضر با این‌که حدود یک سال از تاسیس آن می‌گذرد، جوانانی از کشورهای دیگر مثل لهستان، آمریکا و برزیل نیز به عضویت گروه طرفدار صلح ما درآمده‌اند. اعضای این گروه حتی کودکان متولد نشده را نیز فراموش نکرده‌اند و برای آنها در شرایط حساس جنگ و درگیری دعا می‌کنند، زیرا امکان دارد به دلیل این مناقشات فرصت چشم گشودن به دنیا را پیدا نکرده و پیش از تولد در رحم مادرشان بمیرند.

معضلات اجتماعی جوانان ایتالیا

باندهای مافیایی مواد مخدر در ایتالیا به صورت بسیار وسیعی در حال فعالیت هستند، تا جایی که دولت توانایی لازم برای مقابله با آنها را ندارد. این مساله باعث شده که مصرف مواد مخدر در بین جوانان تا حد غیرقابل انتظاری افزایش یابد. از طرفی، افزایش روزافزون گروه‌های انحرافی جوانان در این کشور باعث شده مشکلات دولت برای مقابله با جرایم دوچندان شوند. بیشتر این گروه‌های افراطی علاوه بر ایجاد خوف و وحشت در دل مردم، جزو مصرف‌کنندگان اصلی مواد مخدر هستند. مشخصه هر گروه علاوه بر سبک لباس پوشیدن و مدل موهایشان، به نوع مواد مخدری که استفاده می‌کنند نیز برمی‌گردد. به عنوان مثال، اعضای یک گروه ممکن است فقط مصرف‌کننده کوکائین باشند و گروه دیگر فقط از ماری‌جوانا استفاده کنند. گروه‌های انحرافی با ایجاد کلوب‌های خاص خود به اشاعه مسائل انحرافی در بین جوانان می‌پردازند. این گروه‌ها ایادی اصلی مافیای مواد مخدر هستند که کار پخش و توزیع مواد را در این کشور بر عهده دارند. بسیاری از صاحبنظران علوم اجتماعی ایتالیا معتقدند که دولت برای مقابله با باندهای مافیایی، ابتدا باید به پاکسازی گروه‌های انحرافی که نقش اصلی در توزیع مواد مخدر در این کشور را برعهده دارند، بپردازد. پرداختن به موضوع گروه‌های انحرافی کار بسیار مشکلی است تا جایی که دولت مجبور است برای رفع این مشکل به برنامه‌های بلندمدت روی آورد، شاید برنامه‌ریزی‌های هدفمند بتواند در این زمینه راهگشای دولت باشد. دولت ایتالیا امیدوار است روزی فرا برسد که با از بین رفتن گروه‌های مافیایی، سایه سیاه اعتیاد از سر جوانان این کشور برداشته شود.

برنامه‌های ملی دولت ایتالیا درخصوص جوانان

برای رشد و تکامل فکری و اجتماعی جوانان، دولت ایتالیا اقدام به برنامه‌ریزی‌های زیادی کرده است. در گام نخست برای رفع بحران اقتصادی که به طرز بسیار عجیبی بخش شغلی و حرفه‌ای زندگی جوانان را تحت تاثیر قرار داده، برنامه‌های هدفمندی در دست اجراست. گام دوم برای حل مشکلات جوانان در حوزه امنیتی و رسیدگی به جرایم مختلف آنها و عمدتا در بخش مواد مخدر در نظر گرفته شده که اقدامات زیادی دراین زمینه در حال انجام است. در بخش دیگر، برای پر کردن فاصله بوجود آمده بین قشر جوان و شرایط مالی مناسب آنها، برنامه‌های متعددی تدوین شده است که در سال‌های آینده به آنها جهت‌دهی داده می‌شود. آخرین برنامه دولت برای کم کردن فاصله میان عرضه و تقاضا در بخش‌های فرصت‌های شغلی، تحصیلی و سرویس‌های ارائه‌کننده خدمات ویژه جوانان است. دولت برای تحقق این برنامه‌ها اقدامات زیادی انجام داده تا بتواند به هر نحو ممکن رضایت خاطر جوانان کشورش را جلب کند.

چتر حمایتی خانواده برجوانان

بسیار شنیده می‌شود که مردم ایتالیا از نظر نژاد و پایبندی به اصول مذهبی شبیه ایرانی‌ها هستند. جوانان ایتالیایی هم از نظر وابستگی به خانواده شبیه جوانان ایرانی هستند، آنها تا قبل از ازدواج از خانواده خود جدا نمی‌شوند. برخلاف بسیاری از جوانان هم سن و سال آنها در کشورهای همسایه که در سنین نوجوانی مستقل می‌شوند، آنان مثل دوستان ایرانی خود ترجیح می‌دهند تا قبل از تاهل در کانون خانواده خود باقی بمانند. خانواده نیز نقش حمایتی بسیار مهمی را برای جوانان ایتالیایی ایفا می‌کند و در تمام ابعاد زندگی، جوانان می‌توانند روی حمایت‌های همه‌جانبه والدین‌شان حساب باز کنند و از آن بهره‌مند شوند. خانواده‌ها کاملا مذهبی هستند و فکر می‌کنند حمایت از جوانان در سنین ناپختگی، می‌تواند به نوعی برای شکل‌گیری آینده روشن و موفق آنها موثر باشد.

مترجم: صدیقه حاج نوروزی
منبع: wantedinrome

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها