نیروهای ارتش پاکستان در حمله به وزیرستان جنوبی نقطه ای را هدف قرار داده اند که خطرناک ترین نیروهای تروریستی جهان در صعب العبورترین مناطق آن سکونت دارند تا جایی که ماموریت ارتش را به ماموریتی غیر ممکن تبدیل کرده است.
کد خبر: ۲۸۷۹۰۷

پایگاه خبری میدل ایست آنلاین با بیان این مطلب نوشت : با توجه به کوهستانی و صعب العبور بودن منطقه وزیرستان جنوبی دسترسی به نیروهای طالبان در آن خود چالشی بزرگ برای نیروهای ارتش پاکستان قلمداد می شود.

از طرفی تحلیلگران منطقه ای، نیروهای طالبان ساکن این منطقه را خطرناک ترین نیروهای تروریستی در جهان می دانند.این عوامل همگی سبب شده است که ماموریت اخیر نیروهای ارتش پاکستان در وزیرستان جنوبی به ماموریتی غیر ممکن تبدیل شود.

از طرفی با توجه به اینکه به فصل سرما نزدیک می شویم دسترسی به نیروهای طالبان با توجه به برفی که در این مناطق می بارد، بسیار سخت تر از گذشته خواهد بود.

این در حالی است که سران ارتش پاکستان در ماه های اخیر درصدد طراحی عملیاتی در وزیرستان جنوبی بوده اند که امکان شکست در آن بسیار کم باشد.

در گذری به تاریخ منطقه وزیرستان جنوبی به مسائلی بر می خوریم که پیروزی نیروهای ارتش پاکستان در رویارویی با نیروهای طالبان را بیش از پیش با سئوال روبرو می کند زیرا جنگجویان این منطقه در قرن نوزدهم میلادی با کمین گرفتن در غارها و جنگل های انبوه امکان برتری را از نیروهای انگلیسی گرفته بودند.

رحیم الله یوسف زای کارشناس امور قبایل جنگ در وزیرستان جنوبی را قابل مقایسه با جنگ در دره سوات ندانست و گفت: جنگ در وزیرستان اصلا ساده نیست و بسیار سخت تر از جنگ در دره سوات است.

وی افزود: ارتش پاکستان در این منطقه ضعف اطلاعاتی دارد که این مسئله پیروزی در جنگ را در هاله ای از ابهام فرو برده است.

مهر

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها