وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خبر داد:

تبیین مسائل فقهی موسیقی در درس خارج فقه رهبر معظم انقلاب

گروه فرهنگ و هنر: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دیدار با جمعی از اهالی موسیقی گفت: رهبر معظم انقلاب مدتی است که مسائل فقهی مربوط به موسیقی را در درس خارج خود مورد توجه قرار داده‌اند. سیدمحمد حسینی با اعلام این خبر افزود: در همین ارتباط کارگروه‌های ویژه‌ای تشکیل شده تا مصادیق و موارد گوناگون بحث را به صورت جزئی و دقیق بررسی ونتیجه مکتوب کنند تا چراغ راه ما در مباحث و موازین شرعی باشد.
کد خبر: ۲۸۷۸۳۱

وی به پایبندی هنرمندان به موازین قانونی اشاره کرد و گفت: ما تلاش خواهیم کرد تا هنرمندان متعهد بتوانند در دیگر کشورها نیز هنرشان را به مخاطبان ایرانی و غیرایرانی ارائه دهند.

به گزارش فارس، حسینی در پایان سخنانش نسبت به برپایی مجدد چنین جلساتی ابراز امیدواری کرد و از هنرمندان خواست نظرات خود را با مدیران وزارت ارشاد در میان بگذارند.

پس از صحبت‌های وزیر ارشاد،‌ نوبت به شماری از هنرمندان رسید تا دغدغه‌های خود را مطرح سازند. علیرضا افتخاری در این جلسه با اشاره به این که هنرمند مظلوم است، افزود: باید هنرمند را آزاد گذاشت تا بر مبنای احساسات عاطفی، زیبایی بیافریند، اما متاسفانه در سال‌های گذشته برخورد و ارتباط مدیران و مراکز فرهنگی با موسیقیدانان از لحاظ روان‌شناختی ضعیف بوده است.

خشایار اعتمادی هم در این جلسه، صحبت‌های افتخاری را چنین تکمیل کرد: در عرصه موسیقی باید حمایت و هدایت را جایگزین ممیزی کرد تا فعالیت‌های قانونی هنرمندان گسترش پیدا کرده و جایی برای فعالیت‌‌های غیرمجاز نماند.

در حالی که دیدار وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بخشی از هنرمندان موسیقی را باید به فال نیک گرفت، این پرسش پیش می‌آید که چرا این جلسه تنها با این جمع محدود که بیشتر آنان هم از فعالان موسیقی پاپ هستند، صورت گرفته است در حالی که موسیقی کشور دارای نهادهایی چون خانه موسیقی و انجمن موسیقی است و ارکسترهای بزرگی چون سمفونیک و ملی در آن فعالیت دارند، ‌آیا بهتر نیست چنین نشست‌هایی با حضور مسوولان آنها و جمع بیشتری از چهره‌های هنری و علمی این هنر برگزار شود؟!

بنا به گزارش فارس، علیرضا افتخاری، خشایار اعتمادی، بنیامین بهادری، احسان خواجه‌امیری، علی تفرشی، قاسم افشار، حمید خندان، مجتبی کبیری، مجید رضازاده و امیرحسین خزعلی هنرمندان حاضر در دیدار با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بوده‌اند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها