جام‌جم آنلاین: خوزه لوئیس رودریگز زاپاترو، نخست‌وزیر اسپانیا در دیدار با محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطینی خواستار توقف شهرک‌سازی رژیم صهیونیستی شد. به گزارش شبکه تلویزیونی المنار لبنان، زاپاترو در این دیدار بر لزوم توقف شهر‌ک‌سازی صهیونیست‌ها به عنوان پیش‌شرط مذاکرات با این رژیم تاکید کرد.
کد خبر: ۲۸۷۷۹۶

وی با اشاره به این‌که توقف شهرک‌سازی مساله‌ای محوری است، تاکید کرد کشورهای بسیاری پشتیبان فرایند صلح هستند و تشکیل کشور مستقل فلسطینی بعید نیست.

مخالفت سارکوزی با اوباما

جام‌جم آنلاین: نیکولا سارکوزی، رئیس‌جمهور فرانسه در واکنش به درخواست آمریکا برای اعزام نیروهای بیشتر به افغانستان اعلام کرد کشورش با این خواسته موافقت نمی‌کند.

سارکوزی در گفتگو با روزنامه فرانسوی لوفیگارو گفت: این مساله به معنای آن نیست که بحث خروج نیروها از افغانستان مطرح است.

وی با تاکید بر اهمیت پیروزی در جنگ افغانستان افزود: خروج پیش از موعد نیرو‌ها از افغانستان در دستور کار ما قرار ندارد.

ناسازگاری دولت جدید ژاپن

جام‌جم آنلاین: توشیمی کیتازاوا، وزیر جدید دفاع ژاپن از تجدیدنظر در زمینه پایگاه‌های نظامی آمریکا در خاک کشورش خبر داد و وجود این پایگاه‌ها را توهینی به مردم ژاپن دانست.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، کیتازاوا گفت: دولت جدید ژاپن در همکاری‌های نظامی خود با واشنگتن و وضعیت پایگاه‌های نظامی آمریکا تجدیدنظر می‌کند.

وی افزود: این مساله را در دیدار هفته آتی خود با رابرت گیتس، وزیر دفاع آمریکا در سفرش به توکیو مطرح خواهم کرد.

پایان سفر اردوغان به بغداد

جام‌جم آنلاین: رجب طیب اردوغان، نخست‌وزیر ترکیه که روز پنجشنبه برای دیداری 2روزه از عراق وارد بغداد،‌ پایتخت این کشور شده بود دیروز به کشورش بازگشت.

به گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره، اردوغان سفر خود به عراق را با امضای 40 توافقنامه با هدف توسعه روابط دوجانبه به پایان برد.اردوغان پیش از این در جولای 2008 به عراق سفر کرده و طی آن با رئیس جمهور، نخست وزیر و شمار زیادی از مقام های بلندپایه این کشور دیدار کرده بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها