معاون سازمان خصوصی‌سازی احتمال داد:

واگذاری همزمان بیمه‌های آسیا و دانا

احمد غلامی معاون سازمان خصوصی‌سازی با اشاره به احتمال واگذاری همزمان بیمه‌های آسیا و دانا، از واگذاری قطعی بیمه دانا در هفته آینده خبر داد.
کد خبر: ۲۸۷۵۰۲

به گزارش فارس ‌، معاون سازمان خصوصی‌سازی امروز طی در نشستی خبری در ارتباط با واگذاری بیمه دانا، گفت: بعد از واگذاری بیمه البرز قرار است بیمه‌های دانا و آسیا واگذار شود.

وی با اشاره به جلسه سه‌شنبه هیئت پذیرش خاطرنشان کرد: اگر این جلسه در سه‌شنبه هفته جاری تشکیل شود با توجه به فاصله زمانی پنج روزه تا واگذاری بیمه دانا، قطعا هفته بعد واگذار خواهد شد.

معاون سازمان خصوصی‌سازی در خصوص میزان سهام شرکت بیمه دانا در بورس یادآور شد، پنج درصد از سهام این شرکت در بورس عرضه خواهد شد و در صورت تقاضای مناسب امکان افزایش میزان وجود دارد.

به گفته غلامی اگر بیمه‌های دانا و آسیا زودتر عرضه شوند، تمایل برای خرید سهام بیمه البرز کاهش می‌یابد.

وی افزود: عطش بازار در عرضه اولیه است و خوشبختانه در عرضه اولیه بیمه البرز هم به نفع مردم و هم به نفع دولت بود.

غلامی در خصوص عرضه همزمان دو بیمه آسیا و دانا تصریح کرد: اگر مشکل خاصی نباشد، امکان عرضه هم‌زمان این دو بیمه وجود دارد.

وی در خصوص قیمت پایه عرضه سهام بیمه دانا نیز گفت: تعیین قیمت نهایی (قیمت پایه) به روش‌های مختلف در روز آخر به دست می‌آید و قیمتی که در بورس معامله می‌شود ، بستگی به عملکرد رسانه‌ها و مکانیزم عرضه و تقاضا است.

غلامی در خصوص مرجع نهایی قیمت پایه سهام بلوکی و خرد، گفت: مرجع نهایی در ارائه قیمت سهام بلوکی هیئت پذیرش و در سهام خرد مکانیسم عرضه و تقاضا است. هدف سازمان خصوصی‌سازی این است که افراد با سرمایه کم هم بتوانند در بورس سرمایه‌گذاری کنند.

وی درباره افزایش سرمایه شرکت بیمه دانا خاطرنشان کرد: شرکت‌های دولتی ذیل اصل 44 براساس قانون برنامه سوم و چهارم نمی‌توانند افزایش سرمایه دهند و این موضوع منع قانونی دارد و تنها ممکن است از محل اندوخته افزایش سرمایه بدهد.

معاون سازمان خصوصی‌سازی در خصوص تعهد پذیره نویسی توسط این سازمان یادآور شد، تعهد پذیره‌نویسی توسط شرکت‌های تأمین سرمایه انجام خواهد شد و هدف از این موضوع نبود صف خرید برای سهام شرکت‌هاست.

وی افزود: با توجه به این که سهام این شرکت‌ها جذابیت مناسبی برای خریداران دارد، مطمئنیم که این سهام فروخته خواهد شد و اگر مطمئن باشیم که سهام فروخته نمی‌شود، تعهد پذیره‌نویسی خواهیم داشت.

غلامی در خصوص تعهد پذیره‌نویسی در طول زمان و پس از واگذاری تصریح کرد: این بازار عرضه و تقاضاست که پذیره‌نویسی را تعهد می‌کند و هیچ سهامدار عمده‌ای نمی‌گذارد که سهام خودش با کاهش قیمت مواجه شود.

وی در خصوص رد دیون بیمه البرز گفت: 20درصد از سهام بیمه البرز بابت رد دیون به آستان قدس رضوی و آستان با توجه به این که از سهامداران عمده این شرکت است مدیریت این شرکت بهبود خواهد یافت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها