هشدار رئیس سازمان نظام پرستاری :

مراقب مراکز مشاوره سودجو باشید

گروه جامعه: رئیس سازمان نظام پرستاری کشور، با بیان این که برخی افراد سودجو با راه اندازی مراکز مشاوره خدمات پرستاری از عنوان پرستاری سوءاستفاده می‌کنند، گفت: این افراد اغلب با میزان تحصیلات کم یا حتی نیروهای خدماتی با طی دوره کوتاه مدت در منازل، پیچیده‌ترین خدمات پرستاری را ارائه می‌کنند.
کد خبر: ۲۸۷۰۳۶

غضنفر میرزابیگی در گفتگو با ایسنا، با بیان این‌که سازمان نظام پرستاری کشور به موجب نقش نظارتی خود با این قبیل مراکز برخورد می‌کند، اظهار کرد: هموطنان می‌توانند در تهران بزرگ با سازمان نظام پرستاری و در شهرستان‌ها با هیات‌مدیره‌ها تماس بگیرند و از مراکز مشاوره پرستاری مجاز اطلاع حاصل کنند.

وی با تاکید بر ضرورت توجه به مجوزهای این مراکز که تحت عنوان پرستار نیرو به منازل اعزام می‌کنند، گفت: ارائه کارت نظام پرستاری با شماره عضویت الزامی است تا از عضویت این افراد در سازمان نظام پرستاری مطمئن شوند.رئیس سازمان نظام پرستاری کشور، به سوء استفاده برخی مراکز کاریابی هم اشاره کرد و افزود: اگر به وظایف بدرستی عمل شود، این مراکز می‌توانند منشأ اثر در داخل و خارج کشور باشند.میرزابیگی ادامه داد: برخی از این مراکز با درج اطلاعیه در روزنامه و یا تبلیغات در رسانه افرادی را جذب و پس از طی دوره یادگیری زبان نسبت به اعزام آنان به خارج از کشور اقدام می‌کنند.

وی افزود: این افراد در این کشورها به کار در داخل منازل (نه‌خدمات پرستاری) می‌پردازند که این امر به حیثیت علمی پرستاران لطمه می‌زند.

رئیس سازمان نظام پرستاری کشور، از جامعه پرستاری متقاضی کار در خارج از کشور خواست پیش از برقراری ارتباط با این قبیل مراکز کاریابی، به منظور تایید صلاحیت این مراکز با سازمان نظام پرستاری تماس بگیرند.

میرزابیگی با اشاره به وجود بانک اطلاعاتی در نظام پرستاری و جمع‌آوری اطلاعات تخصصی یادآور شد: بخش حقوقی و روابط بین‌الملل این سازمان می‌تواند اطلاعات کافی را در اختیار پرستاران قرار دهد تا آنان در سالم‌ترین و آبرومندترین وضعیت در خارج کشور اشتغال داشته باشند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها