براده‌ها

داوران بخش کودک جشنواره تئاتر رضوی

جام‌جم: داوود کیانیان، حسن دادشکر و هما جدی‌کار، به عنوان داوران نمایش‌های کودک و نوجوان و عروسکی هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر رضوی معرفی شدند.
کد خبر: ۲۸۶۶۶۰

ترنم نغمه باران در تالار وحدت

جام‌جم: کنسرت گروه نغمه باران که از شامگاه گذشته در تالار وحدت آغاز شده است، 2 شب دیگر ادامه خواهد داشت. در این برنامه که به سبک ارکستر گل‌ها تنظیم شده، قطعاتی از ساخته‌های جواد لشکری که تنظیم آن به‌عهده صفی صفوی است، اجرا می‌شود.

کنسرت گروه رومی در اسپانیا

مهر: گروه موسیقی رومی به سرپرستی جاوید افسری‌راد و خوانندگی علیرضا قربانی در مادرید اسپانیا به روی صحنه رفت. اعضای گروه رومی از نوازنده‌های چند کشور اروپایی تشکیل شده‌ و در چند ماه گذشته در کشورهایی چون سوئد، نروژ و سوئیس به اجرای برنامه پرداخته‌اند.

نگاه جدید به ابن‌سینا

فارس: کتاب «بوعلی سینا» اثر تحقیقی برخی از اساتید فلسفه و حکمت که نگاه جدیدی به آرای ابن‌سینا دارد، بزودی منتشر می‌شود. مسعود رضوی، عضو هیات‌تحریریه مجله حکمت و معرفت با اعلام این خبر گفت: این کتاب در 6 فصل تدوین شده که در فصل اول به سرگذشت ابن‌سینا و فصل دوم به فلسفه ابن‌سینا توجه ویژه دارد. فصل سوم و چهارم این اثر به نظریات کلامی و مباحث ریاضیات در اندیشه ابن‌سینا می‌پردازد.

از ازل تا غزل برای حافظ

جام‌جم: همایش ادبی «از ازل تا غزل» با سخنرانی مهدیه الهی قمشه‌ای و تجلیل از محمد سلحشور 20 مهر در فرهنگسرای تهران برگزار می‌شود. در این همایش که برای بزرگداشت حافظ شیرازی برگزار می‌شود، از مقام فرهنگی محمد سلحشور خوشنویس برجسته دیوان حافظ و مهدیه الهی قمشه‌ای حافظ شناس،‌ پژوهشگر و استاد دانشگاه تجلیل خواهد شد. سخنرانی مهدیه الهی قمشه‌ای، ‌شعرخوانی شاعران جوان کانون‌های ادبی غرب تهران و مراسم تجلیل از چهره‌ها با حضور محمدتقی فکورزاده و مسؤولان فرهنگی شهرداری از جمله برنامه‌های همایش ادبی «از ازل تا غزل» است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها