جام جم آنلاین - مقامات پلیس اسپانیا اعلام کردند تیسیرعلونی گزارشگر مشهور شبکه تلویزیونی الجزیره قطر روز جمعه 5 سپتامبر به اتهام ارتباط با تروریسم و شبکه القاعده در شهر گرانادا اسپانیا بازداشت شد.
کد خبر: ۲۸۶۳۶
به گزارش شبکه تلویزیونی TV5 فرانسه دستگیری تیسیرعلونی به حکم قاضی بالتازار گارزون و در ارتباط با پرونده کشف یک سلول تروریستی در نوامبر سال 2001 میلادی صورت گرفته است .
علونی که دارای تابعیت مضاعف سوری و اسپانیایی است پس از دستگیری در شهر گرانادا به مادرید منتقل شد و احتمالا در جریان 2 یا 3 روز آینده در مقابل دادگاه عالی جنایی اسپانیا باید حاضر شود.
تیسیر علونی که برای شبکه الجزیره قطر کار می کند و از جند سال پیش در شهر گرانادا سکونت گزیده است ، متهم به داشتن ارتباط با افرادی است که با شبکه تروریستی القاعده رابطه داشته اند ، به ویژه عمادالدین برکت که به عنوان رهبر یک سلول تروریستی افراطی در نوامبر سال 2001 میلادی در اسپانیا دستگیر و این سلول متلاشی شد.

تیسیر علونی از پایان اکتبر سال 2001 میلادی بیش از یک سال توسط پلیس اسپانیا به دلیل روابطش با شبکه های تروریستی و به ویژه القاعده مخفیانه تحت نظر بوده است .
وی سپس به عنوان گزارشگر الجزیره برای پوشش جنگ افغانستان به این کشور می رود و با پخش نوارهای ویدئویی اسامه بن لادن از طریق شبکه الجزیره که در آنها امریکا را تهدید به حملات مشابه 11 سپتامبر می کرد ، به شهرت رسید.
علونی سپس در پایان جنگ عراق در ماه آوریل به این کشور می رود.
پدرو روبیرا دادستان دادگاه عالی جنایی اسپانیا و قاضی گارزون با توجه به تحقیقات انجام شده و مدارک به دست آمده تیسیرعلونی را متهم به حمایت و ارتباط با شبکه تروریستی القاعده و سازمان های افراطی کرده اند.

اخراج خبرنگار شبکه الجزیره از عراق
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها