از 25 مهر تا 4 آبان برگزار می‌شود

سومین المپیاد جهانی نجوم در تهران

محسن جمالی سرپرست باشگاه دانش پژوهان جوان وابسته به وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد: سومین المپیاد جهانی نجوم و اختر فیزیک 2009 به میزبانی شهر تهران در اردوگاه شهید باهنر از 25 مهر تا چهارم آبان ماه برگزار می شود.
کد خبر: ۲۸۶۳۳۵

به گزارش ایرنا ، سرپرست باشگاه دانش پژوهان جوان وابسته به وزارت آموزش و پرورش در جمع خبرنگاران گفت: این المپیاد نسبت به المپیادهای دیگر از جمله المپیاد ریاضی که طی 50 سال متوالی با حضور 105 کشور جهان برگزار می شود ، بسیار نوپا است.

وی با بیان اینکه در این المپیاد تیم های دانش آموزی 20 کشور جهان حضور خواهند داشت، افزود: از هر یک از کشورهای شرکت کننده تیم های پنج نفره از دانش آموزان بین سن های 16 تا 18 سال حضور دارند.

به گفته جمالی ، لهستان ، یونان ، برزیل ، کره جنوبی ، چین و غیره از جمله کشورهای شرکت کننده در این المپیاد هستند.

رییس ستاد برگزاری سومین المپیاد جهانی نجوم و اختر فیزیک 2009 گفت: سرپرستان تیم های اعزامی به تهران درهتل اوین مستقر می شوند.

جمالی با بیان اینکه این المپیاد در دو بخش آزمون عملی و تئوری برگزار می شود، افزود: در آزمون تئوری 18 سوال در اختیار دانش آموزان قرار گرفته و در بخش عملی یا رصد نیز ابزار تلسکوپ در استان سمنان به دلیل صاف بودن آسمان در اختیار تیم ها گذاشته می شود. 70 نفر از اعضای هیات علمی و کمیته های علمی از داخل کشور که متشکل از متخصصان اختر فیزیک و دانش آموختگان این رشته تحصیلی هستند، انتخاب شده اند.

سرپرست باشگاه دانش پژوهان جوان وابسته به وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه 600 میلیون تومان برای برگزاری این المپیاد هزینه می شود ، گفت: در برگزاری هر چه بهتر این المپیاد سازمان فضایی ایران، شرکت پارس خودرو، مجتمع شهید باهنر و همچنین باشگاه دانش پژوهان جوان نیز مشارکت داشته اند. این المپیاد به منظور ترویج علم نجوم و اختر فیزیک و همچنین شناسایی استعدادهای درخشان در بین دانش آموزان جوان کشورها برگزار می شود.

به گفته جمالی ، کسب رتبه اول تیم ملی نجوم ایران در مسابقات جهانی اوکراین در سال 2007 و همچنین کسب رتبه های برتر در مسابقات تایلند و اندونزی بیانگر وجود استعدادهای برتر دانش آموزان ایرانی در حوزه های علمی است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها