گیشه

«کتاب قانون» در سینماهای ایران

فیلم «کتاب قانون» ساخته مازیار میری از امروز در سینماها اکران می‌شود. پرویز پرستویی، دارین حمسه، مهرداد ضیایی، فریبا جدیکار و نگار جواهریان بازیگران اصلی این فیلم سینمایی هستند.
کد خبر: ۲۸۵۷۷۴

کتاب قانون را میری 2 سال پیش در ایران و لبنان به تهیه‌کنندگی محسن علی‌اکبری مقابل دوربین برد، اما تاکنون اکران این فیلم با اما و اگرهای زیادی روبه‌رو شد. کتاب قانون، اولین فیلمی است که حسینی، وزیر جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره آن موضعگیری کرد و پس از تماشای آن گفت که نباید فیلمی مانند کتاب قانون در اکران دچار مشکل شود. علی‌اکبری، تهیه‌کننده این فیلم هم چند روز پیش درگفتگو با خبرگزاری‌ها ابراز امیدواری کرد که کتاب قانون بتواند با فروش خود اخراجی‌ها را پشت سر بگذارد و رکورد جدیدی را در سینمای ایران به ثبت برساند. البته این تهیه‌کننده در زمان اکران فیلم «همیشه پای یک زن در میان است»، پیش‌بینی می‌کرد که این فیلم می‌تواند به فروش میلیاردی دست یابد، اما از آنجا که ذائقه مخاطب ایرانی غیرقابل پیش‌بینی است، این اتفاق نیفتاد. حالا هم کسی چه می‌داند شاید کتاب قانون بتواند رکورددار سینمای ایران در تصاحب گیشه شود.

این فیلم داستان رحمان، کارمند عالی‌رتبه دولتی است که در ماموریتی خارج از کشور به یک دختر زیبای مسیحی دل می‌بندد، پس از ماجراهایی عاقبت دختر مسیحی، مسلمان می‌شود و با رحمان ازدواج می‌کند و به ایران می‌آید، اما ورود او اتفاقات غیرقابل پیش‌بینی‌ای را برای او و رحمان رقم می‌زند. این ماجراها تا آنجا پیش می‌رود که موجب می‌شود دختر تازه مسلمان تصمیم بگیرد از ایران برود.

علی وزیریان، کارگردان فیلم «یک وجب از آسمان» هم از این که بعد از 20 روز دوره اکران فیلمش به پایان رسید، عصبانی است. عصبانیت او به حدی است که در یادداشتی خطاب به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نوشته است: به سینمای شریف، فاخر و فرهنگی کشورمان سامان دهید که به تعبیری بی‌صاحب است و در مقابل سینمای زرد، صورتی و بی‌بته فرهنگی دارد نابود می‌شود.

فیلم یک وجب از آسمان در 20 روز نمایش با در اختیار داشتن 11 سینما حدود 21 میلیون تومان فروخته است. در هفته گذشته رقابت بین فیلم «دو خواهر» و «بی‌پولی» شکل جدی‌تری به خود گرفت تا جایی که فاصله فروش این دو فیلم فقط 30میلیون تومان است. فیلم بی‌پولی تاکنون 451 میلیون تومان فروخته و فیلم دو خواهر، فروش خود را به 480 میلیون تومان رسانده است. این در حالی است که منتقدان به بی‌پولی روی خوش نشان داده‌اند و درباره دو خواهر بیشتر سکوت کرده و آن را در ردیف فیلم‌های گیشه‌پسند قرار داده‌اند.

فیلم تردید هم بعد از 20 روز نمایش، فروش خود را به 153 میلیون تومان رساند. این در حالی است که تعداد سالن‌های نمایش‌دهنده فیلم، در هفته‌ای که گذشت، کاهش یافت. فیلم زندگی شیرین هم تا دیروز 365 میلیون تومان برای گیشه خود درآمد کسب کرده است.

قرار بود از امروز فیلم «ماه وش» ساخته درمنش هم در چند سینما اکران شود که این اتفاق نیفتاد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها