مدیرعامل شرکت مترو تهران و حومه با بیان اینکه تصویب طرح برداشت از حساب ذخیره ارزی برای مترو تهران و 10 کلانشهر دیگر می تواند روند توسعه مترو را متحول کند گفت: برای تصویب یک فوریت این طرح باید از مجلس تشکر کنیم.
کد خبر: ۲۸۵۱۹۴

به گزارش خبرگزاری مهر، محسن هاشمی با بیان این مطلب اظهار کرد: برای ساخت و تجهیز هر کیلومتر مترو به 25 میلیون دلار نیاز است و در صورتی که که امکان برداشت یک میلیارد دلار از حساب ذخیره ارزی برای مترو تهران فراهم شود می توانیم نسبت به خریداری تجهیزات و واگنها و ساخت 40 کیلومتر مترو اقدام کنیم.

وی ادامه داد: اگر مترو تهران بتواند یک میلیارد دلار از اعتبارات صندوق ذخیره ارزی برداشت کند در مرحله نخست نسبت به خرید تجهیزات و واگنهای مورد نیاز و توسعه خط چهار به طول 20 کیلومتر اقدام می کنیم و سپس نسبت به احدث 20 کیلومتر از خط 3 و خرید تجهیزات و واگنهای مورد نیاز این خط اقدام خواهد شد.

مدیرعامل شرکت مترو تهران و حومه خاطرنشان کرد: در صورت امکان برداشت از حساب ذخیره ارزی برای مترو تهران و 10 کلانشهر دیگر طی سالهای آینده امکان تکمیل سریع خط 3 مترو تهران و احداث خطوط 6 و 7 نیز فراهم می شود و طی 4 تا 5 سال می توانیم شبکه مترو را تکمیل کنیم.

مهندس هاشمی با تاکید براینکه برداشت از حساب ذخیره ارزی برای مترو به صورت تسهیلات است و بلا عوض نیست که مشکلی را برای بودجه کل کشور ایجاد کند خاطرنشان کرد: تصویب طرح برداشت از حساب ذخیره ارزی برای مترو تهران و 10 کلانشهر دیگر می تواند منجر به تحول جدی در روند ساخت و توسعه مترو در کشور شود.

وی با بیان اینکه باید به خاطر این تصمیم مهم و تاثیرگذار مجلس و دید مناسب و آینده نگری نمایندگان از آنها تشکر کرد گفت: امیدواریم طرح برداشت از حساب ذخیره ارزی برای مترو تهران و 10 کلانشهر مانند یک فوریت آن در مجلس رای بیاورد و زمینه استفاده از اعتبارات ارزی برای توسعه مترو فراهم شده و روند کند توسعه مترو که به دلیل کمبود اعتبارات است سرعت گیرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها