معاون فناوری اطلاعات مخابرات ایران خبر داد:

دسترسی به آرشیو سیما از طریق تلویزیون اینترنتی

علیرضا صیدی معاون فناوری اطلاعات شرکت مخابرات ایران گفت: سرویس IPTV (تلویزیون اینترنتی) قابلیت دسترسی به آرشیو سیما را برای مشترکان این سرویس فراهم می‌کند.
کد خبر: ۲۸۳۰۶۴

معاون فناوری اطلاعات شرکت مخابرات ایران در گفتگو با فارس ، در خصوص وجوه مشترک سرویسIPTV و ACS اظهار داشت: سرویس ACS (خدمات پیشرفته ارتباطی) شامل چندین نوع خدمات است که سرویس IPTV (تلویزیون اینترنتی) بخشی از آن است.

معاون فناوری اطلاعات مخابرات ایران با اشاره به صاحب محتوی بودن صداوسیما، شرکت سروش رسانه و رسانه‌های تصویری، خاطرنشان کرد: در سرویس IPTV ، صداوسیما آرشیو خود را به مشترکان ارائه می‌کند. به دلیل اینکه شرکت مخابرات صاحب محتوی نیست از بستر سرویس ACS برای ارائه انواع محتوی استفاده خواهد کرد.

صیدی خاطر نشان کرد: از آغاز راه اندازی این سرویس این گونه مطرح شد، که شبکه سازی بر عهده مخابرات و ارائه محتوی با سازمان صداوسیما باشد و سهم صداوسیما به میزان محتوای ارائه کرده، از محل درآمدهای این سرویس منظور شود.

معاون فناوری اطلاعات شرکت مخابرات ایران با اشاره به مذاکرات شرکت مخابرات ایران و صداوسیما، گفت: تفاهم نامه در دست بررسی شرکت مخابرات ایران و صداوسیما در خصوص ارائه محتوی هم اکنون به مراحل نهایی خود نزدیک شده است. هر کس که بخواهد چنین سرویسی ارائه دهد باید از بستر مخابرات استفاده کند زیرا نمی توان برای هر سرویس جداگانه شبکه‌سازی کرد.

IPTV (تلویزیون اینترنتی) سرویس ارسال و پخش برنامه‌های تلویزیونی از طریق پروتکل اینترنت و بر بستر باند وسیع است. به عبارتی در این سرویس برنامه های تلویزیونی با استفاده از خطوط اینترنت پر سرعت به مشترکان عرضه می شود و مشترک می تواند انتخاب کند که چه‌چیز را در چه زمانی ببیند.

چندی پیش صداوسیما به عنوان متولی این طرح، اجرای پایلوت این سرویس را برای تحقیقات بیشتر و گذراندن مراحل آزمایشی در این سازمان آغاز کرد.

سرویس ASC (خدمات پیشرفته ارتباطی) که توسط مخابرات ارائه خواهد شد، نیز سرویسی است که با استفاده از خطوط اینترنت پرسرعت و گیرنده های تلویزیونی امکان پخش تصویر با کیفیت بالا را برای مشترک فراهم می‌کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها