گروه سلامت: مدیر گروه عفونی دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت:بیماری وبا یک بیماری واگیر دار است و ضدعفونی کردن میوه و سبزیجات برای جلوگیری از ابتلا به آن، بسیار ضروری است. دکتر علی مجیدپور در گفتگو با ایرنا اظهار کرد: بیماری عفونی «وبا» از طریق سم میکروب به دیواره روده، منتقل می‌شود .
کد خبر: ۲۸۰۹۴۵

وی گفت: مردم باید بدانند که میکروب‌ها به دیواره روده،‌حمله نمی‌کنند و سم ناشی از آنها است که سبب انتقال بیماری وبا به بدن افراد می‌شود.

وی «التور» را به عنوان میکروب شایع در بروز بیماری وبا عنوان کرد و گفت:‌بیماری وبا توسط دستگاه گوارش و استفاده مواد غذایی و یا سبزیجات آلوده در افراد پدیدار می‌شود و اسهال نیز از شایع‌ترین علائم بروز این بیماری است.

مجیدپور با بیان این مطلب که اسهال ناشی از ابتلا به بیماری وبا، کاملا غیرخونی است،‌ ادامه داد: این اسهال از حالت بسیار ضعیف تا وضعیت شدید در افراد مشاهده می‌شود و آبکی است که در مواجهه با وضعیت بحرانی، آب و نمک بدن به میزان زیادی از دست داده می‌شود.

وی گفت: این بیماری معمولا در فصل گرما و یا در اوائل پاییز در کشورهای با آب و هوای معتدل، شیوع پیدا می‌کند و چون واگیردار است، تمامی‌گروه‌های سنی در معرض خطر ابتلا به آن می‌باشند.

مجید پور افزود:‌ مرگ و میر ناشی از این بیماری در سالمندان و کودکان بیش از بقیه افراد، دیده شده و به همین علت هر نوع میوه و سبزی برای پیشگیری باید با مواد مخصوص، ضد عفونی شوند. به گفته وی،‌ فرد در نوع خفیف بیماری «وبا» دچار تشنگی شده و در نوع متوسط با گود افتادگی چشم و از بین رفتن طراوت پوستی مواجه می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها