مهر: نشریه سینمایی ایمپایر فهرست 50 دنباله برتر تاریخ سینما را ارائه کرده که «بیگانه‌ها»، «پدرخوانده 2» و «نابودگر 2: روز داوری» در رده‌های اول تا سوم آن قرار گرفته‌اند. فیلم سینمایی «بیگانه» به کارگردانی ریدلی اسکات و بازی سیگورنی ویور در نقش ریپلی سال 1979 روی پرده رفت و چند سال بعد جیمز کامرون فیلمی به نام «بیگانه‌ها» روانه سینماها کرد که حالا پس از گذشت بیش از 20 سال، جایگاهی خاص در تاریخ سینما دارد و بسیاری حتی نمی‌دانند فیلم کامرون دنباله «بیگانه» اسکات است.فاصله میان دو «پدرخوانده» فرانسیس فورد کوپولا هم 30 ماه بود و با این‌که در قسمت دوم دیگر خبری از مارلون براندو نبود، اما فیلم توانست جایگاه خود را به عنوان اثری مستقل تثبیت و داستان زندگی مایکل کورلئونه را ماهرانه روایت کند. «پدرخوانده 2» 6 اسکار برد و در 5 رشته دیگر هم نامزد شد، ضمن این‌که فروش آن در آمریکا 57 میلیون دلار بود.
کد خبر: ۲۷۹۲۵۶

«مقصد نهایی» و دومین هفته صدرنشینی

فارس: استقبال تماشاگران آفریقای شمالی از فیلم ترسناک «مقصد نهایی» بیشتر از چند فیلم جدید این هفته سینماها بود. این فیلم برای دومین هفته متوالی صدرنشین جدول هفتگی گیشه نمایش سینماهای آمریکا و کانادا شد. چهارمین قسمت از ماجراجویی‌های دلهره‌آور نوجوانان «مقصد نهایی» در دومین هفته نمایش 5/12 میلیون دلار فروش کرد.

معرفی برترین فیلم 25 سال گذشته بریتانیا

مهر: بیش از 60 کارشناس، منتقد، سینماگر و هنرمند بریتانیایی 10 فیلم برگزیده 25 سال اخیر سینمای بریتانیا را از نگاه خود برگزیدند که «قطار بازی» دنی بویل در صدر این فهرست ایستاد.

نشریه آبزرور در شماره اخیر فصلنامه خود از بیش از 60 فیلمساز، فیلمنامه‌نویس، بازیگر، منتقد، تهیه‌کننده و هنرمندانی از دنیای موسیقی و داستان خواست برترین فیلم سینمای بریتانیا را از سال 1984 تا 2008 انتخاب کنند که برخی فهرست خود را براساس اولویت تنظیم و عده‌ای دیگر 10 فیلم برگزیده را بدون ترتیب معرفی کردند.در رده نخست 25 فیلم برگزیده 25 سال اخیر سینمای بریتانیا «قطار بازی» به کارگردانی دنی بویل ایستاده که محصول سال 1996 است و یوان مگرگور در آن بازی کرده است. فیلم با بودجه 5/3 میلیون دلاری تولید شد و 5/16 میلیون دلار در آمریکا و 12 میلیون پوند در بریتانیا فروخت. ضمن این که نامزدی اسکار بهترین فیلمنامه اقتباسی را هم برای جان هوج به ارمغان آورد.

استقبال رسانه‌ها از کاپیتالیسم مور

فارس: فیلم «کاپیتالیسم» به کارگردانی مایکل مور روز گذشته در جشنواره ونیز به نمایش درآمد و با استقبال بسیار گرم رسانه‌های داخلی و خارجی روبه‌رو شد.مایکل مور در جلسه مطبوعاتی که پس از اکران فیلم جدیدش «کاپیتالیسم»، در شصت و ششمین جشنواره ونیز برگزار شد، گفت: مستند «کاپیتالیسم: یک داستان عاشقانه» را تقدیم می‌کنم به مردم خوبی که زندگی‌شان در این مملکت نابود شده است.وی گفت: من شخصا خیلی تحت‌تاثیر انسان‌های خوبی که برای زندگی تلاش و کوشش می‌کنند قرار می‌گیرم، آنهایی که برای زندگی خیلی سخت کار می‌کنند و متاسفانه زندگی‌شان با تصمیم عده‌ای از انسان‌ها که به فکر خوشبختی آنها نیستند ویران می‌شود، ولی آنها همچنان به فکر مصالح دیگران هستند.وی افزود: شما فکر می‌کنید این جنبش که من در فیلمم به آن اشاره کرده‌ام آغاز شده است. این جنبش حقیقتا از 4 نوامبر، از زمان انتخاب باراک اوباما به عنوان رئیس‌جمهور آغاز شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها