والت‌دیزنی نسخه انگلیسی انیمیشن پونیو را می‌سازد

نسخه انگلیسی‌زبان انیمیشن ژاپنی «پونیو» هم ساخته می‌شود. کمپانی «والت دیزنی» که متخصص ساخت فیلم‌های انیمیشن است، تهیه‌کننده این نسخه جدید است.
کد خبر: ۲۷۳۱۵۱

به گزارش خبرگزاری فارس، «جان لستر» تهیه‌‌کننده و کارگردان مطرح دنیای انیمیشن، کارگردان این نسخه خواهد بود. نخسه اصلی فیلم که سال قبل با فروشی 160 میلیون دلاری صدرنشین جدول گیشه نمایش سینمای ژاپن شد، از روز جمعه در حدود هزار سالن سینمای آمریکای شمالی اکران عمومی شد.

در این فیلم که به زبان انگیسی دوبله شده، بازیگرانی مثل «کیت بلانشت»،«مت دیمون» و «تینافی» صدای خود را به کاراکترهای اصلی قصه قرض‌ داده‌اند.

به گفته لستر: «این فیلم قصه و حال و هوای بسیار جذابی دارد و حیف است که نسخه انگلیسی زبان توسط کمپانی والت دیزنی تهیه نشود.ما امتیاز ساخت نسخه جدید آن را از «هایائو میازاکی» تهیه کننده و کارگردان آن خریداری کرده‌ایم و بزودی کار تولید آن آغاز می‌شود.»

این هنرمند کهنه‌کار تاکید می‌کند که نسخه جدید به حال و هوای کلی نسخه اوریژینال وفادار خواهد ماند.

در همین حال، جان لستر قصد دارد تمام انیمیشن‌های میازاکی را در آمریکای شمالی توزیع کند. او می‌گوید: «از همکارانم در کمپانی والت‌دیزنی درخواست کردم تمام فیلم‌های این هنرمند را برای نمایش عمومی در آمریکا و کانادا خریدار کنند. من این فیلم‌ها را دیده‌ام و می‌خواهم تمام دوستداران سینمای انیمیشن در آمریکا و بقیه نقاط جهان هم آن‌ها را ببینند. انیمیشن‌های میازاکی حال و هوایی فانتزی، خلاق و حساس دارند.»

کمپانی والت دیزنی در شرایطی قصد بازسازی انگلیسی زبان «پونیو» را دارد که گروهی از منتقدان سینمای عقیده دارند «بالا» انیمیشن موفق و جذاب این کمپانی، با الهام از انیمیشن قبلی میازاکی «قلعه متحرک هاول» ساخته شده است.

در این انیمیشن هم مثل انیمیشن والت دیزنی، یک خانه بزرگ که در حال حرکت است نقش یکی از کاراکترهای اصلی قصه را بازی می‌کند و بحث‌های محیط زیستی در آ‌ن مطرح می‌شود.

میازاکی 68 ساله کارگردان «شهر ارواح» نیز هست. این فیلم که چهار سال قبل در آمریکا اکران عمومی شد، موفق شد جایزه اسکار بهترین انیمیشن‌ سال را از آن خود کند.

انیمیشن «پونیو» او که با الهام از «پری دریایی کوچولو» انیمیشن موفق دهه هشتادی کمپانی والت دیزنی ساخته شده، قصه یک ماهی را تعریف می‌کند که می‌خواهد تبدیل به انسان شود و دوستی او با یک پسربچه کوچولو، سرآغاز ماجراجویی‌های شگفت‌انگیز فیلم است.

جان لستر تهیه کننده و کارگردان انیمیشن‌های مطرحی مثل «قصه اسباب‌بازی» و «ماشین‌ها» است. کمپانی دیزنی در حال تولید قسمت‌های جدید هر دو انیمیشن است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها