مهر: موسی شکل زهی، نوازنده موسیقی مقامی سیستان و بلوچستان روز شنبه 17 مرداد درگذشت.این نوازنده قیچک در 69 سالگی بر اثر سکته قلبی در بیمارستان چابهار دارفانی را وداع گفت.
کد خبر: ۲۷۲۲۳۷

انجمن شعرای اندونزی در تهران

مهر: رایزن فرهنگی ایران در اندونزی از رئیس انجمن شعرای این کشور برای حضور شاعران این انجمن در جشنواره شعر فجر دعوت کرد. محمدعلی ربانی، رایزن فرهنگی ایران با وفیق اسماعیل، شاعر ملی اندونزی در این زمینه دیدار و گفتگو کرد.

«آفتاب خوبان» به یاد فریوسفی

مهر: آلبوم «آفتاب خوبان» با صدای بیژن بیژنی به یاد مرحوم شهریار فریوسفی منتشر خواهد شد. مرحوم فریوسفی در این آلبوم به نوازندگی تار و سه تار پرداخته بود.

بررسی «سه‌تار» جلال آل‌احمد

جـام‌جـم: عناصر داستانی «سه‌تار» جلال آل‌احمد در نشست نقد عملی داستان کوتاه حوزه هنری استان تهران با حضور مصطفی دشتی بررسی می‌شود. این کارگاه روزهای سه‌شنبه هر هفته و از ساعت 17 تا 19 برگزار می‌شود.

تلاوت تحسین‌برانگیز قاری ایرانی

فارس: جعفر فردی، قاری جوان ایرانی در پنجاه‌ و یکمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم مالزی، تلاوتی پرقدرت و تحسین‌برانگیز ارائه کرد. شامگاه شنبه جعفر فردی، ‌قاری 27 ساله کشورمان در پنجاه‌ و یکمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم در مالزی به تلاوت پرداخت. پادشاه و نخست‌وزیر مالزی نیز در این مراسم حضور داشتند و تلاوت قاری ایرانی تحسین همگان را برانگیخت.

کتاب دوشنبه‌ها

جام‌جم: دفتر شعر جوان در ادامه سلسله نشست‌های کتاب دوشنبه ها به معرفی و نقد مجموعه شعرهای مراحل و بصیرت سایه‌ها اثر رضا صفریان می‌پردازد. در این جلسه یوسفعلی میرشکاک، محمدرضا عبدالملکیان و اسماعیل امینی به عنوان منتقد حضور خواهند داشت.

امروز ؛ اختتامیه جشنواره‌های مهدوی

جام‌جم: مراسم اختتامیه سه جشنواره مهدوی با عناوین جشنواره بین‌المللی آخرین منجی، جشنواره طلیعه ظهور و جشنواره آینده روشن، در قالب ستاد هماهنگی جشنواره‌های مهدوی در سال اصلاح الگوی مصرف، امروز در سالن همایش‌های بین‌المللی صدا و سیما برگزار می‌شود.

در این همایش علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی و سیدعزت‌الله ضرغامی رئیس سازمان صدا و سیما حضور خواهند داشت.

شب‌های استادان موسیقی ایران

ایرنا: مدیرکل دفتر شعر و موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، از برگزاری شب‌های موسیقی استادان ایران در آینده نزدیک خبر داد. محمدعلی خبری همچنین از پیگیری ثبت ردیف‌های مقامی و سنتی موسیقی ایران خبر داد و گفت: با همکاری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، خانه موسیقی ایران و پژوهشگران ثبت این ردیف‌ها صورت می‌گیرد.

مساعدت برای برگزاری تئاتر بانوان

مهر: دبیر هشتمین جشنواره سراسری تئاتر بانوان با اشاره به مساعدت رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران برای تصویب بودجه، از اختصاص بخشی از بودجه جشنواره در هفته جاری خبر داد.

اعظم بروجردی گفت: حدود یک هفته پیش بودجه هشتمین جشنواره سراسری تئاتر بانوان تصویب شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها