تا به‌حال نام چند نرم‌افزار برای کپی سی‌دی و دی‌وی‌دی به گوشتان خورده است؟ از کدام نرم‌افزار برای کپی اطلاعاتتان روی این دیسک‌ها استفاده می‌کنید؟ نرم‌افزارهای مشهور و قدرتمندی همچون ‌Nero‌، ‌Alcohol‌، ‌Blindwrite‌، ‌Clone CD‌و‌ Clone DVD‌ از جمله نرم‌افزارهای محبوبی هستند که به‌خاطر شهرت و قدمتی که دارند در میان بسیاری از کاربران، آشنا و مورد استفاده‌اند،اما این هفته قصد داریم با معرفی یک نرم‌افزار قدرتمند و دارای امکانات فراوان نظر شما را نسبت به نرم‌افزار مورد علاقه‌تان تغییر دهیم!
کد خبر: ۲۷۰۵۸۲

برای انجام این کار نرم‌افزار پیشنهادی ما به شما ‌9 Ashampoo Burning Studio‌ است. این نرم‌افزار محصولی از کمپانی قدرتمند آشامپو است که بیش از 9میلیون مشتری ثبت‌نام شده را به خود اختصاص داده است و نرم‌افزارهای آن نیز بیش از 2 میلیون بار روی رایانه‌های مختلف نصب شده‌اند. همان‌طور که مشاهده می‌کنید این نرم‌افزار چندان جدید نیست و شرکت تولیدکننده آن نیز شرکت کوچک و نوپایی به‌حساب نمی‌آید، اما عوامل متعددی از جمله ناشناختگی نرم‌افزارهای مختلف برای کپی سی‌دی و دی‌وی‌دی در ایران، اطلاع از وجود این‌گونه نرم‌افزارها را میان کاربران ایرانی کم‌رنگ کرده است.

آسان، بدون محدودیت

گاهی اوقات استفاده از یک نرم‌افزار کامل و قدرتمند نیازمند مهارت خاص و پیمودن مراحل پیچیده‌ای برای رسیدن به هدف است و همین عامل موجب شده تا بسیاری از کاربران، نرم‌افزارهایی که استفاده از آنها راحت است را جزو برنامه‌های سطح پایین در نظر بگیرند، اما نرم‌افزار ‌Ashampoo Burning Studio‌ نه‌تنها قادر است نظر کاربران مختلف را به خود جلب کند، بلکه این‌گونه تفکرات را نیز از ذهن شما خارج می‌کند چرا که این نرم‌افزار بسیار قدرتمند بوده و ابزارهای مختلفی را برای انجام تمام کارهای مورد نیاز در اختیارتان قرار می‌دهد و در عین حال نیز روش کار بسیار ساده‌ای را پیش روی شما قرار می‌دهد به‌طوری‌که برخلاف دیگر نرم‌افزارهای قدرتمند که همواره روش کار پیچیده‌ای را نیز با خود به همراه دارند، روش کار بسیار ساده‌ای به شما ارائه می‌دهد.

برای استفاده از این برنامه کافیست تصمیم بگیرید که قصد انجام چه کاری را دارید؟ گزینه مورد نظر برای انجام کار مورد نظرتان را انتخاب کنید و سپس مراحل ارائه شده توسط نرم‌افزار را گام‌به‌گام طی کنید. به‌عنوان مثال برای ایجاد یک دی‌وی‌دی تصویری قابل نمایش روی دستگاه‌های خانگی کافیست گزینه ‌Create a Video DVD‌ را انتخاب کنید و سپس مراحل ارائه شده توسط نرم‌افزار را دنبال کنید. خواهید دید که تمام مراحل از جمله افزودن کلیپ‌ها، ویرایش آنها، ایجاد منوی دی‌وی‌دی و در نهایت نیز تنظیمات سرعت کپی و عملیات نوشتن اطلاعات روی دی‌وی‌دی (رایت) به راحتی انجام می‌شود.

فقط قیچی نکنید!

بسیاری از نرم‌افزارهای رایت سی‌دی و دی‌وی‌دی از قابلیت میکس و ویرایش کلیپ‌های تصویری برخوردارند، اما اکثر آنها این قابلیت را در حد قیچی کردن قسمتی از کلیپ یا افزودن کلیپ دیگری به کلیپ‌های موجود در خود جای داده‌اند به‌طوری‌که برای انجام کارهای حرفه‌ای روی کلیپ‌ها باید از نرم‌افزارهای مختص میکس و مونتاژ کلیپ‌های تصویری نیز کمک گرفت، اما نرم‌افزار فوق برخلاف دیگر نرم‌افزارها امکانات و ابزار کاملی را برای انجام این کار در خود جای داده است. با استفاده از این برنامه نه‌تنها می‌توانید تکه‌هایی از فیلم خود را قیچی کنید، بلکه امکانات دیگری نیز در اختیار شما قرار می‌گیرد که برخی از آنها عبارتند از:

– ویرایش کلیپ‌ها و زیرنویس‌ها همراه با نوار زمان.

– مدیریت زمان برای تصاویر، زیرنویس‌ها، کلیپ‌ها، فریم‌ها و عناوین مربوط به هر فریم.

– ایجاد منوهای متحرک برای دی‌وی‌دی.

– برخورداری از منوهای پیش ساخته و بسیار زیبا برای استفاده روی دی‌وی‌دی‌ها.

– افزودن کلیپ به کلیپ‌های موجود و برعکس.

– افزودن متن، عکس، لوگو و ... روی فریم‌های تصویر.

– افزودن افکت‌های مختلف تصویری روی فریم‌ها و بین کلیپ‌ها.

– پیش‌نمایش زنده از تغییرات اعمال شده شما در هر زمان.

– افزودن موزیک زمینه به کلیپ‌های شما.

– و بسیاری از قابلیت‌های دیگر که یک نرم‌افزار کامل و قدرتمند میکس و مونتاژ کلیپ‌های تصویری می‌تواند به خود اختصاص دهد.

هرآنچه که بخواهید

امروزه با گسترش دوربین‌های دیجیتال و افزایش کیفیت دوربین‌گوشی‌های تلفن همراه اکثر کاربران به‌دنبال نرم‌افزاری برای تبدیل تصاویر خود یا فرزندانشان به فایل‌های قابل نمایش در دستگاه‌های پخش خانگی هستند. نرم‌افزارهای مختلفی نیز برای این کار وجود دارد اما برنامه قدرتمند ‌Ashampoo Burning Studio‌ انجام این کار را نیز برای شما راحت کرده است. از دیگر قابلیت‌های موجود در این برنامه ساخت ‌Slideshow‌ از عکس‌ها و کلیپ‌های مورد نظر شما است. برای استفاده از این قابلیت نیز کافیست عکس‌های خود را در برنامه وارد کنید، موزیک زمینه دلخواهتان را انتخاب کرده و در نهایت نیز پس از انتخاب یک گالری پیش‌ساخته یا ایجاد یک گالری جدید توسط خودتان، فایل نهایی را روی سی‌دی یا دی‌وی‌دی رایت کنید و از مشاهده آن در تلویزیون لذت ببرید.

جلدهای زیبا بسازید

شاید چند سال قبل، چاپگرهای رنگی در ادارات یا مراکز کامپیوتری مشاهده می‌شد اما امروزه با گسترش تکنولوژی و کاهش قیمت این دستگاه‌ها، در بسیاری از منازل نیز می‌توان آنها را مشاهده کرد و بسیاری از کاربران نیز تمایل دارند تا طرح‌های ایجاد شده توسط خودشان را روی سی‌دی و دی‌وی‌دی‌های خود چاپ کنند. این نرم‌افزار برای انجام این کار نیز ابزارهای قدرتمندی را در اختیار شما قرار می‌دهد. به‌کمک ابزارهای این برنامه نیازی نیست اندازه انواع قاب‌های سی‌دی و دی‌وی‌دی را بدانید و همچنین نیازی نیست به‌طور حرفه‌ای به طراحی تسلط داشته باشید، بلکه با کمی سلیقه می‌توانید زیباترین جلدها را برای دیسک‌های خود ایجاد و چاپ کنید. از قابلیت‌های مهم در این بخش برخورداری از طرح‌های پیش‌ساخته و نوشتن خودکار نام موزیک‌ها و ... روی طرح شما ست.

مشترک میان همگان

همان‌طور که مشاهده می‌کنید در این مقاله به معرفی قابلیت‌ها و امکاناتی پرداخته شد که در نرم‌افزارهای مشابه یافت نمی‌شوند یا با این حد توانایی وجود ندارند. اما امکانات این نرم‌افزار فقط در این موارد خلاصه نمی‌شوند و امکانات عمومی نرم‌افزارهای دیگر نیز در آن یافت می‌شود که برخی از آنها به اختصار عبارتند از:

رایت و ویرایش اطلاعات: رایت اطلاعات روی انواع سی‌دی،‌دی‌وی‌دی و دیسک‌های ‌Blu-ray‌ با قابلیت ویرایش اطلاعات قبلی از جمله تغییرنام یا حذف اطلاعات از روی دیسک.

تولید دیسک‌های پشتیبان: ایجاد نسخه‌های پشتیبان از اطلاعات شما روی یک یا چند دیسک و بازیابی اطلاعات از روی آنها در یک مرحله.

استخراج و رایت موزیک: استخراج موزیک‌ها از سی‌دی‌های صوتی و ذخیره‌سازی آنها روی هارد‌دیسک، تولید سی‌دی‌های صوتی و دیسک‌های موزیک ‌3MP‌ یا ‌WMA‌ روی انواع سی‌دی، دی‌وی‌دی و ‌Blu-ray‌.

رایت فیلم‌ها و تصاویر: ایجاد گالری تصاویر و فیلم‌های قابل پخش در دستگاه‌های خانگی و تبدیل خودکار فرمت تصویری به فرمت های مورد نیاز شما از جمله دی‌وی‌دی ویدئو، ویدئو سی‌دی، سوپر‌ویدئو سی‌دی و ... .

میکس و مونتاژ: میکس و مونتاژ حرفه‌ای فیلم‌ها و کلیپ‌های شما همراه با قابلیت‌های مختلف و افکت‌های متنوع.

یک به یک: دیسک مورد نظرتان را در درایو دیسک‌خوان قرار دهید، دیسک خام را نیز در درایو مربوطه قرار داده و با فشردن یک کلیک نشان‌گر ماوس، کپی مطابق با اصل از دیسک اولیه خود را تحویل بگیرید.

ذخیره و ایجاد ‌Image‌: تمایل دارید کپی دیسک‌های خود را به‌صورت ایمیج‌هایی در فرمت‌های استاندارد، روی هارددیسک رایانه‌تان ذخیره کنید؟ یا قصد دارید اطلاعات مورد نیازتان را از روی این ایمیج‌ها رایت کنید؟ این نرم‌افزار قادر است ایمیج‌های شما را در فرمت‌های ‌ISO, CUE/BIN‌ و فرمت اختصاصی Ashampoo‌ ‌(ASHDISC) ذخیره کند.

مخصوص حرفه‌ای‌ها: اگر می‌خواهید روی تنظیمات هر بخش تغییراتی ایجاد کنید و به‌صورتی کاملا حرفه‌ای به ایجاد دیسک‌های موردنظرتان بپردازید نگران نباشید. تنظیمات موجود برای هر بخش توسط شما قابل تغییر است و می‌توانید به کمک آنها اختصاصی‌ترین دیسک‌ها را برای خود ایجاد کنید.

جلدهای زیبا: انتخاب یکی از جلدهای پیش‌ساخته و تغییر عنوان آن یا ایجاد یک جلد جدید با مجموعه ابزارهای قدرتمند این برنامه کار شما را برای ساخت جلد آسان می‌کند. برای طراحی و چاپ جلد، روی کاغذ یا دیسک‌های قابل چاپ نیاز به اندازه‌گیری نخواهید داشت و نرم‌افزار تمام امکانات مورد نیاز را در اختیارتان قرار می‌دهد.

حرف آخر

این نرم‌افزار به بیش از 24زبان مختلف ترجمه شده است و می‌توانید نسخه محدود آن را از بخش محصولات ‌Burning Software‌ در سایت زیر دریافت کنید:

http://www.ashampoo.com

امیر عصاری ‌ ‌

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها