امروز با حضور آیت‌الله هاشمی شاهرودی

مسابقات بین‌المللی قرآن کریم گشایش می‌یابد

گروه فرهنگ و هنر: بیست و ششمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم امروز بعدازظهر همزمان با شب مبعث حضرت محمد مصطفی(ص) با حضور آیت‌الله هاشمی شاهرودی، رئیس قوه قضاییه در سالن اجلاس سران گشایش می‌یابد. به گزارش خبرنگار ما، روز گذشته شرکت‌کنندگان و داوران این دوره از مسابقات از 52 کشور جهان وارد پایتخت جمهوری اسلامی ایران شدند.
کد خبر: ۲۶۷۳۱۷

عبدالرسول عبایی، پیشکسوت قرآنی کشورمان ریاست هیات داوران بیست و ششمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم را بر عهده دارد و احمد ابوالقاسمی، محمد ستوده‌نیا، لطفی‌نیا، امیر آقایی، علامی، محمد‌رضا حاج‌ابوالقاسمی و علی‌اکبر حشمتی، دیگر داوران ایرانی این هیات را تشکیل می‌دهند. همچنین داورانی از کشور‌های مصر، سوریه، عراق، ترکیه و یمن نیز در این مسابقات حضور خواهند داشت.

این مسابقات همچون دوره گذشته در3 بخش حفظ، قرائت و مقاله (پژوهش) برگزارخواهد شد که 41 نفر در رشته حفظ، 47 نفر در رشته قرائت با یکدیگر به رقابت می‌پردازند. در بخش پژوهش و مقاله نیز841 اثر به دبیرخانه رسیده است. مراسم افتتاحیه (امروز عصر) و اختتامیه (یکشنبه4 مرداد) به همراه برگزاری مسابقات به صورت زنده از شبکه قرآن و معارف سیما و رادیو قرآن پخش می ‌شود. همچنین شبکه اینترنتی ایران صدا برنامه‌های این مراسم را به صورت زنده از طریق اینترنت پخش می‌کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها