پنج دیپلمات و کارمند ایرانی پس از حدود دو سال اسارت در دست نیروهای آمریکایی مستقر در عراق صبح فردا با استقبال وزیر امور خارجه به میهن بازمی گردند.
کد خبر: ۲۶۵۲۷۸
 به گزارش مهر، محسن باقری، محمود فرهادی، مجید قائمی، مجید داغری و عباس جمی پنج دیپلمات و کارمند ایرانی هستند که  به مدت 2 سال در اسارت نیروهای آمریکایی  بودند و بعد از پیگیری های مستمر سفارت جمهوری اسلامی ایران در عراق آزاد شدند.

این افراد صبح فردا وارد فرودگاه مهر آباد تهران می شوند .

نیروهای نظامی آمریکایی مستقر در عراق 21 دی ماه 1385 با حمله به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در شهر اربیل در شمال عراق دیپلمات های مستقر در آن را ربوده بودند.

آمریکا نیزطبق توافق با عراق از روز سه شنبه 30 ژوئن 2009 (9 تیر ) خروج از شهرهای عراق ، استقرار در پادگانها و تحویل امنیت شهرها  به نیروهای عراقی را آغاز کرد ، طبق این توافق از همین تاریخ تحویل کلیه زندانیان در اختیار آمریکا در عراق از جمله دیپلمات های ایرانی و همچنین اماکن موجود تحت اختیار در این کشور به دولت عراق آغاز شد . 

5 دیپلمات ایرانی روز چهارشنبه هفته گذشته 17 تیرماه از سوی نیروهای آمریکایی به دولت عراق تحویل داده شدند ، دولت عراق نیز این دیپلماتها را پنجشنبه شب ( 19 تیر ) به سفارت ایران در بغداد تحویل داد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها