گروه اقتصاد: بزرگ‌ترین معامله سال 88 بورس انجام شد و طی آن یک میلیارد و 310 میلیون سهم بانک ملت در قالب دو بلوک 5 درصدی به ارزش 175 میلیارد تومان توسط 2 شرکت کارگزاری مفید و حافظ جابه‌جا شد.
کد خبر: ۲۶۲۲۹۷

بانک ملت در حالی 30 بهمن سال گذشته با عرضه 5 درصد سهام و کشف قیمت 105 تومانی هر سهم به عنوان اولین بانک دولتی وارد بورس شده بود که بعد از گذشت 126 روز از آن تاریخ، دیروز دو بلوک 5 درصدی این بانک مشمول اصل 44 معامله شد. به گزارش فارس، بلوک اول و 655 میلیون سهمی بانک ملت که به قیمت پایه هر سهم 1300 ریال از طرف سازمان خصوصی‌سازی عرضه شده، با رقابت 3 گروه از خریداران شامل مجموعه تامین اجتماعی به وسیله کارگزاری صبا تامین، صندوق کارکنان بانک ملت و یک بخش خصوصی داخلی به وسیله کارگزاری حافظ و گروه سایپا از طریق کارگزاری مفید با یکدیگر به رقابت پرداختند و در نتیجه قیمت هر سهم بانک ملت به قیمت 1327 ریال افزایش یافت.

در عین حال این بلوک دیروز به قیمت هر سهم 1329 ریال معامله شد و همزمان با آن بلوک دوم و 5 درصد بانک ملت نیز به قیمت هر سهم 1338 ریال به فروش رسید.

به این ترتیب طی 2 روز اخیر یک میلیارد و 310 میلیون سهم بانک ملت به ارزش 175 میلیارد تومان (هر بلوک حدود 87 میلیارد تومان) ‌جابه‌جا شد تا بزرگ‌ترین معامله عمده سال 88 بورس تاکنون رقم زده شود. این دو بلوک در حالی توسط شرکت کارگزاری بانک ملت عرضه شده بود که شرکت‌های کارگزاری مفید و حافظ موفق شدند گوی رقابت از کارگزاری صبا تامین را بربایند و این دو بلوک را برای مجموعه سایپا و صندوق کارکنان بانک ملت و یک بخش خصوصی خریداری کنند.

براساس این گزارش با توجه به شرایط اعلامی این دو بلوک به صورت 20 درصد نقد و 80 درصد اقساط عرضه شده بود.

خریداران این دو بلوک باید ظرف 20 روز کاری نسبت به پرداخت 20 درصد وجه نقد معامله به حساب سازمان خصوصی‌سازی اقدام کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها