احمدی نژاد در مناظره با موسوی-3

چرا در زمان هاشمی و خاتمی نگران نشدید

کاندیدای دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با اعلام این نکته که قطعنامه شورای حکام به لحاظ حقوقی بسیار مهمتر از قطعنامه شورای امنیت است، گفت: قطعنامه شورای امنیت سیاسی است و اعتبار حقوقی ندارد اما قطعنامه شورای حکام حقوقی است و ما را ملزم می کند که کارهایی را انجام بدهیم.
کد خبر: ۲۵۷۰۶۲

به گزارش خبرگزاری مهر، پس از سخنان 10 دقیقه ای هر یک از کاندیداهای دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ، احمدی نژاد خطاب به میرحسین موسوی اظهار داشت: خیلی متشکرم آقای موسوی فکر می کنم اگر تمام قضاوتهای شما براساس این استنادات باشد باید یک تجدید نظر جدی بکنید.

وی افزود: من دوستانه به شما می گویم به شما علاقه‌مندم و این شکل قضاوت براساس اطلاعات غلط ، بد است.

احمدی نژاد ادامه داد: ملوانان انگلیسی دستگیر شدند، ماجرا اوج گرفت، آقای بلر کتبا نامه داد، عذر خواهی کرد و گفت ما سیاست های خود را دررابطه با ایران عوض خواهیم کرد، این سند اکنون در وزارت خارجه موجود است، بعد هم ما تفکیک کردیم به نظر من یکی از زیباترین کارهای جمهوری اسلامی آزادی ملوانها بود، آنها 27 و28 سال بود از جمله در دوره خود آقای موسوی ما را ضد انسان، ضد حقوق بشر، خشن و گروگانگیر معرفی می کردند و ما در این جریان ،مردم انگلیس را از دولت انگلیس جدا کردیم، این کار به نظر من بهترین کار بود.

کاندیدای دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری همچنین گفت: در موضوع عربستان برخلاف حرف آقای موسوی که من نمی دانم از کجا این اطلاعات را می آورد در نشست اوپک که ما رفته بودیم آقای ملک عبدالله ابتدا به ساکن ، قبلا هم به من گفته بود که بیائید مکه و بنده دعوت می کنم، در نشست سران اسلامی، من گفتم نه من در حال حاضرفرصت ندارم و اول دولتم هست، در اوپک ایشان به من گفت اگر دعوت بکنم، به مکه می آیی، بنده گفتم بله اگر شما دعوت بکنید من می آیم و دعوت هم فقط برای حج بود و سفر سیاسی آنچنانی که انتظار داشته باشیم نبود، ضمن اینکه خوب بود آقای موسوی تصاویر را ببینند وقتی ما وارد مطاف شدیم چه موجی در کل مسلمانها درست شد چه سخنرانیها وچه تظاهرات و فریاد ها و اظهار محبت هایی به ملت ایران کردند.

وی در ادامه تصریح کرد: خیلی جالب است، آقای موسوی اکنون در عربستان رابطه ما چطور است و رابطه آقای موسوی چطور بوده، بنده نمی خواهم بگویم دردوره جناب آقای موسوی از گذرنامه و فرودگاه ایشان چه بردند آنجا و دستگیر شد وچه بساطی علیه کشور راه افتاد اما همین مقدار می گویم که رابطه ما با آنها قطع شد. یعنی طوری عمل کردند که رابطه با عربستان از اساس قطع شد.من تعجب می کنم حالا ایشان نگران رابطه با عربستان هستند، بله ما هم نگران هستیم، چه  کسی دائما مقاله می نوشت و برخوردهای تند می کرد ، جمعی از دوستانی که الان در مشارکت هستند و الان در ستاد جناب آقای موسوی فعالیت می کنند، اینها اصلا اعتقاد نداشتند .

احمدی نژاد همچنین با اشاره به موضوع فلسطین اشغالی، خاطرنشان کرد: خوب است که آقای موسوی ذهنشان را ببرند و مواضع  خود را مرور کنند  چرا که جناب آقای موسوی صریحا اعلام کردند که ما نیروی نظامی می فرستیم در کنار مقاومت فلسطین علیه اشغالگران بجنگند، ایشان اعلام کردند که باید رژیم صهیونیستی محو بشود اما آقای موسوی ما بخواهیم وارد این جزییات بشویم و تاکتیک ها را بحث بکنیم ازمسیر منحرف می شویم .

وی افزود: دیپلماسی عمومی امروز پیشرفته ترین وعلمی ترین کار دیپلماسی است، وقتی دشمن مواضع اصلی دنیا را گرفته، ما اگر بخواهیم در میدان آن بازی کنیم که حتما شکست خورده ایم، همین کاری که دردوره آقای هاشمی اتفاق افتاد و شما حمایت کردید، در دوره آقای خاتمی اتفاق افتاد حمایت کردید، ما آمدیم خارج از فرمولی که قدرتهای بزرگ طراحی کردند وارد شدیم واین آموزه امام است امام هیچگاه قبول نکرد. فرمولهای آنها را اگر می‌پذیرفتیم نباید انقلاب می کردیم.

کاندیدای دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: در موضوع هسته ای حتما شما اطلاع دارید روشی که در دولت قبل بنام تنش زدایی در پیش گرفته شد،به جایی رسید که تمام تاسیسات هسته‌ای ما بطور کامل تعطیل شد و دو قرارداد بر ملت ما تحمیل شد یکی پروتکل الحاقی بدون مصوبه مجلس و بر خلاف قانون اساسی و دوم ترتیبات اجرایی، در پروتکل الحاقی مامورین آژانس آزادند هر لحظه‌ای از هر نقطه ایران بازدید کنند و هدف این است که قدرت دفاعی ما را کشف کنند و به دست دشمن بدهند و درترتیبات اجرایی یک بندی آوردند که هر اندیشه و طرحی در ذهن دانشمندان ما درموضوع هسته ای شکل می گیرد قبل از هراقدام باید مامورین آژانس را مطلع کنند، لذا سنگین تر از این تحمیل بر ملت نمی تواند باشد، در حالی که طبق ان پی تی ما می توانیم هر فعالیتی بکنیم و 180 روز قبل از غنی سازی باید اطلاع بدهیم .

وی همچنین گفت: تاسیسات تعطیل شد، سنگین ترین تعلیق، همه تاسیسات پلمپ شد و دو قرارداد پذیرفته شد، در همان فاصله جناب آقای موسوی جهت اطلاع حضرتعالی می گویم هفت قطعنامه شورای حکام علیه ما صادر شد، درحالی که عقب نشینی مطلق بود، قطعنامه شورای حکام به لحاظ حقوقی بسیار مهمتر از قطعنامه شورای امنیت است زیرا قطعنامه شورای امنیت سیاسی است و اعتبار حقوقی ندارد اما قطعنامه شورای حکام حقوقی است و ما را ملزم می کند که کارهایی را انجام بدهیم ، تمام ادعاهای آژانس در شش سرفصل دردوره این دولت حل و فصل شد و ما نامه اش را از آژانس داریم که گفتند مسائل اساسی ما حل شده است.

احمدی نژاد تصریح کرد: در وسط این بحث ها آمریکایی‌ها یک ادعایی کردند آنها دارند این را دنبال می کنند که ما هیچوقت آن را به رسمیت نشناخته ایم،  در سعد آباد، بروکسل و پاریس چه گذشت؟ جناب آقای موسوی امروز ما هسته‌ای شده ایم ، برای سه تا سانتریفیوژ،  صورت مذاکرات را شما بخوانید چقدر از این طرف خواهش می شود اما امروز بیش از هفت هزار سانتریفیوژ دارد می چرخد و آقای بوش بعد از این همه همکاری در افغانستان و در موضوع هسته ای اعلام کرد ایران محور شرارت است تعجب می کنیم، آنجا آبروی ایران نرفت که ایران را به حمله نظامی تهدید کرد اما امروز چه؟ همان آقای بوش در اواخر عمر حکومتش اعلام کرد ما دنبال براندازی ایران نیستیم وآقای اوباما هم به صراحت اعلام کرد.

وی خطاب به میرحسین موسوی گفت: کدام سیاست خارجی موفق بوده و کدام ذلت آفریده است؟ کدام سیاست خارجی استقلال ما را حفظ کرده و کدام بیشتر امتیاز داده و دستاوردی نداشته است؟

نامزد انتخابات آتی اضافه کرد: 15 سال اروپائیان می گفتند ، ما می خواهیم با ایران گفتگوی انتقادی داشته باشیم و هر روز می آمدند و می گفتند که آقا ایران حقوق بشر را رعایت نمی کند.

احمدی نژاد تصریح کرد: بنده راجع به هولوکاست دو سئوال را مطرح کردم  و بر اثر این سئوالات تمام نظام حقوق بشر غربی زیر سئوال رفته است. آنها دارند فریاد می زنند و من تعجب می کنم. اسرائیلیها فریاد می زنند. غربیها هم فریاد می زنند. بعضی دوستان هم می گویند آبروی ایران رفت . چطور آبروی ایران رفت؟ ما که نباید بنشینیم دشمن بیاید درخانه ما . بعد شروع کنیم با او مواجه بشویم.

وی درادامه افزود: امروز برای همیشه تهدید ازایران برطرف شده است.البته همه اینها به همت ملت بزرگ، ایستادگی ملت بزرگ، فداکاری ملت بزرگ، رهبری عزیز و عنایات حضرت ولی عصر (عج) بوده است.

نامزد دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: بنده تعجب می کنم . آقای موسوی بد نیست یک سفری خارج از کشور بروند و ببینند که دولتها و ملتها چگونه از ایشان استقبال می کنند.

احمدی نژاد تصریح کرد: در دوره ایشان،  چند مسافرت خارج از کشور رفتید؟ آن موقع ایران سرافکنده بود یا الان ، البته نمی خواهم بگویم که آن موقع ایران سرافکنده بود، خیر ، آن زمان هم عزیز بودیم ولی از دید قدرتهای بزرگ نه.

وی اظهارداشت: اگرنگاه جنابعالی(آقای موسوی ) این است که ما باید سعی کنیم چهار قدرت بزرگ را راضی کنیم، این بر خلاف نظر امام ، برخلاف منطق و استقلال ماست .

احمدی نژاد افزود: اما اگر ما باید با توده های وسیع ملتها و دولتها ارتباط داشته باشیم. در چهارسال بیش از 60 رئیس دولت به ایران سفر کرده است که در هیچ دوره ای سابقه نداشته است، آیا اکنون ما عزیز نیستیم؟ 118 عضو جنبش عدم تعهد از برنامه هسته‌ای ما حمایت کرد.

وی ادامه داد: من حالا اینجا می خواهم بگویم، جناب آقای موسوی از شما سئوال می کنم که در زمان آقای هاشمی تورم شد 49/5درصد، 49 میلیارد دلار استقراض خارجی کردیم . بحران های اجتماعی بسیاری از شهرهای بزرگ ما را در برگرفت و عده زیادی کشته شدند، شما احساس نگرانی نکردید؟ وقتی که تحریم شد و 20 میلیون دلار آقای کلینتون گذاشت مبنی براینکه هر شرکتی که بالای 20 میلیون دلار با ایران قرارداد نفتی ببندد، تورم شد 49/5 درصد شما(چرا ) نگران نشدید ؟

کاندیدای دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: وقتی که جریان برانداز در 18تیر شروع کرد و می خواست تهران را بگیرد و حرکت کند به سمت مرکز حکومت و علنا هم اطلاعیه دادند و از بیرون از کشور هم حمایت شدند و به قول خودشان می خواستند انقلاب مخملی را راه بیندازند شما (چرا ) نگران کشور نشدید؟

وی خطاب به میرحسین موسوی تصریح کرد: شما نگران نشدید . امروز به من می گوئید چرا گفته اید هولوکاست؟ من از شما سئوال می کنم چرا نباید بگوئیم هولوکاست؟

احمدی نژاد خاطرنشان کرد: آیا ما باید بنشینیم و اروپائیان بیایند راجع به حقوق بشر ما حرف بزنند ؟ یا ما باید بگوئیم شما آزادی ندارید و در حال استعمار هستید و ملتها را دارید خفه می کنید.

وی ادامه داد: سیاست خارجی این دولت ، سیاست برآمده از متن مردم، متن خط امام و عزت آفرین است. می بینید . چطور شد که آنها عقب نشینی نکردند. امروز مساله هسته ای ایران در دنیا مساله دست دهم شده است، در حالی که یک روزی اینجا به ما گفتند ، خط قرمز را شورای امنیت بگذارید ولی ما از شورای امنیت هم عبورکردیم، آنان چه کردند؟ تحریم کردند؟ الان چه کار می توانند بکنند؟ اصلا مگر می شود از موضع نرمش در برابر مستکبرین ایستاد؟

احمدی نژاد تصریح کرد: درهمین تهران، آقای موسوی مقاله نوشتند، دوران امام شما سکوت کردید. دولت وقت از آن مقاله نویس حمایت کرد. شما سکوت کردید . شما نگران شدید؟ من به شما علاقه مندم ولی نمی توانم از اتهامات بی اساسی که به ملت زده می شود یا توهین هایی که به ملت می شود، بگذرم .

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها