با قطار تا پرسپولیس

سوت قطار سکوت شیراز را شکست

سوت قطار برای نخستین بار در شهر شیراز مرکز استان فارس به‌ صدا در آمد و 600 نفر از خانواده معظم شاهد امروز چهارشنبه با آن برای زیارت مرقد امام خمینی (ره) راهی تهران شدند.
کد خبر: ۲۵۷۰۲۲

به گزارش خبرگزاریها، مراسم راه‌اندازی قطار شیراز ـ اصفهان که 506 کیلومتر طول مسیر دارد و برای بهره برداری از آن افزون ‌بر 650 میلیارد تومان در طول 7 سال از سوی دولتهای خاتمی و احمدی نژاد هزینه شده است، با حضور "پرویز داودی" معاون اول رییس جمهوری برگزار شد.

حمید بهبهانی وزیر راه و ترابری با مهم اعلام کردن پروژه راه‌آهن شیراز ـ اصفهان گفت: در طول مسیر 21 دستگاه تونل و یک هزار و 735 دستگاه پل با همکاری 14 پیمانکار و هشت مشاور و به‌صورت سرمایه‌گذاری خارجی احداث شده‌ است.

وی دیگر طرح‌هایی که در دولت نهم احداث و یا در دست احداث است را راه‌آهن کرمانشاه ـ خسروی به طول 260 کیلومتر، راه‌آهن چابهار ـ زاهدان به‌طول یک هزار و 500 کیلومتر، مسیر قم ـ اصفهان ـ تهران با 450 کیلومتر و قزوین ـ رشت ـ انزلی ـ آستارا به بندرعباس با 700 کیلومتر و تهران ـ همدان ـ سنندج به‌طول 445 کیلومتر برشمرد.

داودی معاون اول رییس جمهور هم در این مراسم گفت که در دولت نهم به میزان 12 هزار و 579 کیلومتر راه‌آهن احداث شده و یا در حال احداث است که این رقم 5/1 برابر دوره مشابه دولت گذشته است.

وی افزود: در این مدت احداث جاده 6/1 و فرودگاه 7/1 و تعداد ناوگان هوایی از یک به 64 درصد و اسکلت‌سازی بنادر 6/1 نسبت به دولت‌های گذشته افزایش داشته است.

معاون اول رئیس‌جمهور اضافه کرد: علی‌رغم توطئه‌هایی که از سوی ابرقدرت‌ها علیه ایران اسلامی صورت گرفت،‌ احمدی‌نژاد در مقابل استکبار جهانی ایستاد و توطئه‌های دشمنان را خنثی کرد.

داوودی با مثبت ارزیابی کردن عملکرد دولت گفت: راه‌اندازی ماهواره و ساخت موشک سجیل 2 و عزتمند کردن ایران در صحنه‌های بین‌المللی، سیاسی و دفاعی از ‌جمله مواردی است که در دولت نهم محقق شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها