مهندس میر حسین موسوی داوطلب نامزدی دهمین دوره ریاست جمهوری گفت: برای همکاری دست خود را به سوی همه طیف ها و بسیج دراز کرده ام و این احساس را دارم که اگر صندوق رای را به بسیج بسپاریم مثل ناموس و دین خود از آن محافظت می کند.
کد خبر: ۲۵۰۶۸۹

به گزارش مهر، نخست وزیر دوران دفاع مقدس این اظهارات را امروز چهارشنبه در جمع دانشجویان دانشگاه شهید باهنر کرمان بیان کرد که برای شنیدن سخنان وی در سالن وحدت این دانشگاه و محوطه اطراف جمع شده بودند.

 هنگام سخنرانی میر حسین عده ای از حاضران شعارهایی علیه بسیج دادند که وی گفت: "این شعار را ندهید من جزء علاقه مندان به بسیج هستم و با این شعار به من بر می خورد. ما این احساس را داریم که اگر صندوق رای را به بسیج بسپاریم مثل ناموس و دین خود از آن محافظت می کند."

موسوی افزود: من دستم را به سوی طیف های کارگزاران، مشارکت و حتی تا بسیج دراز کرده ام و تا هنگامی که آنها قانون اساسی را قبول داشته باشند وساختار شکنی نکنند از آنها استفاده می کنم .

نظام ما مظلوم بود

به گزارش خبرگزاری مهر، دانشجویی پرسید شما مردم را به زمان اول انقلاب ارجاع می دهید در صورتی که در آن دوره اتفاقات نادرست و تصمیمات غلطی اتخاذ شد. شما چرا در مورد قتل های زنجیره ای، کوی دانشگاه و کارهای دولت نهم تا همین چند روز قبل سکوت کردید؟ این دانشجو البته اضافه کرد ما با همه مخالفت ها و سوالاتی که از شما داریم باز هم به شما رای می دهیم .

میر حسین موسوی پاسخ داد: اگر شرایط فعلی را توضیح بدهم، دلیل حضورم در انتخابات توضیح داده می شود. دلیل اصلی حضورم قانون گریزی بود. اهمیت قانون در انقلاب اسلامی طوری بود که حضرت امام (ره) در پاریس قبل از پیروزی انقلاب طرح قانون اساسی را می ریختند ولی در دولت فعلی این قاعده از بین رفت و از بین رفتن شوراهای مختلف از جمله شورای پول و اعتبار زمینه کار کارشناسی را از بین برد و مقدمات قانون گریزی ایجاد و حتی نهادینه شد.

وی افزود: اینکه دولتی خودش قانون را وضع کند و خودش آن را اجرا کند مقدمه دیکتاتوری است.

نخست وزیر کشورمان در دوران دفاع مقدس اضافه کرد: در دوره اول انقلاب ما بیشترین آزادی ها و بیشترین جرائد را داشتیم اما محدودیت آزادی از زمانی شروع شد که انفجارها و ترورها شروع شد. شما از پدران و برادران بزرگ خود سوال کنید چند ماه بعد از انقلاب علیه ما کودتای نوژه، ترور ومبارزه مسلحانه را شروع کردند. مثلا بقال سر کوچه ما را به دلیل آنکه با گروهک ها اختلاف داشت ترور کردند، با این گروه ها بسیار مماشات شد و نظام ما مظلوم بود و هرگز نمی توان این نظام را به آدم کشی در اول انقلاب متهم کرد.

موسوی ادامه داد : شما از دوره نخست وزیری من از هر چه می خواهید بپرسید من پاسخ می دهم اما از مسائل دیگر با توجه به تفکیک قوا و ظرفیت زمانی باید سئوال کرد.

وی گفت : تاریخ انقلاب اسلامی باید یک بار دیگر با همه نواقص وخوبی هایش نوشته شود تا ما بتوانیم تحلیل درستی از اول انقلاب ارائه دهیم.

موسوی با اشاره به حمایت غرب از گروهک ها تروریستی مثل منافقین، گفت: آنها هنوز از منافقین حمایت می کنند و امروز اگر منافقین مظلوم نمایی می کنند به خاطر این است که ضعیف هستند و اگر قوی شوند همان آش و همان کاسه خواهد بود.

داوطلب نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری دهم در مورد سهم اهل سنت در اداره کشور و حق داشتن مسجد، گفت: بنده به کرات پایبندی خود را به اصول 12، 19 و 15 قانون اساسی اعلام کرده ام و یکی از اولین کارهایی که انجام خواهم داد احیای شوراها است و به وزارت کشور دستور خواهم داد لایحه ای را متناسب با جایگاه شوراها در قانون اساسی ارائه کند تا مشکلاتی از جمله مشکلات اهل سنت حل شود.

ازساختار شکنان استفاده نمی‌کنم

دانشجویی به عنوان نماینده بسیج دانشجویی با اظهار خوشحالی از حضور مهندس موسوی در انتخابات، گفت: ما از اینکه برخی از گروه ها امروز گرد یکی از یاران انقلاب جمع شده اند خوشحالیم و از اینکه آنها به اصول بازگشت کرده اند استقبال می کنیم.

وی از میر حسین خواست دیدگاه صریح خود را در مورد لیبرال دموکراسی غرب و نسبتش با احزابی چون مجاهدین انقلاب و مشارکت اعلام کند.

نخست وزیر کشور در دوران دفاع مقدس با بیان اینکه در دوره نخست وزیری وی 9 نفر از وزرا با وی مخالف بودند اما همگی می توانستند بر سر یک میز مسائل کشور را حل کنند، گفت: آقایان ناطق نوری و محتشمی قویترین وزیران من بودند که متعلق به دو جریان سیاسی متفاوت بودند. من مستقل به میدان آمده ام و از همه احزاب و گروه ها استفاده می کنم و حساسیتی نسبت به مشارکت، مجاهدین یا دیگران ندارم.

موسوی افزود: من دستم را به سوی طیف های کارگزاران، مشارکت و حتی تا بسیج دراز کرده ام و تا هنگامی که آنها قانون اساسی را قبول داشته باشند وساختار شکنی نکنند از آنها استفاده می کنم .

با ویرانی نمی توان به مقابله فساد رفت

نخست وزیر کشورمان در دوران دفاع مقدس در پاسخ به سئوالی در مورد نحوه مبارزه اش با مفاسد اقتصادی گفت: مبارزه با مفاسد اقتصادی نیازمند نگاه علمی و برنامه است و با ویران کردن دستگاه های برنامه ریزی نمی توان با فساد مقابله کرد. من با احیای سازمان برنامه و بودجه و شوراها و شفاف کردن اطلاعات با فساد مبارزه می کنم.

وی همچنین با بیان اینکه میراث فرهنگی در کشور ما متاثر از صدقات جاریات و فرهنگ خیرات است، یاد و خاطره بنیانگذار دانشگاه کرمان مرحوم افضلی پور را گرامی داشت.

داوطلب دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به اینکه کرمان مهد تمدن است، گفت: تاریخ تمدن در کتابهای تاریخی هنر با تمدن سومری آغاز شد اما بعد کشف تمدن جیرفت و معرفی آن به جهان معلوم شد که این تمدن 700 سال جلوتر از تمدن سومری بوده است.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها