یک متخصص ترمیم و زیبایی دندان گفت: برخی پودرها و خمیردندان‌های سفیدکننده به مرور موجب خدشه‌دار شدن سطح صیقلی دندان‌ها شده و آنها را مستعد به رنگ رفتن می‌کنند.
کد خبر: ۲۴۹۸۵۸

مریم عباس‌زاده در گفتگو با ایسنا، اظهار کرد: برخی بیماری‌های دوران بارداری مادر و همچنین مصرف گروهی از داروها در این دوران در تغییر رنگ دندان‌های شیری و دائمی موثر است.

وی ضمن تاکید بر مصرف قطره آهن توسط کودک، تصریح کرد: از آنجایی که این قطره دارای فواید بسیار زیادی بر سلامت کودک است، نمی‌توان فرد را از مصرف آن منع کرد؛ چرا که رنگدانه‌های تشکیل شده به‌وسیله این قطره بر سطح دندان‌ها در سال‌های بعدی رشد کودک براحتی قابل رفع است.

عباس‌زاده ادامه داد: قطره آهن با رسوب بر روی پوسیدگی‌های موجود بر سطح دندان‌ها صرفا موجب آشکار شدن این پوسیدگی‌ها می‌شود و نه تشکیل آن.

وی توضیح داد: مصرف شیر توسط کودک طی ساعت‌های طولانی و متوالی به خصوص در طول شب موجب قرار گرفتن دندان‌ها در محیطی حاوی شیر و فعالیت‌ باکتری‌ها در این محیط شده و منجر به پوسیدگی طوق دندان‌ها می‌شود که قطره آهن این پوسیدگی‌ها را نمایان می‌کند.

عباس‌زاده با توصیه به این که از عادت کردن کودک به شیر خوردن در هنگام خواب پیشگیری شود، متذکر شد: ریختن قطره آهن به دهان کودک دور از سطح دندان‌ها و همچنین شستشوی دهان پس از مصرف این قطره، در کاهش رسوب آن بر سطح دندان‌ها موثر است.

این پزشک متخصص وجود فلوراید بسیار بالا در آب آشامیدنی را عامل دیگری در تغییر رنگ دندان‌ها معرفی و خاطرنشان کرد: آب شرب برخی از نواحی ایران از جمله بعضی قسمت‌های استان زنجان دارای فلوراید بسیار بالایی است.

عباس‌زاده به افرادی که از چای، قهوه و یا سایر خوراکی‌های رنگی به میزان زیادی استفاده می‌کنند، توصیه کرد: پس از مصرف این مواد، حتما دهان خود را با آب بشویند.

وی درخصوص سفید کردن دندان‌ها گفت: طی این روش که با هدف زیبایی ظاهری دندان‌ها صورت می‌گیرد، با تجزیه رنگدانه‌های داخلی دندان‌ها، منجر به سفید کردن آنها می‌شود.

این متخصص زیبایی دندان، روش‌های سفید کردن دندان را کم‌ضرر و محافظه‌کارانه عنوان و تصریح کرد: این مراحل بسته بشدت تغییر رنگ و ساختمان میکروسکوپی دندان‌های هر فرد ممکن است از چند روز تا چند ماه به طول بینجامد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها