معاون اداری مالی وزارت کار خبر داد

انحراف 3 تا 10 درصدی بنگاه‌های زودبازده

غلامرضا سعیدی‌ معاون اداری مالی وزارت کار تمام موفقیت‌های دولت در زمینه کاهش نرخ بیکاری را مرهون بنگاه‌های زودبازده دانست و گفت: از نظر وزارت کار حداکثر 3 درصد انحراف در اعتبارات این بخش وجود داشته و بانک مرکزی هم معنقد به انحراف 10ژ درصدی است.
کد خبر: ۲۴۹۶۳۲

معاون اداری مالی وزارت کار در گفتگو با فارس با اشاره به تصمیم دولت برای اجرای قانون مدیریت خدمات کشوری، اظهارداشت:‌ با تصویب پیش‌نویس جزئیات آیین‌نامه این قانون طبق دستور رییس جمهور مقرر شد معوقات نظام هماهنگ پرداخت از اول فروردین سال جاری در نظر گرفته شود. صدور احکام افزایش حقوق کل کارکنان دولت از هفته آینده شروع خواهد شد و تا پایان اردبیهشت کار صدور احکام تمام می‌شود.

وی در مورد اجرای نظام هماهنگ پرداخت، گفت:‌ در صورت اتمام صدور احکام تا پایان اردیبهشت اجرای نظام هماهنگ پرداخت از خرداد ماه سال جاری عملیاتی می‌شود.

سعیدی در خصوص برنامه‌های وزارت کار برای بنگاه‌های زودبازده در سال جاری، اظهار داشت:‌ با توجه به اینکه ردیف بودجه بنگاه‌ها در یارانه‌ها در نظر گرفته شده است اما وزارت کار و امور اجتماعی همچنان طبق سالهای پیش تقویت بنگاه‌های زودبازده را مد نظر دارد.

معاون اداری و مالی وزارت کار وامور اجتماعی 90 درصد کارآفرینان برتر امسال را از بنگاه‌های زودبازده عنوان کرد و گفت:‌ متاسفانه سالی که گذشت در اثر رکود حاکم بر سیستم پولی کشور، تسهیلات بنگاه‌ها به موقع پرداخت نشد و به همین علت نرخ بیکاری در حد مطلوب کاهش نیافت.

سعیدی با رد انحراف 33 درصدی در بودجه بنگاه‌های زود بازده اظهارداشت: طبق گزارش بانک مرکزی انحراف این بنگاه‌ها کمتر از 10 درصد بوده است و این موضوع از نظر وزارت کار بیش از سه درصد نیست.

وی با متفاوت خواندن اهداف وزارت کار و امور اجتماعی با بانک مرکزی در تعیین انحراف بنگاه‌های زودبازده گفت: مثلا در پروژه‌‌ای نیمه تمام تسهیلات مرحله دوم پرداخت نشده است که بانک مرکزی این موضوع را جزو مواردی انحرافی اعلام کرده است؛ در صورتی که با پرداخت نشدن تسهیلات باقی مانده عملا تولید نمی‌تواند صورت گیرد.کمتر از 5 درصد انحراف در عرف دنیا به معنی صفر تلقی می‌شود چون هیچ کاری صد درصد اجرا نمی‌شود.

معاون اداری مالی وزارت کار و امور اجتماعی در مورد کاهش نرخ بیکاری، تصریح کرد: با توجه به چشم انداز پنج ساله وزارت کار در بحث کاهش نرخ بیکاری اگر مانند سال 84 تسهیلات از طریق سیستم بانکی به بنگاه‌ها تزریق می‌شد یقینا نرخ بیکاری تک رقمی می‌شد.در بعضی استانها مانند بوشهر نرخ بیکاری بحرانی بود که اکنون به هفت درصد کاهش پیدا کرده است.

سعیدی تمام تحولات و افزایش تولیدات در بخش صنعت و کشاورزی را در اثر افزایش بنگاه‌های زودبازده دانست و گفت: بدون استثنا موفقیت‌ها و دستاوردهایی که در این بخش‌ها به وجود آمده است مرهون اجرای درست و به موقع بنگاه‌های زودبازده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها