رییس‌جمهور در مراسم روز پرستار:

قراردادهای موقت باید اصلاح شود

دکتر محمود احمدی نژاد ظهر سه شنبه در همایش روز پرستار که در تالار بزرگ کشور با حضور پرستاران سراسر کشور برگزار شد، گفت:جامعه پرستاری با فداکاری سلامت و امنیت جامعه را تامین می کنند.
کد خبر: ۲۴۸۶۳۹

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، دکتر محمود احمدی نژاد رییس جمهور با بیان اینکه جامعه پرستاری کشورمان، به لحاظ انجام وظیفه، مهرورزی و تعهد به کار از بهترین جوامع پرستاری کل دنیا است اظهار داشت: کسانی که لباس مقدس پرستاری را می پوشند در حقیقت لباس عشق و محبت و خدمت گزاری به جامعه را بر تن کرده اند و باورم این است که فعالیت پرستاران از ریشه عشق و محبت است.

دکتر احمدی نژاد خاطر نشان کرد : جامعه پرستاری کشورمان در طول دوران انقلاب اسلامی ، دفاع مقدس و امروز همواره پرچمدار ایستادگی و عزت ملت ایران بوده است.

رییس جمهور حرفه پرستاری را از والاترین حرفه ها دانست و گفت: جامعه پرستاری با فداکاری ، سلامت و امنیت جامعه را تامین می کنند.

دکتر احمدی نژاد با اشاره به تصویب لایحه ارتقای بهره وری از وزیر بهداشت و درمان خواست تا زمینه اجرای آن را امروز فراهم کند.

نباید تبعیضی در بخش پرستاری باشد

او با تاکید بر اینکه نباید هیچگونه تبعیضی در قراردادهای کار وجود داشته باشد خاطر نشان کرد:قراردادهای موقت و پیمانکاری نیروی انسانی با فرهنگ ما سازگار نیست و دولت تاکنون چندین مصوبه داشته است که قراردادها را اصلاح کند.

وی همچنین افزود: نباید اجازه دهیم که هیچگونه تبعیضی به خصوص در بخش پرستاری وجود داشته باشد.

رییس جمهور تصریح کرد: تا زمانی که در خدمت مردم هستم اجازه نخواهم داد کسی در انجام این کار سستی کند.

دکتر احمدی نژاد در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه داشتن جامعه مطلوب در تعامل با جهان حاصل می شود ،گفت: امروز دیگر کسی نمی تواند اطراف مرزهای کشورش را دیوار کشیده و بدون تعامل دنیا بخواهد کشور خود را بسازد.

رییس جمهور افزود: ما امروز در ارتباط فرهنگی ، علمی و سیاسی با جهان هستیم و به همان نسبتی که باید تلاش کنیم داخل کشور خود را بسازیم به همان نسبت بایستی در معادلات و تعاملات جهانی اثر گذار باشیم.

او تصریح کرد: اگر تعاملات به صورت یکجانبه و انفعالی باشد زحماتی که 70 میلیون جمعیت کشورمان برای سازندگی می کشند از بین خواهد رفت چرا که نظام سلطه روابط و ادبیات خود را تحمیل می کند که می تواند آثار منفی داشته باشد.

وی با تاکید بر اینکه باید به صورت مستمر و مثبت در معادلات جهانی اثر گذاری داشته باشیم ،گفت: اگر غیر از این اقدام شود نظام سلطه حتی اجازه نمی دهد بتوانیم داخل کشور خودمان را بسازیم آنان می خواهند حتی شیوه و جهت زندگی خود را به ما تحمیل کنند.

رییس جمهور با اشاره به موضوع هسته ای کشورمان خاطر نشان کرد: همگان شاهد بودند که وقتی به هر دلیل در این موضوع کوتاه آمدند نظام سلطه به جایی رسید که حتی خواستار تعطیلی رشته های دانشگاهی مرتبط با موضوع هسته ای شدند و همان زمان یکی از این مذاکره کنندگان با پررویی چنین مطرح کرد که میوه عراق را در سعد آباد چیدند.

وی گفت: این مسائل نشان می دهد که اگر در گام اول در مقابل زیاده خواهی نظام سلطه ایستادگی نشود آنان حتی در جزئی ترین مسائل کشور نیز دخالت می کنند و از این رو ملت ایران تصمیم گرفت از همان ابتدای کار جلوی زیاده خواهی آنان بایستد .

دو نکته منفی در بیانیه 1+5 وجود دارد

وی با اشاره به اینکه عده ای مطرح می کردند که این گونه اقدامات هزینه دارد اظهار داشت: اینگونه افراد متوجه نبودند که اگر اجازه دهیم دیگران برایمان تعیین تکلیف کنند آنان محدودیتی در این باره قائل نیستند و خواهان آن هستند که همه امور را تحت اختیار خود درآورند.

رییس جمهور با اشاره به بیانیه اخیر 1+5 خطاب به ایران اظهار داشت: آنان در این بیانیه خواهان مذاکره با ایران شدند و البته این بیانیه 2 نکته منفی دارد اول اینکه مطرح شده می خواهند از مسیر دوگانه با ایران گفتگو کنند یعنی تهدید و مذاکره را با هم پیگیری خواهند کرد و دومین نکته منفی این بود که در چارچوب قطعنامه سازمان ملل می خواهند درباره موضوع هسته ای کشورمان گفتگو کنند. در پاسخ به این بیانیه دبیرخانه شورای امنیت کشورمان با انتشار بیانیه ای ضمن تاکید بر گفتگو و مذاکره خطاب به آنان تصریح کرده است که در بیانیه خود ادبیاتی به کار برده اند که متعلق به گذشته است و ناکارآمدی آن مشخص شده است و نکته بعدی در بیانیه کشورمان این است که موضوع هسته ای باید از طریق آژانس بین المللی مورد بحث و گفتگو قرار بگیرد و شما حق دخالت در این موضوع را ندارید.

راه عزت ایستادگی است

رییس جمهور تصریح کرد: امروز بدخواهان ملت ایران در ضعیف ترین موضع ممکن قرار دارند و چنانچه از تغییر صحبت می کنند توصیه می کنیم واقعاً روش و منش خود را تغییر داده و با ملت ها با احترام حرف بزنند .

او با تاکید بر اینکه راه عزت راه ایستادگی است گفت: اگر ملتی بخواهد تهدید نباشد در امنیت کامل زندگی کند و عزیز و مستقل باشد باید ایستادگی کند چرا که هر چقدر در مقابل شیاطین عقب نشینی شود موضع شیاطین تهاجمی تر خواهد شد. اگر در مقابل آنان ایستادگی شود ، می ایستند و اگر به جلو برویم فرار خواهند کرد.

رییس جمهور گفت: امروز به لطف ایستادگی و حرکت رو به جلوی ملت ایران دشمنان حتی در ذهن خود نیز جرات تهدید ملت ایران را راه نمی دهند.

رییس جمهور افزود: حفظ روحیه وحدت و ایستادگی چیزی است که دشمنان را برای همیشه مایوس خواهد کرد.

دکتر احمدی نژاد در ابتدای مراسم از پرستاران برگزیده سراسر کشور تجلیل کرد.

رییس جمهور همچنین از تمبر یادبود روز پرستار رونمایی کرد . این تمبر قرار است به 182 کشور جهان ارسال شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها