
داستان علاوه بر سادگی خاص نگاه موضوعی نیز داشت. حاصل این نگاه موضوعی طرح مباحثی از قبیل ازدواج، بیکاری، طمع و خیلی دیگر از مسایل خانوادگی بود. داستان کاملا در فضایی خانوادگی به نگارش درآمده بود و بیشتر به روابط اعضای خانواده و اطرافیان آنها میپرداخت و از همین اصل ساده، نویسنده به راحتی توانسته بود آن را در حوزههای مختلف بسط دهد، این امر هیچ زمان محقق نمیشود مگر آنکه نوع این موضوعات برگرفته از بستر اجتماعی باشد. داستان ساده و روان و از همه مهمتر شیرین؛ به نظر میرسد. وجوه طنز با پرهیز از لودگی و فکاهی در یک قالب منطقی در بستر داستان جاری و ساری بود. در واقع طنز حاصل از تفکر در «ماه عسل» حاکم بود. اگر بخواهیم ماجرای اصلی داستان را در یک مسیر توامان رقم بزنیم؛ باید اذعان کرد ماجرای اصلی از زمانی آغاز میگردد، که امیر و شیرین تصمیم میگیرند با یکدیگر ازدواج کنند و همین امر بستر مناسبی برای اختلافات خانوادگی میگردد. پدر با مخالفت ازدواج این دختر و پسر، قصه را به سمتی میبرد، که نویسنده با یک درایتی حتی لوکیشن را نیز تغییر میدهد و با راهی نمودن آنها به شمال یک حرکت فزاینده را به داستان تزریق میکند. حفظ خیلی از همین اصول ساده توانست ماه عسل را از یکنواختی چنین داستانهایی خارج سازد و از آن مجموعهای خاص و جذاب بسازد و درعین حال هیچگاه از فضای واقعی و حاکمی که در ذهن مخاطب وجود دارد دور ننماید. در شخصیتپردازی نیز سعی شده بود هیچگاه شخصیتها به کلیشه نروند، پرهیز از همین اصل شاید در نماد شخصیت «خسرو» کاملا وجود داشت. خسرو که پس از سالها به ایران آمده بود و تا حدودی با طرز تفکر آدمهای این روزها فاصله گرفته بود، توانسته بود به شخصیت ویژهای مبدل گردد، شخصیتی که تا پایان ماجرا همراه با سیر داستان تغییر پیدا میکند و به واقعیتهای متعارف نزدیک و نزدیکتر میگردد. شخصیت نسیم با این نگاه که قصد فریب دوستش را دارد و در نهایت سر دوستش را کلاه میگذارد به یکی از بهترین پردازشهای شخصیتی تبدیل شده بود و حتی شخصیت امیر و شیرین هر کدام به جا، به موقع و در یک کلام صحیح انتخاب شده بودند و از همین رو میتوان گفت همین امر سببساز بروز یک پتانسیل قوی در کل داستان گشته بود، اما از یک نکته نیز نباید غافل شد «ماه عسل» دو عبارت کاربردی را خیلی آرام و ظریف در داستان جای داده بود یکی نگاه ویژه به تاثیرات روابط با بزرگترها و کسب تجربه از آنان که انصافا یک برتری خاص در این سریال بود و دوم بحث خرد جمعی، مخاطب در اکثر تصمیمگیریهای کلی شاهد است آنچه به حصول نتیجه میرسد چیزی جز مشاوره و مشورت گرفتن از دیگران نیست. کارگردان البته این موارد را خیلی باز نکرده و با یک وضعیت خاص و ویژه خیلی ظریف در کل داستان طرح میکند. «ماه عسل» گرچه سریالی بود که در میان بسیاری از مجموعههای نوروزی و فیلمهای متنوع پخش گشت، اما توانست با یک داستان کاملا ساده، روان، شیوا و شیرین ارتباط فزایندهای را با مخاطبان برقرار کند و از همین روی جزو مجموعههای قابل تامل در این ایام بود.
ثناالسادات لاجوردی
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
عضو دفتر حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح کرد
گفتوگوی «جامجم» با هوشنگ توکلی پیرامون تجربه بازی در «مرگ تدریجی یک رویا»
طالقانی معتقد است سینمای ملی داشتن به هر قیمتی افتخار محسوب نمیشود، چون این مقوله تبدیل به یک ابژه شده و طرف غربی هر قدر خودمان را تحقیر کنیم، بیشتر به ما امتیاز میدهد
رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور در گفتوگو با «جامجم» مطرح کرد