مراقب سلامتی خود باشید!

شیوع آنفلوانزای خارجی در ایران

"ایرج خسرونیا" رییس جامعه متخصصان داخلی ایران از شیوع نوع جدید آنفلوآنزای ویروسی در فصل بهار در کشور خبر داد و گفت: منشا این بیماری ویروسی، احتمالا مسافرانی هستند که از خارج کشور به ایران می آیند.
کد خبر: ۲۴۶۹۸۲

  خسرونیا امروز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا گفت: علائم این بیماری ویروسی اسهال، استفراغ، دل درد، سرفه، سردرد و تب است.

به گفته این متخصص داخلی، ویروس آنفلوآنزای جدید از طریق دست دادن، بوسیدن، سرفه و آب و غذای آلوده به افراد منتقل می شود.

خسرونیا در باره مدت زمان ماندگاری این ویروس در بدن گفت: ویروس جدید آنفلوآنزا ممکن است دو تا سه روز در بدن فرد مبتلا بماند.

وی افزود: این ویروس ممکن است در افرادی که از قوای جسمانی ضعیفی برخوردارند، بیشتر از دو تا سه روز در بدن باقی بماند و در مواردی ممکن است مبتلایان را راهی بیمارستان کند.

رییس جامعه متخصصان داخلی ایران افزود: سالخوردگان و کودکان از جمله افرادی هستند که ممکن است به علت ضعف بودن، مدت زمان بیشتری به این بیماری مبتلا باشند.

خسرونیا از دیگر موارد شایع در سلامتی را وجود گردوغبار در فضا عنوان کرد که باعث تنگی نفس و ناراحتی های ریوی کسانی می شود که دچار مشکلاتی از جمله برونشیت هستند.
 
وی به کسانی که دچار تنگی نفس هستند، توصیه کرد که از ماسک های کاغذی استفاده کنند.

رییس جامعه متخصصان داخلی ایران گفت:‌ افرادی که دچار تنگی نفس و ناراحتی های ریوی هستند در چند روز گذشته بیشتر به بیمارستان منتقل شده اند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها