رئیس جمهوری خواستار شد،

اصلاح الگوی مصرف نان،آب و انرژی

هیئت وزیران در نخستین نشست خود در سال 88 محور اصلی بحث ها را بررسی دقیق پیام نوروزی رهبر معظم انقلاب درباره اصلاح الگوی مصرف قرار داد و به تبیین ، تشریح راه های مختلف اصلاح الگوی مصرف پرداخت.
کد خبر: ۲۴۲۷۷۵

به گزارش واحد مرکزی خبر، در آغاز این نشست ، رئیس جمهور با اشاره به سخنان مهم رهبر معظم انقلاب در این زمینه به وظایف سنگین دولت و همه دستگاه ها اشاره و تصریح کرد : باید به سمتی برویم که دقیق و به درستی همه الگوها اصلاح شود حتی درباره مدیریت وقت و زمان مردم نیز باید حرکت جدید و اصلاحی داشته باشیم.

آقای احمدی نژاد نقش قوای مقننه و قضائیه را نیز در این زمینه بسیار تاثیرگذار خواند و افزود : باید در همین نشست اول چارچوب کار را مشخص کنیم و هر دستگاه پیشنهادهای خود را در این زمینه دقیق مطرح و هر جا نیاز به اصلاح آیین نامه بود در این زمینه برنامه ارائه کند.

رئیس جمهور همچنین بر لزوم اصلاح چرخه های اداری کشور تاکید کرد و گفت : در این زمینه باید به لایحه هدفمند کردن یارانه ها که گامی بزرگ و پایه ای است نیز توجه و برای به نتیجه نشستن آن تلاش ویژه کنیم چرا که این لایحه حاصل تلاش همه متخصصان و دلسوزان کشور است که مدت ها برای به ثمر رساندن آن تلاش کرده اند.

پس از صحبت های رئیس جمهور ، اعضای کابینه براساس مسئولیت و حوزه کاری خود به بیان دیدگاه ها و پیشنهادهایی در زمینه اصلاح الگوی مصرف پرداختند.

پس از پیشنهادهای مختلف وزیران ، آقای احمدی نژاد بحث ها و پیشنهادها را در 4 محور مصارف عمومی ، مصارف دولت ، اجرای طرح هدفمند کردن یارانه ها و فرهنگ سازی جمع بندی کرد.

رئیس جمهور توجه ویژه به اصلاح الگوی مصرف عمومی در سه حوزه مورد تاکید رهبر معظم انقلاب یعنی نان ، آب و انرژی را خواستار شد و افزود: این سه حوزه را می توان به سرعت ساماندهی کرد و همانطور که سهمیه بندی بنزین با کاری ضربتی و دقیق و همراهی مردم صورت گرفت، این کار نیز با همراهی مردم انجام می شود.

وی افزود: ظرفیت های مردم ما بسیار بالاست و مردم نشان داده اند که اهل کارهای بزرگ و تحولی هستند و هر جا که به نفع منافع ملی است محکم پای آن می ایستند و حرکت خود را به درستی مدیریت می کنند.

رئیس جمهور خطاب به هیئت وزیران تاکید کرد: باید برای این کار برنامه های دقیق و در عین حال ضربتی و انقلابی بیاورید تا هر چه زودتر عملی شود، مطمئناً ما در این خصوص با برنامه های معمولی به جایی نمی رسیم.

رئیس جمهور باردیگر بر صرفه جویی در مصارف دولتی تاکید و تصریح کرد : همه دستگاه ها مسئولند و هر کس باید بنشیند و برای دستگاه خود برنامه ریزی کند تا هزینه های اضافی را از راه های مختلف همچون کاهش مسافرت ها و همایش ها و هزینه های اضافی کاهش دهد و حتی اگر بتوانیم یک درصد از بودجه مان را صرفه جویی کنیم این مقدار حدود 500 میلیارد تومان می شود که مبلغ کمی نیست.

وی افزود: شرکت های دولتی هم با یک درصد صرفه جویی در بودجه شان، هزار میلیارد تومان به دست می آورند که این هم مبلغ کمی نیست و برای پیشبرد امور بسیار مؤثر خواهد بود.

آقای احمدی نژاد با بیان اینکه پیگیری طرح هدفمند کردن یارانه ها به عنوان حاصل کار نخبگان کشور از دیگر وظایف دستگاه های دولتی است ، گفت : بخش آخر نیز فرهنگ سازی است که صدا و سیما در این مدت نشان داده است که کارهای خوب و ارزشمندی می شود در این زمینه انجام داد و کارهای خوبی نیز تا کنون انجام شده است.

رئیس جمهور همچنین با تاکید بر حرکت دولت با شتاب بیشتر در مسیر خدمتگزاری به ملت گفت : در این مدت که نزدیک ایام انتخابات نیز هست باید با جدیت و کمترین توجه به فضای انتخاباتی به حرکت خود ادامه دهیم و فقط به مصالح کشور فکر و بر اساس آن عمل کنیم.

وی افزود: باید در مسیر حرکت ملی فقط به منافع ملت و مصالح ملی فکر کرد و باید در این زمینه محکم بایستیم و با کسی رو دربایستی نکنیم چرا که مهم نیست که یک دولت ده بار باشد یا یک ماه.

آقای احمدی نژاد اضافه کرد : هیچ کس نگفته است که اگر دولتی 10 بار باشد به بهشت می رود ، دولت شهید رجایی کمتر از یک ماه در عرصه وجود داشت اما آنچنان صادق و خالصانه کار کرد که در نهایت به سوی خداوند متعال پرواز کرد.

رئیس جمهور با اشاره به سخنان مهم رهبر معظم انقلاب درباره انتخابات ریاست جمهوری دوره دهم تصریح کرد: انتخابات مظهر تجمیع اراده ها ، نیت ها و اندیشه های مردم است و خوشبختانه در انقلاب ما انتخابات اصیل برقرار شد.

آقای احمدی نژاد همچنین مواضع قاطع مقام معظم رهبری درباره سخنان اخیر رئیس جمهور آمریکا را ارزنده خواند و آن را روشن کننده مسیر حرکت کشور و همه مسئولان ارزیابی کرد.

رئیس جمهور همچنین در پایان نشست هیئت دولت با اشاره به نتیجه روز شنبه تیم ملی فوتبال گفت : ظرفیت ایران در زمینه های مختلف و به ویژه در زمینه ورزشی بسیار بالاست و سازمان تربیت بدنی باید در این زمینه تلاش های بیشتری کند، به ویژه در عرصه تربیت مربی که زمینه اصلی را برای بروز استعدادها فراهم می کند.

رئیس جمهور استعدادهای سرشار جوانان ایران در زمینه های مختلف و به ویژه در زمینه فوتبال را مورد تاکید قرار داد و افزود: یکی از زمینه هایی که ایجاد نشاط، اراده و عزم عمومی می کند ورزش و موفقیت های ورزشی است و نمی شود با کم توجهی زمینه ای را فراهم کرد که استعدادها به هدر رود.

آقای احمدی نژاد با بیان اینکه فوتبال ایران باید در قاره کهن حرف اول را بزند گفت: باید به گونه ای برنامه ریزی کنیم تا استعدادهایمان در این زمینه هر چه بیشتر شکوفا شود و به گونه ای عمل نشود که مردم و به ویژه جوانان این گونه دلخور و ناراحت شوند.

رئیس جمهور باردیگر از همه دستگاه ها و کارکنان نهادها ، دستگاه ها و وزارتخانه هایی که در طول تعطیلات تلاش کردند تا مردم به خوبی تعطیلات خود را پشت سر بگذارند و زمینه را برای آرامش مردم فراهم کردند، تشکر و قدردانی کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها