لاریجانی در جمع کارکنان مجلس:

مجلس عامل ثبات در کشور است

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه وقتی تحول ارتجاعی در کشور مشاهده می‌کنیم که مجلس تضعیف شده باشد، تاکید کرد: مجلس عامل ثبات در کشور است.
کد خبر: ۲۴۱۸۹۷

به گزارش مهر، علی لاریجانی ظهر امروز در نشست مشترک با کارمندان مجلس اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران پس از سی سال از یک ورزیدگی خوب ذهنی در اداره امور کشور و از یک تجربه بالنده در کارهای مختلف برخوردار شده است.

لاریجانی گفت: سختی ها و مجاهدت های فراوانی در طول این سی سال انجام شده است و نتیجه همه فعالیت ها ، فرزانگی در اداره حکومت و اندوخته بسیار خوب در اجراییات کشور است.

وی اظهار داشت: امروز توان ملی کشور در طرازی قرار گرفته است که دشمنان نیز عقیده دارند ایران از ظرفیت بالایی برخوردار است و نمی توان وضعیت منطقه را بدون دخالت ایران سامان داد.

لاریجانی افزود: این شرایط، از شرایط زمانی که آمریکا سیاست انکار انقلاب را داشت  بسیار متفاوت است. آمریکایی ‌ها سی سال انقلاب را انکار کردند و رفتار خشنی را در مورد ایران تجویز کردند و هم دستانی را در سطح منطقه و کشورهای غربی به وجود آوردند.

رئیس قوه مقننه خاطر نشان کرد: عواملی که باعث شد به سلامت از این مسیر عبور کنیم و ظرفیت ملی کشور را افزایش دهیم، توکل بر خداوند، استقامت و همچنین مجاهدت در راه آرمانهای انقلاب بود که باعث شد تا درهایی از فرزانگی سیاسی برای کشور باز شود و ایرانیان توانستند شرایط را عوض کنند.

لاریجانی با بیان اینکه امروز این ظرفیت ظهور و بروز پیدا کرده است گفت: به همین دلیل نیز با شرایط پیچیده تری مواجه هستیم.

وی با تاکید بر اینکه حریف هم، محاسبه این وضعیت را خواهد کرد، گفت: باید قبول کرد که رفتار امروز آمریکا و کشورهای منطقه با ایران از این پیچیدگی برخوردار است .

رئیس مجلس با بیان اینکه حریف در لفافه از ادبیات خاصی استفاده می کند، افزود: دشمن در بطن خود یک وضعیت دیگری را در پیش گرفته است.

لاریجانی افزود: نکته حائز اهمیت که باید به آن توجه داشت وضعیت اقتصادی است که در صحنه بین المللی به علت بحران اقتصادی به وجود آمده است.در این حادثه عظیم در کل، نظام بانکی و بورس جهانی در حدود 34 هزار میلیارد دلار خسارت دیده است.

وی اضافه کرد: این مسئله در کل کشورهای جهان تاثیر گذار خواهد بود و ما نیز با کاهش قیمت نفت مواجه هستیم و نیاز به مدیریت فراگیر برای حل این بحران داریم.از نظر سیاسی و اقتصادی باید وضعیت فعلی را لحاظ نماییم و به آن توجه کنیم.

رئیس قوه مقننه افزود: در سالی که گذشت با تدابیر حکیمانه رهبر معظم انقلاب به درستی این مسیر طی شد و از این به بعد باید برای آینده فکر کنیم.وی خاطر نشان کرد: باید شرایط جدید که در دنیا به وجود آمده را رصد کنیم و تدابیر دقیقی را اتخاذ نماییم.

لاریجانی با بیان اینکه نباید در رفتارهای سیاسی و اقتصادی نگاه متعصبانه‌ای داشته باشیم گفت: باید نسبت به واقعیت، تسلیم بود و آن را دریافت و با یک اراده مستحکم آن را به سمت هدف سوق دهیم.

رئیس مجلس دخالت در بعضی از امور را به زیان منافع ملی کشور دانست و گفت: یکی از مختصات مهمی که در شرایط فعلی باید به آن توجه کرد مسئله قانونگذاری در کشور است. قانونگرایی هم در بُعد ایجاد عدالت در کشور و هم در بعد انتظام بخشی به امورات کشور و نهادینه کردن توان ملی احتیاج به مولفه مهم دیگر یعنی تبعیت همه از قانون دارد.

لاریجانی اظهار داشت: زمانی که از عدالت سخن می‌گوییم و معتقدیم که در فلسفه سیاسی اسلام عنصر عدالت به عنوان عنصر کلیدی وجود دارد، قانونگرایی و زندگی کردن بطور قانونمند نقطه کانون عدالت است. باید همه در مقابل قانون تسلیم و یکسان دیده شوند به همین دلیل امام (ره) مجلس را در رأس امور بر شمرد.

وی با تاکید براینکه مجلس نهاد برآمده از اراده ملی است، گفت: جایگاه مجلس، جایگاهی است که می تواند نظام را در پناه قانون حفظ نماید.

لاریجانی گفت: برای رسیدن به این کار نیاز به یک مجلس قوی داریم، وی تصریح کرد: تضعیف مجلس در سه دهه اخیر مخاطرات زیادی را برای کشور ایران به وجود آورده است. وی با بیان اینکه وقتی تحول ارتجاعی در کشور مشاهده می‌کنیم که مجلس تضعیف شده باشد، تاکید کرد: مجلس عامل ثبات در کشور است.

وی در ادامه گفت: در جمهوری اسلامی ایران که مجلس یک حیثیت واقعی دموکراتیک دارد عامل مهمی در ثبات کشور می باشد.

لاریجانی گفت: البته مجالسی در دنیا هستند که با دستور پادشاه تشکیل می شود و بود و نبود آنها خیلی مهم نمی باشد اما مجلس شورای اسلامی که تک تک نمایندگان آن نمایندگان مردم می باشد در مجموع قانونگذاری حامل فکر هستند و از یک ظرفیت عظیم از جنبه قانونگذاری و نظارت برخوردار است .

رئیس مجلس گفت: به همین دلیل مجلس هشتم استراتژی جدیدی را تدوین کرد که بر اساس آن اولویت های بخش های مختلف انتظام خود را پیدا کرد.

لاریجانی اظهار داشت: مجلس با مجموع شرایط سیاسی و اقتصادی کشور منظومه ای را برای اداره کشور تنظیم کرد که نهاد قانونگذاری در کشور و قوه مقننه بتواند به جایگاهی که امام بزرگوار تعریف کردند نزدیک شود به همین علت نیز همه باید از آن صیانت کنیم.

رئیس قوه مقننه خاطر نشان کرد: بخشی از این صیانت مربوط به صحن مجلس و نمایندگان می باشد که با حضور فعال و نظارت بر اجرا و حضور در کمیسیون ها بتوانند این فکر را در بخش های مختلف تسری دهند.وی در ادامه مطلب فوق افزود: بخش دیگری از آن مربوط به پشتیبانی هایی است که کارکنان مجلس باید آن را انجام دهند.

لاریجانی خطاب به کارکنان مجلس گفت: در روزهای پر کار بررسی لایحه بودجه در مجلس من نیز از نزدیک شاهد بودم که شما با علاقمندی این کار را انجام می دادید و صرف انجام کار اداری نبود.

وی افزود: بخش های مختلف مجلس با کمیسیون تلفیق همکاری می کردند و در زمان سه شیفت  کاری مجلس فراتر از یک کار اداری هرکس به وظایف خود عمل می کرد و علاقمندی به وظیفه وجود داشت. این دوران پر کار مجلس با فکر نظم  پیدا کرده بود و اگر شرایط اقتصادی و سیاسی را اینگونه می بینیم باید کاری کنیم تا چشم اندازی که حریف برای ایران ترسیم کرده بتوانیم آن را کنار بزنیم.

رئیس مجلس با بیان اینکه در تمام تحلیل هایی که حریف ارائه می دهد انتظار دارند که ایران در سال آینده دچار مشکلات شود و این نقطه آسیب ایران شود،گفت: آنها معتقدند که باید کاری انجام دهند که ایران در پناه مشکلات اقتصادی از نظر سیاسی از نظر روحیه استقامت بیرون آید.

لاریجانی در بخش دیگری از سخنانش گفت: در تدوین بودجه باید بستری فراهم می شد که حریف نتواند به نقشه راهی که تنظیم کرده نزدیک شود و به همین دلیل هم واقعیت توان اقتصادی کشور را در نظر گرفتیم.

نماینده قم افزود: در بودجه سال جاری تلاش شد تا کارهای اجرایی کشور از شفافیت برخوردار شود و دستگاه های مختلف دارای ردیف باشند تا بتوانند آینده خود را پیش بینی نمایند.

لاریجانی گفت: علاوه بر آن نگاه عمیقی برای اجرای اصل 44 نیز در لایحه بودجه القا نمودیم که این مسئله عنصر کلیدی بود.

وی افزود: بنده مجموعه کاری که در بودجه توسط نمایندگان صورت گرفت را از یک آراستگی برخودار می بینیم که هم جهت یعنی اجرای اصل  را44 حفظ کردند و هم نظم بخشی و شفافیت را در بودجه مورد توجه قرار دادندکه این گام مهمی بود که مجلس با توان ذهنی خود برداشت. در این راه ما از مساعدت بی دریغ کارکنان مجلس برخودار بودیم و صمیمانه از کارکنان مجلس و مدیران آنها تشکر می کنم.

وی افزود: انتظار ما این است که شرایط امور اداری مجلس به نحوی تنظیم شود که هم کارها با سرعت بهتر انجام شود و هم جایگاه افراد به درستی مشخص شود افراد احساس کنند ک می توانند در سلسله مراتب اداری صعود کنند.

رئیس مجلس با اشاره به تغییر ساختار سازمان اداری اظهار داشت: در زمینه تشکیلات اداری مجلس کارهای خوبی انجام شد و ما هم در هیات رئیسه بررسی خوبی بر روی آن انجام داده ایم.

وی افزود: با توجه به تغییر و تحولات صورت گرفته در کشور تشکیلات مجلس می تواند چابکتر باشد به نحوی که خدمات رسانی با سرعت بهتری انجام گیرد و مدیران با سهولت بیشتری بتوانند خدمات را به مجلس ارائه کنند.

لاریجانی افزود: در خصوص تغییر ساختار اداری مجلس از نظر تقنینی، نظارت و پشتیبانی در هیات رئیسه تصمیم گرفتیم و امیدواریم این تغییرات در کمیسیون آیین نامه هم حک و اصلاح شود تا بتوان آن را مبنای فعالیت همکاران در مجلس قرار داد.

رئیس مجلس در پایان از تلاشهای صورت گرفته توسط رئیس سازمان اداری مجلس، مدیران و کارکنان طی ماههای اخیر تشکر کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها