از 25اسفند ماه آغاز می‌شود

بکارگیری کیت‌ تست اعتیاد در جاده‌ها

سردار سیدکمال هادیانفر جانشین رییس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی با اشاره به اینکه رانندگان متخلف امسال 267 میلیارد و 650 میلیون تومان جریمه شدند، گفت: همزمان با آغاز طرح نوروزی که از 25 اسفند ماه آغاز می‌شود ، کیت‌ های تست اعتیاد در جاده‌های کشور بکارگیری شده و رانندگان متخلف که سرعت غیرمجاز بروند در جاده‌ها 30 هزار تومان و رانندگانی که حرکات نمایشی انجام دهند 35 هزار تومان و سه تا هفت روز توقیف خودرو در انتظار آنها خواهند بود.
کد خبر: ۲۳۶۶۴۶

به گزارش ایسنا ، سردار سید کمال هادیانفر روز سه‌شنبه افزود: آمارها نشان می‌دهد در 9 ماهه امسال 18 هزار و 978 نفر در جاده‌ها و شهرهای کشور بر اثر تصادفات رانندگی کشته شدند که این رقم در مقایسه با سال گذشته 0.8 درصد معادل 156 نفر کاهش داشته است.

وی با اشاره به اینکه روزانه در تصادفات کشور امسال 70 نفر به طور میانگین کشته شدند، افزود: امسال 215 هزار و 216 نفر در تصادفات رانندگی کشور مجروح شدند که این رقم در مقایسه با سال گذشته 7.6 درصد معادل 15 هزار و 206 نفر افزایش نشان می‌دهد.

جانشین رییس پلیس راهور ناجا با اشاره به برخورد با تخلفات رانندگی در کشور گفت: امسال 10 میلیون نفر صورت وضعیت دریافت کردند و هم اکنون 3 میلیون و 752 هزار راننده در کشور خلافی ندارند که این رقم معادل 39 درصد خودروهای کشور است.

وی با اشاره به اینکه 92 هزار ثبت شکایت در خصوص اجرائیات امسال در کشور صورت گرفت گفت: از این تعداد 54 هزار مورد رفع شکایت شد.

سردار هادیانفر با اشاره به اینکه در ده ماهه امسال رانندگان متخلف 267 میلیارد و 650 میلیون تومان اعمال جریمه شدند ، اضافه کرد: در این مدت 284 میلیارد تومان جرائم رانندگی شامل جرائم امسال و معوق به خزانه واریز شد.

وی گفت: به طور متوسط در شهرها روزانه 63 هزار نفر و در جاده‌ها 33 هزار نفر جریمه شدند که بدین ترتیب بیشترین تخلف 96 هزار راننده‌ای که روزانه در کشور جریمه می‌شوند با یک میلیون و 400 هزار برگه جریمه در 10 ماهه امسال، عدم استفاده از کمربند ایمنی بوده است.

جانشین رییس پلیس راهور ناجا با اشاره به اینکه سیستم اجرائیات در کشور کاملا بدون نقص هم‌اکنون فعالیت می‌کند ، گفت: بزودی با به کارگیری سیستم جریمه الکترونیکی (PDA) جرایم رانندگی با حذف مرحله پانچ مستقیما وارد بانک اطلاعات می‌شود.

تقاضای بخشودگی معترضان به جرایم رانندگی 

وی با اشاره به اینکه 90 درصد معترضان به جرایم رانندگی با راه‌اندازی بخش غیر حضوری در مراکز پلیس + 10 درخواست بخشودگی جرایم رانندگی خود را دارند ، اظهار کرد: به شخصه مخالف افزایش نرخ جرایم رانندگی هستم اما در عین حال اگر رانندگان بدانند هزار تومان جریمه‌ای که می‌شوند را باید حتما پرداخت کنند و نمی‌توانند به طرق مختلف نسبت به کاهش و یا حذف آن اقدام کنند قطعا مرتکب تخلف نمی‌شوند.

سردار هادیانفر تصریح کرد: هم اکنون با راه‌اندازی سیستم غیر حضوری رسیدگی به جرایم رانندگی، رانندگانی که زیر یک میلیون تومان جریمه دارند می‌توانند به مراکز پلیس + 10 مراجعه و ظرف 24 ساعت از طریق سیستم پیام کوتاه از نتیجه اعتراض خود به جریمه رانندگی مطلع شوند. همچنین رانندگان بالای یک میلیون تومان جریمه نیز نیازی به مراجعه به تهران نداشته و می‌توانند به هیات‌های راهنمایی و رانندگی استان‌های خود مراجعه کنند.

ابطال یک میلیون و 276 هزار کارت سوخت

وی با اشاره به اینکه 10 میلیون و 837 هزار و 200 دستگاه خودرو در سیستم راهنمایی و رانندگی ثبت شده‌اند ، گفت: از این تعداد حدود 9 میلیون و 553 هزار دستگاه پلاک ایران و یک میلیون و 278 هزار دستگاه پلاک قدیمی هستند.

جانشین رییس پلیس راهور ناجا با اشاره به اینکه طرح تعویض پلاک چندین بار تمدید شده و طرح تسجیل نیز برای خودروهایی که نمی‌توانند پلاک ملی بگیرند اجرا شده است ، افزود: متاسفانه در طرح تسجیل تنها 400 دستگاه خودرو مراجعه کرده‌اند که بدین ترتیب کارت سوخت یک میلیون و 267 هزار خودرو در کشور ابطال شد که ابطال این تعداد کارت سوخت روزانه 6 میلیون و 394 هزار لیتر و ماهانه 191 میلیون و 700 هزار لیتر صرفه‌جویی بنزین به همراه داشته است.

توزیع گازوئیل تنها با کارت سوخت

سردار هادیانفر به خودروهای دیزلی اشاره کرد و گفت: آمارها نشان می‌دهد از 699 هزار خودرو گازوئیل‌سوز در کشور 552 هزار خودرو پلاک ایران دریافت کرده و 594 هزار خودرو نیز شامل پلاک ایران و طرح تسجیل کارت هوشمند گازوئیل دریافت کردند.

وی در عین حال گفت: بر اساس دستورالعمل صادره مالکان خودروهای دیزلی تنها تا 10 اسفند ماه فرصت دارند تا نسبت به دریافت کارت هوشمند گازوئیل اقدام کنند و پس از آن بدون کارت هوشمند اجازه دریافت گاروئیل نخواهند داشت.

جانشین رییس پلیس راهور ناجا به آمار شماره گذاری در کشور اشاره کرد و گفت: در 10 ماهه امسال سه میلیون و 204 هزار خدمات شماره گذاری شامل تعویض پلاک، نصب پلاک جدید و نقل و انتقال ارائه شد که آمارها نشان می‌دهد در بخش نوشماره 12 درصد و نقل و انتقال 49 درصد خدمات افزایش داشته است. همچنین در بخش تعویض پلاک نیز 49 درصد با کاهش خدمات روبرو بودیم.

‌بدین ترتیب روزانه 3 هزار و 467 خودرو در سال جاری به کشور اضافه شده، 4 هزار و 715 نقل و انتقال و 2 هزار و 499 تعویض پلاک صورت گرفته است.

گشت‌های پلیس راه به سامانه اطلاعات رانندگان مجهز می‌شوند

سردار هادیانفر برنامه‌های نوروزی راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی اشاره کرد و گفت: تمامی گشت‌های پلیس راه در نوروز امسال به سامانه اطلاعات رانندگان شامل اطلاعات دارندگان گواهینامه، تخلفات حادثه ساز افراد و اطلاعات خودروهای مسروقه مجهز می‌شوند و بدین ترتیب در کلیه جاده‌های کشور ماموران پلیس راه می‌توانند سابقه رانندگان را استعلام کنند.

وی با اشاره به برخورد جدی با تخلفات سرعت و سبقت غیرمجاز در جاده‌ها افزود:‌ از نوروز امسال قفل چرخ‌ها به جاده‌ها رفته و تمامی خودروهای متخلف که دارای سرعت و سبقت غیر مجاز باشند در جاده‌ها با قفل چرخ متوقف می‌شوند.

به گفته جانشین رییس پلیس راهور ناجا ‌در این راستا قفل چرخ به میزان مورد نیاز خریداری شده است که این قفل چرخ‌ها در دو بخش خودروهای سبک و سنگین خریداری شده و بدین ترتیب کامیون‌ها نیز در صورت انجام تخلفات حادثه ساز در جاده‌ها با قفل چرخ متوقف می‌شوند.

سیستم GPS در خودروها بکارگیری می‌شود

وی از بکارگیری کیت‌های جدید تست اعتیاد در جاده‌های کشور خبر داد و گفت:‌ این کیت‌های بزاقی، در چند مرحله تست شدند و می‌توانند ظرف چند دقیقه اعتیاد راننده را به تمامی انواع مواد مخدر مشخص کنند.

سردار هادیانفر اضافه کرد:‌ این کیت‌ها در اختیار ماموران پلیس‌راه قرار گرفته و در طرح نوروزی رانندگان بار و مسافر مشکوک و رانندگان شخصی که تخلفات حادثه‌ساز داشته باشند مورد آزمایش اعتیاد در جاده‌ها قرار می‌گیرند.

وی به راه‌اندازی سیستم GPS بیسیم در کشور اشاره کرد و گفت: هم اکنون 76 هزار وسیله نقلیه عمومی در کشور مجهز به سامانه GPS شدند و بخش زیادی از پاسگاه‌های پلیس‌راه نیز از این سیستم بهره‌مند هستند.

جانشین رییس پلیس راهور ناجا گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده در سال آینده تمامی 280 هزار کامیون کشور نیز به این سامانه مجهز شده و این سیستم با نصب کیت‌های مخصوص به صورت بیسیم عمل کرده و رانندگان دیگر نیازی به تخلیه پورت‌های GPS در پاسگاه‌های پلیس‌راه نخواهند داشت.

وی اظهار داشت: بر این اساس خودروهای پلیس‌راه می‌توانند با نزدیک شدن به خودروهای عمومی اطلاعات GPS آنها را به صورت بیسیم بر روی لپ‌تاپ‌های خود دریافت کرده و از سوی دیگر پاسگاه‌های پلیس‌راه نیز با نزدیک شدن خودروهای عمومی به آنها اطلاعات پورت‌های GPS شان را به صورت بیسیم وارد سیستم می‌کنند که بدین ترتیب از اتلاف وقت رانندگان و مسافران جلوگیری می‌شود.

سردار هادیانفر با اشاره به اینکه افزایش جدید جرایم رانندگی در نوروز امسال اعمال می‌شود ، گفت: بر اساس مصوبه جدید هیات دولت و ابلاغیه رییس جمهور جریمه سرعت غیر مجاز در جاده‌ها و شهرهای کشور 30 هزار تومان و سایر شهرها 15 هزار تومان و جریمه انجام حرکات نمایشی با خودرو شامل دور زدن درجا، لایی کشی و انجام حرکات آکروباتیک در شهرهای بزرگ و جاده‌ها 35 هزار تومان و سایر شهرها 20 هزار تومان به اضافه توقیف سه تا هفت روز خودروی رانندگان متخلف است که این دستورالعمل به تمامی مراکز راهنمایی و رانندگی پلیس راه‌های کشور ابلاغ شده و در نوروز اجرایی می‌شود.

وی با اشاره به اجرای طرح همیاران پلیس افزود: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده، 750 منطقه آموزش و پرورش در سراسر کشور هم اکنون در حال توزیع 9 میلیون کارت همیار پلیس و حکم مسئولیتی این عزیزان هستند.

جانشین رییس پلیس راهور ناجا گفت: بر اساس پیش‌بینی‌های انجام شده 9 میلیون همیار پلیس شامل همیاران پلیس شامل پیش‌دبستانی و دبستانی‌ها و پلیس‌یاران نوجوان شامل دانش‌آموزان راهنمایی و دبیرستان در نوروز امسال به کمک پلیس می‌آیند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها