دبیران استانی جامعه اسلامی مهندسین:

نامزدنهایی اصولگرایان احمدی‌نژاد است

جریان اصولگرایی با نزدیک شدن به زمان انتخابات ریاست جمهوری و آغاز غیررسمی فعالیت های انتخاباتی به صورت شفاف تر موضع گیری می کند. در همین راستا دبیران استانی جامعه اسلامی مهندسین در گفتگوهایی مجزا گزینه نهایی جریان اصولگرا در انتخابات آتی را معرفی کردند.
کد خبر: ۲۳۵۹۵۵

علی صابری، دبیرجامعه اسلامی مهندسین استان مازندران در گفت و گو با ایرنا گفت: تشکل های اصولگرایان با اتحاد و یکپارچگی در انتخابات ریاست جمهوری حاضر می شوند.

وی افزود: گزینه نهایی اصولگرایان هم با تاکید ها و حمایت های رهبری از رییس دولت نهم، به طور قطع دکتر محموداحمدی نژاد است.

این فعال سیاسی درباره شایعه عبور از احمدی نژاد تصریح کرد: تلاش های زیادی انجام شد تا با طرح مباحثی نظیر دولت وحدت ملی یا شایعه عبور از احمدی نژاد ، در تشکل اصولگرایان تفرقه ایجاد کنند اما هیچ یک از این ترفندها به نتیجه نرسید.

وی با اشاره به حمایت چهره های شاخص جریان اصولگرایی از دکتر احمدی نژاد و رد وجود هر گونه تشتت در جریان اصولگرایی گفت:‌ نفاق و تفرقه در جریان اصولگرایی ، آرزو و خواست رقیب بود. در حالی که شاهد هستیم با اعلام کاندیداتوری خاتمی ، این تفرقه گریبان گیر خودشان شد.

دبیر جامعه اسلامی مهندسین استان مازندران افزود: در شرایط فعلی و با وجود معرفی چند کاندیدا از جناح اصلاح طلب ، تشتت آرا در این طیف بیش از گذشته مشهوداست.

کاندیدایی منطبق با اصول چهارگانه اصولگرایان

حسین میردریکوند ، دبیرجامعه اسلامی مهندسین استان لرستان ، استراتژی اصولگرایان در انتخابات ریاست جمهوری سال آینده را اجماع آنان حول فردی عنوان کرد که با معیارهای چهارگانه اصولگرایان که عبارتنداز اسلام، انقلاب اسلامی، آرای حضرت امام خمینی( ره) و رهنمودهای مقام معظم رهبری بیشترین انطباق را دارد.به نظر وی با احتمال قریب به یقین ، کاندیدای نهایی اصولگرایان ، دکتر محموداحمدی نژاداست.

عدالت گستری؛ پشتوانه دولت نهم درانتخابات

حسین صداقت ، دبیرجامعه اسلامی مهندسین استان یزد، ابتکار عمل و شجاعت دولت نهم در برداشتن گام هایی موثر برای عدالت گستری را مهم ترین ویژگی دانست که مورد توجه بدنه جریان اصولگرایی است.

وی گفت: برخلاف این که دولت های دیگر شعار سازندگی و عدالت گستری سر می دادند اما اقدامات عملی را در این عرصه دولت نهم برداشت.

صداقت به عنوان نمونه به اتمام و بهره برداری از کارخانه تولید سیمان " بهروک "درمهریز یزد اشاره کرد وافزود: این کارخانه در قریب به 21 سال و صرف میلیاردها تومان هزینه،‌ به صورت نیمه تمام رها شده بود اما در دولت نهم به بهره برداری رسید وبه چرخه تولید کشور وارد شد.
وی تاکید کرد: بسیاری از اقدامات بنیادی و زیر بنایی دولت نهم ، نتایجی درخشان در آینده خواهد داشت که متاسفانه به رغم شفافیت این موضوع، به دلیل رقابت سیاسی،این اقدامات مهم نادیده گرفته می شود یا با سیاه نمایی همواره نقد می شود.

این عضو فعال جبهه اصولگرایی با اشاره به برخی تحولات در ساختار اقتصاد کلان گفت:‌ تلاش دولت نهم بر این بوده است که فاصله طبقاتی را میان دهک های مختلف جامعه کاهش دهد و برای توزیع متناسب ثروت گام هایی اساسی برداشته است.

وی بااشاره به ترمیم حقوق بازنشستگی در اقشار مختلف گفت: به عنوان مثال، این اقدام موثر موجب شد که حقوق افراد با سابقه ومهارت در مقایسه با افراد دارای سابقه ولی با مدرک تحصیلی بالاتر ، چنان تعیین شود که کمترین تضییع حقی ایجاد شود.

صداقت افزود: برخی مخالف خوانی ها هم بر همین اساس است که عده ای تمایل دارند ، همچنان در جامعه به عنوان خواص شناخته شوند و از بیشترین امتیازها برخوردار شوند و این موضوع، به طور دقیق همان چیزی است که دولت نهم در صدد اضمحلال آن است.

وی با ابراز تاسف از این که سیاسی کاری ها اجازه نمی دهد تا مخالفان با وجدانی بیدار، اقدامات دولت نهم را بررسی یا نقد کنند، اولین گام های جناح رقیب اصولگرایان را تخریب دولت نهم دانست وگفت:‌ خوشبختانه با حضور خاتمی در انتخابات، فضا شفاف سازی می شود و اتحاد و انسجام اصولگرایان برای دفاع از دکتر احمدی نژاد، بیش از پیش در انتخاب دوباره ایشان به وسیله اصولگرایان تجلی می یابد.

صداقت افزود: بدنه اصولگرایان با وجود برخی نقدها نسبت به عملکرد دولت مورد حمایت خویش، در بعضی از حوزه ها به طورقاطع در جریان مبارزه انتخاباتی از رییس دولت عدالت محور دفاع می کند.

دو قطبی شدن انتخابات

جبار کوچکی نژاد، دبیر جامعه اسلامی مهندسین در استان گیلان نیز درباره تاثیر حضور خاتمی در عرصه انتخابات ریاست جمهوری دولت دهم ، به خبرنگار سیاسی ایرنا گفت: با حضور رییس جمهوری سابق در دولت اصلاحات، فضای انتخابات شفاف تر می شود.اصولگرایان در برابر حضور خاتمی ، منسجم ترعمل می کنند.

این فعال سیاسی جبهه اصولگرایان تصریح کرد: اگر تا کنون، برخی اختلاف نظر ها در جریان اصولگرایی به طور طبیعی ، وجود داشته است ؛ از این پس جبهه اصولگرایان با اتخاذ رویه وحدت و با هماهنگی بیش از گذشته ،هدف خود را در تشکیل دولت دهم به عنوان یک دولت اصولگرا دنبال می کند.

دبیر جامعه اسلامی مهندسین استان گیلان گفت: حرکت در مسیر تحقق اهداف ملی و تابعیت از ولایت فقیه مهم ترین ویژگی مورد نظر اصولگرایان برای کاندیدای منتخب این جریان در انتخابات ریاست جمهوری سال آینده است.

وی درباره دکتر احمدی نژاد افزود: رییس دولت نهم ضمن تعهد به اصول چهار گانه جریان اصولگرایی ، شجاعت در تصمیم گیری، صداقت در گفتار، تلاش شبانه روزی برای حل مشکلات موجود و مردمی بودن را به عنوان برجسته ترین صفات دکتر احمدی نژاد که موجب محبوبیت وی نزد مردم است.

این فعال سیاسی یادآور شد: درهیچ دوره از تاریخ کشورمان سابقه نداشته است که هیات دولت ، دوبار به استان های سراسر کشور سفر و راسا برای حل مشکلات مردم اقدام کند.

وی با تاکید بر این نکته که هرگز به صورت جدی ، اختلافی در جبهه اصولگرایان وجودنداشته ا ست، گفت:‌ به نظر می رسد با حضور خاتمی در انتخابات، فضای انتخابات به سوی دو قطبی شدن پیش برود . چرا که جناح اصلاح طلب نیز در شرایط جدید تلاش می کند تا به یکپارچگی برسد.

کوچکی نژاد اظهار امیدواری کرد در مبارزات انتخاباتی بیش از گذشته، اخلاق انتخاباتی رعایت و روش های غیر اخلاقی که در شان نظام جمهوری اسلامی نیست، به شکل جدی پرهیز شود.

وی گفت: خوشبختانه مردم در سی سال پر فراز و نشیب پس از پیروزی انقلاب اسلامی به بلوغ سیاسی رسیده اند ومی توانند با نگاهی عمیق، شایسته ترین فرد را برای ریاست دولت دهم انتخاب کنند.

انتخاب فردی غیر از احمدی نژاد محال است

ابراهیم شعرا، قائم مقام جامعه اسلامی مهندسان استان فارس، وحدت اصولگرایان حول یک کاندیدای واحد را قطعی دانست و گفت: بر اساس رایزنی هایی که تاکنون انجام شده است،انتخاب فردی غیر از دکتراحمدی نژاد برای انتخابات ریاست جمهوری سال آینده، غیرممکن است.
وی افزود: رییس جمهوری کشورمان از بطن نیروهای اصولگرا برخاسته است و در دولت نهم نیز کاملا در جهت تحقق اهداف اصول گرایانه حرکت کرده است.

شعرا، هم سو بودن اقدامات دولت نهم با آرمان های انقلاب، حضرت امام خمینی(ره) و انطباق آنها با انتظارات و خواسته های مقام معظم رهبری را مهم ترین ویژگی دکتراحمدی نژاد برای کاندیدا شدن از سوی جریان اصولگرایی دانست و اظهار امیدواری کرد برخی اختلاف نظر ها به زودی حل شود.

این فعال سیاسی جریان اصولگرایی پیش بینی کرد به زودی سیاه نمایی هایی علیه دولت نهم آغاز شود که نشان از درماندگی جبهه اصلاح طلبی دارد .

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها