کد خبر: ۲۳۴۱۴۹

تحقیق دیگری نیز نشان می‌دهد شادی و خوشحالی در افراد می‌تواند ارثی باشد.

به گزارش نشریه psychological پژوهشگران طی مطالعاتی بر روی هزار جفت دوقلو همانند و غیرهمانند دریافتند ژن‌ها حدود 50 درصد در شکل‌گیری شخصیت افراد مانند شاداب بودن آنها تاثیر دارد و در واقع شاد بودن و شادزیستن حدود 50 درصد ژنتیکی است و ژن‌های خاصی موجب مستعد شدن شادی افراد می‌شود. همچنین این پژوهش‌ها نشان داد شکل‌گیری شخصیت دوقلوهای همانند در یک خانواده بسیار شبیه به یکدیگر بود، اما دوقلوهای غیرهمسان حدود 50 درصد شبیه به یکدیگر بودند که دلیل این مساله تنها ژنتیک آنها بود.

به گفته محققان، افرادی که اجتماعی‌تر، فعال‌تر، مقاوم‌تر و وظیفه‌شناس‌تر هستند نسبت به افراد دیگر شادتر هستند. همچنین افرادی که به طور ارثی رفتارهای مثبتی دارند هنگام مواجه شدن با اضطراب و نگرانی بهتر می‌توانند با آن کنار بیایند و شادابی خود را حفظ کنند.

با توجه به این مقوله در مورد شادکامی ‌و احساس خوشبختی ممکن است بزودی به این نتیجه برسند که آزمایشی برای تشخیص ژن شادکامی ‌و مسوولیت‌پذیری پیش از ازدواج بگذارند یا مثل بانک‌ها که در محدوده مکانی خاصی از هم قرار می‌گیرند هر خانواده خوشبخت را نیز به فاصله معینی در محله‌ها قرار بدهند که حس خوشبختی را در شهر پراکنده کنند.

شاید مردم نیز اصلاح‌ نژاد شوند و خوشبخت‌ها و شادکام‌ها را جدا کنند و نسل خوشبخت و شادکامی ‌پدید آورند که با همه شرایط سازگار باشد.

آن وقت می‌توان تصور کرد که ژن‌های خالص یک نفر خوشبخت می‌تواند همه را خوشبخت کند. اما فعلا تا به ثمر رسیدن این خیالات همانجایی که هستید باشید و قفط یک لبخند بزنید تا نقدا حس خوشایندتری داشته باشید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها