تصویر کوتاه

تولید مشترک دانشکده صداوسیما و سیمافیلم

جام‌جم: دانشکده صداوسیما در نخستین همکاری‌اش با مرکز سیمافیلم، فیلمنامه «شهر تاریکی» را برای تولید مشترک می‌نویسد.به گزارش روابط عمومی معاونت آموزش و پژوهش، این تله‌فیلم حاصل تلاش کارگاه فیلمنامه‌نویسی تولید دانشجویی دانشکده صداوسیما و اقتباسی از کتاب خسوف در شهر خمیسات نوشته هوشنگ مهرآیین است و خلاصه آن ماجراهای یک شهر تاریخی به نام خمیسات است که یک روز صبح رئیس اداره فلاحت متوجه می‌شود که آفتاب درنیامده است. جلسه‌ای برای رفع مشکلات احتمالی در فرمانداری تشکیل می‌شود، اما همه چیز بسادگی حل شدنی به نظر نمی‌رسد.
کد خبر: ۲۳۰۸۹۶

بازدید از «اتاق تاریک» در موزه سینما

جام‌جم: بازدیدکنندگان از موزه سینما در آینده‌ای نزدیک می‌توانند از اتاق تاریک یکی از پیش درآمدهای عکاسی و فیلمبرداری در جهان نیز دیدن کنند. به گزارش روابط عمومی موزه سینما، همزمان با راه‌اندازی «اتاق تاریک» از مجسمه ابن هیثم مخترع این اتاق نیز که در جوار آن قرار دارد، رسما پرده‌برداری خواهد شد. پیشینه شناخت اتاق تاریک به 4 قرن پیش از میلاد مسیح یعنی اشاره‌های ارسطو به امکان مشاهده تصویر خورشید طی کسوف برمی‌گردد. 

رئیس‌جمهور کومور در شبکه جهانی سحر

جام‌جم: رئیس رادیو و تلویزیون جمهوری کومور و هیات همراه وی فردا اول بهمن ماه ضمن دیدار با مرتضی شمسی، مدیر شبکه جهانی سحر از قسمت‌های مختلف این شبکه و سیمای فرانسوی سحر بازدید خواهند کرد.  به گزارش روابط عمومی شبکه جهانی سحر، هیات اعزامی مربوط صبح فردا با حضور در سازمان صدا و سیما از بخش‌های مختلف شبکه جهانی سحر، سیمای فرانسوی این شبکه و برنامه‌های متعدد آن بازدید خواهند کرد.

آماده شدن 24 فیلم برای جشنواره شهر

فارس: دبیر بخش «تهران و انقلاب اسلامی» جشنواره فیلم‌ شهر از آماده شدن 24 عنوان اثر با موضوع انقلاب برای حضور در سومین جشنواره فیلم شهر خبر داد.  پژمان لشکری‌پور گفت: از ابتدای شهریور امسال که مسوولیت بخش «تهران و انقلاب اسلامی» این جشنواره به من محول شد، ستاد اجرایی کار خود را آغاز کرد و با رایزنی‌هایی که با فیلمسازان این عرصه داشتیم، توانستیم 24‌عنوان فیلم تا سقف زمانی 20 دقیقه با موضوع انقلاب اسلامی آماده کنیم. فیلم‌ها از تنوع موضوعی برخوردار بوده و 16 اثر مستند، 6 اثر داستانی و 2 اثر انیمیشن در این مدت ساخته شد.

دومین دوره جایزه بزرگ آوینی

جام‌جم: به همت مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، معاونت امور سینمایی و سمعی و بصری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مشارکت برخی نهادها و سازمان‌ها، دومین دوره جایزه بزرگ شهید آوینی ویژه برترین مستندهای سال، در بهار 1388 در تهران برگزار خواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها