این کاملا قابل پیش بینی بود که هر کس به جانشینی میک مک کارتی مستعفا ، مربی تیم ملی فوتبال ایرلند جنوبی شود. یکی از اولین کارهایی که می کند ، فرستادن پیام صلح برای روی کین ، کاپیتان سابق این تیم و مردی است که در آستانه جام جهانی 2002
کد خبر: ۲۲۹۸۱
مقابل مک کارتی ایستاد و بی ادبی کرد و از سوی این مربی بلند قد 44ساله از اردوی ملی اخراج شد و به نظر می رسید تا وقتی مک کارتی هست ، راهی برای بازگشت او به تیم ملی وجود نداشته باشد. کین 32ساله و منچستریونایتدی به گفته برایان کر (Brian Kerr) که از 3هفته پیش رسما زمام امور را در این تیم در دست گرفت ، می تواند به اردوی ملی بازگردد، هر چند این کار برای بازی دوستانه 23بهمن ماه ایرلند جنوبی با اسکاتلند صورت نگرفت ؛ اما دیر یا زود انجام خواهد شد. کر که متولد دابلین و 49ساله است و به دلیل کارهای خوب و موفقش در رده های سنی نوجوانان و جوانان در ایرلند مورد توجه و علاقه مردم و دست اندرکاران فوتبال قرار دارد، در مصاحبه ای گفته است : من از هیچ احتمال و امکانی نمی گذرم و من می خواهم ایرلند از قوی ترین بازیگران ممکن شکل گیرد و کین هم یکی از آنها است . ما اصولا بازیگران پرشماری در سطح ملی نداریم که هر زمان بخواهیم چند نفر را کنار بگذاریم . باید از همین امکانات کم موجود، بیشترین بهره را ببریم . حرفهای مک کارتی و کین درباره یکدیگر در 8ماه و نیمی که از دور ماندن کاپیتان شیاطین سرخ از اردوی ملی می گذرد، به قدری تند بوده که حالا باور بازگشت کین حتی باوجود رفتن این مربی و آمدن کر سخت می نماید.

من نقشه ای دارم !

کین گفته بود تا زمانی که مک کارتی مصدر کار است ، دیگر در تیم ملی بازی نخواهد کرد و مک کارتی نیز گفته بود تا زمانی که وی در این تیم حضور دارد، از کین استفاده نخواهد کرد. حال که کر ، دوست دارد دوره فرماندهی اش را در اردوی ملی با دوستی و وحدت شروع کند ، هیچ چیز در این ارتباط با مناسبت تر و پرمسماتر از بازگرداندن هافبک سرسخت اولدترافورد نخواهد بود. باز از کر بشنوید که می گوید: در هفته های اخیر به کرات و بسیار زیاد به موضوع کین فکر کرده ام و نقشه ای در این ارتباط کشیده ام . مهم این است که بازیکنان تیم ملی برای کشورشان و بهروزی آن بازی کنند نه برای افراد. مساله من یا سایرین مهم نیست ، آنچه اهمیت دارد، فوتبال ملی ایرلند است . و کر مجبور است در ابتدای حکومتش سیاستمداری پیشه کند و حرفهای قشنگی مثل صحبتهای مذکور را مطرح کند. او در شرایطی صاحب پست مربیگری ایرلند جنوبی و جانشین مک کارتی شد که برای این مهم مردان سرشناسی چون برایان رابسون ، مربی سابق میدلزبرو و هم باشگاهی اسبق کین در تیم منچستریونایتد و کنی دالگیش اسکاتلندی نیز مدنظر قرار داشتند. با این حال باید پذیرفت که نتایج خوب ایرلند در رده های سنی پایین تر، اسباب و دلایل اصلی انتصاب وی به این سمت بوده است . حتی او اخیرا در تورنمنت بین المللی امارات ، تیم جوانان ایرلند جنوبی را به پیروزی بر تیم قدرتمند فرانسه رهنمون شد.

نشانه های مهارت

قرارداد کر با تیم ملی ایرلند جنوبی 3ساله و به بهای سالی 300هزار دلار است و اگر پیروزی هایی را به دست آورد، با احتساب پاداش های مربوط تا سالی 400هزار دلار نیز قابل افزایش خواهد بود. او به عنوان دهمین مربی تیم ملی فوتبال ایرلند جنوبی در دوران حیات این تیم باید بسیار هوشیار باشد و هفته پیش در یک مصاحبه مطبوعاتی نشانه هایی از مهارت او در این زمینه خاص رویت شد. وقتی یک خبرنگار پرسید: آقای کر ، شما سابقه چندانی در زمان بازیگری تان درخصوص حضور درتیمهای بزرگ و رقابت های درجه اول ندارید ، کر گفت : مرا منصوب کرده اند تا تیم ایرلند را مربیگری کنم نه این که برای آن بازی کنم !! با این حال مساله کین و برخورد با او از این هم حساس تر و دشوارتر خواهد بود و وی بارها ثابت کرده که آدمی بی حوصله و کج مدار است و نمی توان مهارش کرد. کین حتی پیش از شروع جام جهانی 2002 بشدت از نحوه تدارکات ایرلند برای حضور در این مسابقات انتقاد کرده بود و همین مساله بود که پایه گذار برخورد وی با مک کارتی و آن «اخراج معروف و بدخیم» شد. با این حال یک مقام ارشد اتحادیه فوتبال ایرلند جنوبی تصریح می کند که پشت چهره صلح جو و آرام برایان کر یک آدم بسیار جدی نشسته است که با هیچ کس شوخی ندارد و اگر لازم باشد، هر خاطی بدقلقی را سرجایش خواهد نشاند.

در میدان مسابقات

بحث فنی و کار در داخل میدان و مسابقات بعدی ایرلند نیز مطرح است و باید اعتراف کرد که در این خصوص کار کر، حتی از سرو کله زدن با کین سخت تر است ؛ زیرا ایرلند در پی شروع بدش در دور مقدماتی رقابت های «یورو 2004» به رده چهارم جدول رده بندی گروهش سقوط کرده است و باید حتما در 2دیدار بعدی اش گرجستان و آلبانی را ببرد. این دو حریف شاید اسم کوچکی داشته باشند؛ اما این اصلا به معنای از پیش تسلیم شدن آنها نیست . با این توصیف شاید کر، گاهی در خلوت از خود پرسیده باشد، آیا قبول مربیگری ایرلند جنوبی ، یک آرمان خواهی غیرمنطقی نبوده است؛.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها